„Tai masinis testavimo etapas, kuris dar niekada nevyko Lietuvos oro uostų istorijoje. (...) Esame pasirengę, galime kviesti didelę grupę mūsų keleivių, būsimų keleivių, gyventojų ir miesto svečių masinio testavimo renginiui“, – žurnalistams naujame terminale antradienį sakė LTOU operacijų vadovas Valdas Stropus.
„Sausio 11 d. turėsime realius testinius skrydžius, realių aviakompanijų, realių vežėjų, veikiančių oro uoste. Tipiškai vasario mėnesį mes visą laiką galime sulaukti keliautojų, kurie keliauja slidinėti – tai du iš tų skrydžių bus susiję būtent su vadinamais „slidininkų“ reisais, bus du Milano skrydžiai“, – kalbėjo jis.
Į testavimą daugiau tūkstantis žmonių galės patekti išsprendę specialiai sukurtą žaidimą interneto svetainėje www.testuojamevno.lt. Ji pradeda veikti nuo antradienio.
Anot oro uostų Technologijų vystymo skyriaus vadovo Giedriaus Paulikaičio, testavimas reikalingas išbandyti technologijų veikimą streso būsenoje.
„Mums (savanorių – ELTA) reikia tam, kad mes visas technologijas ištestuotume esant streso būsenoje arba imituotume tas sąlygas, kurias turėsime vasario mėnesį, kai terminalas bus atidarytas. Masiškumas ir sistemų apkrovimas mums turi parodyti, ar mes patirsime kažkokių iššūkių, kuriuos turėsime išspręsti“, – pabrėžė jis.
Testavime gali dalyvauti visi pilnamečiai asmenys, jis truks iki trijų valandų 6 skrydžių pagrindu. Keliautojai prieš tariamą skrydį galės išbandyti 8 operacinio pasirengimo ir veiklos perkėlimo į naująjį terminalą etapus.
Dviejų etapų oro uoste iki šiol nebuvo – tai bagažo savitarna ir nestandartinio, negabaritinio bagažo atidavimo procesas. Taip pat, užlipus į antrą aukštą, bus galima išbandyti laipinimo kortelių skanavimo sistemą, aviacijos saugumo patikros laukimo, bendrą saugumo patikros zoną, laipinimo vartų zonos technologijas ir automatinę bagažo rūšiavimo sistemą, kuri keleiviams iki šiol nebuvo matoma.
20 mln. eurų vertės įranga
LTOU Technologijų vystymo skyriaus vadovo teigimu, naujasis Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas yra moderniausias Baltijos šalyse, jo statyboms buvo įgyvendinta 15 technologijoms įsigyti skirtų viešųjų pirkimų.
„Turėjome ne mažiau penkiolikos viešųjų pirkimų. Tai tikrai buvo didelis darbas suderinti, kad ir viešieji pirkimai vyktų laiku, ir diegimo darbai vyktų laiku. (...) Maždaug 20 mln. eurų išleisime konkrečiai technologinei įrangai, kuri skirta šitam naujam terminalui “, – tikino G. Paulikaitis.
Bagažo valdymo įsigyta iš Didžiosios Britanijos, aviacijos saugumo įranga – iš Vokietijos ir Lenkijos, bagažo savitarnos įranga – iš Indijos.
„Šiai dienai turime visą technologinę įrangą, kuri buvo numatyta šiam terminalui, sumontuotą čia, vietoje“, – kalbėjo G. Paulikaitis.
„Ruošiamės technologijų operacinės parengties bandymų etapui, kur visas sistemas išbandysime jau ne lokaliai, o integraliai – nuo įgarsinimo sistemos iki bagažo sutikrinimo sistemos, pažiūrėti, ar jos visos veikia tinkamai“, – teigė LTOU Technologijų vystymo vadovas.
Naujais keleivių išvykimo terminalas pradės veikti kitų metų vasario 4 d. Žadama, kad atidarius naują terminalą, Vilnius oro uosto keleivių pralaidumas išaugs dvigubai – nuo 1,2 tūkst. iki 2,4 tūkst. keleivių per valandą.
Naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statybas NT plėtros bendrovė „Eika“ pradėjo pernai metų liepą. Visa terminalo statybų ir technologinių sprendimų diegimo kaina siekia per 70 mln. eurų.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!