Prie iniciatyvos „Perskaičiuota sąžiningai“ prisijungusios automobilių pardavimo bendrovės „Mototoja“ automobilių „Lexus“ pardavimo vadovas Gintaras Sudaras teigia, kad automobilio pirkimas yra atsakingas veiksmas, todėl ši rinka nėra lengvai paveikiama euro įvedimo, o ir klientai kainas perskaičiuoja keliskart.
„Automobilis – ne ta prekė, kurią tokie dalykai galėtų paveikti. Tai griežtos atskaitomybės prekė: automobilis registruojamas, svarbūs pirkimo–pardavimo dokumentai. Automobilių rinką veikia akcijos, naujų modelių atsiradimai, o ne euras“, – tvirtina jis.
Su tuo, kad euro įvedimas gali tapti dingstimi kelti naujų automobilių kainas, nesutinka ir „Kia Auto“ pardavimo vadovas Darius Graževičius.
„Nemanome, jog euro įvedimas suteiks progą didinti automobilių pardavimo kainas, nes automobilių pirkėjai prieš priimdami sprendimą pirkti vieną ar kitą automobilį lygina jų kainas ne tik skirtingose Lietuvoje įsikūrusių automobilių atstovybėse, bet ir kitose šalyse – Vokietijoje, Lenkijoje ir kitur“, – teigia jis.
Pasiruošimas užtruko
Siekiant kainas perskaičiuoti pagal įstatymais numatytą tvarką, naujų automobilių pardavėjams daug galvos sukti nereikėjo. Mat visų prekių kainininkai ir taip buvo eurais, taigi visi matematiniai veiksmai jau atlikti.
„Pats perskaičiavimas ateityje papildomų rūpesčių mums, kaip ir daugeliui kitų automobilių gamintojų atstovų, nesudarys, nes visą kainodarą iš tiekėjų jau ir anksčiau gaudavome eurais, o vietinei rinkai viską perskaičiuodavome į litus“, – pasakoja D. Graževičius.
Su juo sutinka ir „Lexus“ pardavimo vadovas. Visgi jis pabrėžia, kad daugiausia šiuo atveju užtruko papildomas katalogų bei reklamų maketavimas kainas pateikiant dviem valiutomis.
„Pats kainų perskaičiavimas yra aiškus ir nesudėtingas. Daugiau laiko užtruko pateikti kainas eurais komunikacijos premonėse – interneto svetainėje, kainininkuose, pasiūlymuose ir kitur. Daug dėmesio reikėjo skirti – kad niekur nieko nepraleistume. Po Naujųjų metų laukia panaši procedūra – eurų eilutėje įrašyti litus, o į litų – eurus“, – apie techninį perėjimą prie naujos valiutos pasakoja G. Sudaras.
Ateityje prekyba lengvės
Pasak D. Graževičiaus, prasidėjus 2015 metams prekyba automobiliais tik lenvgvės, nes tiekėjo kainų eurais nereikės perskaičiuoti. Tiesa, jos pusmetį dar bus rašomos ir litais. Su tuo sutinka ir „Lexus“ atstovas.
„Iš tiesų, euro įvedimas mums palengvins vidinius procesus – nes iš gamintojo automobilius mes perkame eurais. Be valiutų konvertavimo viskas dar supaprastės“, – apie kainodarą pasakoja G. Sudaras.
Verta paminėti, kad pirmąsias dvi savaites nuo oficialaus euro įvedimo už automobilius bus galima atsiskaityti litais. Visgi, pasak BMW ir „Mini“ atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovo Olego Martyniuko, tokių klientų antplūdžio nesitikima.
„Pirmosiomis 2015-ųjų sausio savaitėmis, kaip ir numatyta įstatymuose, klientus esame pasiruošę aptarnauti abiem valiutomis. Tiesa, didžioji dalis mūsų klientų mokėjimus vykdo pavedimu ar kortele“, – pasakoja jis. Euras – ne priežastis kelti kainas, todėl Lietuvos įmonės, verslo asociacijos, verslininkai, savivaldybės kviečiami prisijungti prie sąžiningo kainų perskaičiavimo iniciatyvos ir pasirašyti Geros verslo praktikos, įvedant eurą, memorandumą. Pasirašiusieji šį memorandumą savanoriškai įsipareigoja užtikrinti sąžiningą kainų litais perskaičiavimą į eurus ir nesinaudoti euro įvedimu kaip pretekstu didinti prekių bei paslaugų kainas.
Šiuo metu iš viso prie memorandumo yra prisijungę 4 290 verslo subjektų, kuriems priklauso 1 237 prekybos ir paslaugų teikimo vietos.