„Didesnei galiai ir efektyvumui pasiekti mums reikėjo sutvirtinti tokius variklio komponentus kaip pavaros, stūmokliai, žiedai, cilindrų galvutės ir vožtuvai. Iš viso panaudojome daugiau nei 70 naujos kartos detalių. Kartu su trumpais ir tvirtais alkūniniais velenais, sklandžiu galios tiekimu iš daugiacilindrės konfigūracijos, naujieji varikliai suteikia didesnį efektyvumą ir stipresnes emocijas vykdant sunkiausias transporto operacijas“, – pažymi Goranas Lindhas, „Scania“ V8 variklių vyriausiasis inžinierius.
Įspūdingiausias šios gamos atstovas yra 770 AG galingumo DC16 123 variklis. Rekordinė galia pasiekiama naudojant didesnius purkštukus, tvirtą, fiksuotos geometrijos turbokompresorių, pakeitusį tradicinius cilindrinius guolius, taip pat kitas patobulintas technologijas. Sunkūs komponentai buvo pakeisti lengvesniais – tokiu būdu variklio svoris sumažėjo 75 kilogramais, lyginant su ankstesniu 730 AG varikliu.
„Sunkvežimiai su „Scania“ V8 varikliais yra labai paklausūs šalyse, kuriose leidžiama naudoti didesnius bendrojo svorio sąstatus, ypač Šiaurės valstybėse. Matome didėjančią sunkvežimių, galinčių gabenti 60 tonų ir sunkesnius krovinius, paklausą. Tokie ilgesni ir sunkesni sunkvežimių deriniai yra greičiausias būdas padidinti transporto efektyvumą. Didesnis naudingasis svoris kompensuoja degalų sąnaudas. Tuo tarpu tokios šalys kaip Italija ir Ispanija renkasi V8 dėl kalvotos topografijos, kurioje yra daug stačių įkalnių ir sudėtingų kelių“, – sako Aleksandras Vlaskampas, „Scania“ viceprezidentas, pardavimų ir rinkodaros vadovas.
Jo teigimu, nors įmonėje elektrifikuoti transporto sprendimai yra svarbiausi darbotvarkės klausimai ruošiantis ateičiai, šiandieninis pasaulis vis dar priklauso nuo transporto su vidaus degimo varikliais.
„Įprastas tolimųjų reisų sunkvežimis Europoje per metus nuvažiuoja apie 150 000 kilometrų. Šalyse, kuriose leidžiama naudoti ilgesnes ir sunkesnes transporto priemonių kombinacijas, sunkvežimis su galingiausiu V8 varikliu per metus gali sutaupyti 3000–4000 litrų degalų”, – skirtumus pabrėžia A. Vlaskampas.
Galingiausius savo gamos variklius – V8, 540 ir 500 AG – siekianti maksimaliai efektyviai išnaudoti „Scania“ sukūrė naują „Opticruise“ pavarų dėžę, pakeisiančią visus šiuo metu gamintojo taikomus automatinius sprendimus. Jos sudėtyje nebus nė vieno esamo komponento, o dėl trinties atsirandantys vidiniai nuostoliai sumažės 50%. Sukurta ekonomiškam darbui su mažų apsukų ir didelio sukimo momento varikliais joje pavaros perjungiamos pneumatiniu būdu taip pasiekiant didesnį tikslumą.
Atbulinėje eigoje yra aštuonios pavaros, suteikiančios iki 54 km per valandą greitį. Tai naudinga, kai, pavyzdžiui, savivarčiams reikia važiuoti atbuline eiga tolimus atstumus tunelių statybose. Pavarų dėžė taip pat tapo 60 kg lengvesnė dėl visiškai aliuminio korpuso ir mažesnių matmenų. Padidintas ir lėtintuvo („retarderio“) pajėgumas, ir išmanių galios nuėmimo įrenginių (PTO) pasirinkimas.
Šios technologinės naujovės pareikalavo daugiau nei 400 milijonų eurų investicijų. Tokiu būdu siekiama ir toliau išlaikyti lyderiaujančias pozicijas rinkoje.