• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Elektromobilis „Solartaxi“, maitinamas vien elektra, gaunama iš Saulės elementų, pirmą kartą elektromobilių istorijoje apkeliavo visą pasaulį.

REKLAMA
REKLAMA

Įvykis tikrai neeilinis – savotiška Ferdinando Magelano (1480 – 1521) kelionės aplink pasaulį versija. Tik anuomet garsaus portugalų jūrų keliautojo ir atradėjo pradėta ekspedicija pirmoji apiplaukė pasaulį buriniu laivu, o dabar panaši kelionė įvykdyta su elektromobiliu. Žinoma, šių įvykių istorinė ir politinė reikšmė skiriasi, bet abiem atvejais atsiveria nauji toliai: viduramžiais - naujos prekybinės rinkos ir išplėstas geografijos suvokimas, dabar – dar vienas įrodymas, jog Saulės energija varomi automobiliai jau pasiekė praktinio naudojimo lygį ir transporto revoliucijai betrūksta tik geros valios, užsispyrimo ir entuziazmo.

REKLAMA

Žinoma, vidaus degimo variklių kol kas elektromobiliai neišstums visose srityse, tačiau jie tikrai pajėgūs užimti nedidelių miesto automobilių rinkos dalį. Tai patvirtina ne tik „Solartaxi“ kelionė aplink pasaulį – tą patį įrodė ir Kanadą skersai bei išilgai įveikęs entuziastas Marcelo da Luz su savos gamybos triračiu elektromobiliu „Xof1“. Tiesa, „Xof1“ visą kelionę įveikė „vienu įkvėpimu“ – be jokios kitokio transporto pagalbos. Tuo tarpu „Solartaxi“ jūras teko perplaukti keltais – na, ką darysi, kol kas tai dar ne amfibija.

REKLAMA
REKLAMA

Žinoma, kad ir kaip optimistiškai nuteikia „Solartaxi“ kelionė, tačiau šio elektromobilio išvaizda ir vidinis komfortas tikrai serijiniams įprastiems automobiliams. Šveicarijoje sukonstruotas automobilis paskui save tarsi savotišką priekabą tempia didelį Saulės elementų skydą. Nors išvaizdos bei patogumo šis techninis sprendimas neprideda, tačiau taip sukuriamas reikiamas Saulės elementų plotas – šiuo atveju 6 kvadratiniai metrai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kita neįprasta „Solartaxi“  savybė – tai, kad jis yra triratis. Nors turbūt neįprasta tik serijinių automobilių atžvilgiu – elektromobiliuose tokia ratų sistema yra gana plačiai paplitusi. Kelionės metu jis įsibėgėdavo iki 90 km/h greičio, o vienu akumuliatorių įkrovimu pajėgdavo nuvažiuoti 300 km atstumą.

REKLAMA



Netradicinis „Solartaxi“ elektromobilis visada sulaukdavo daug dėmesio. Ne išimtis ir jo finišas Poznanėje.

Tiesa, kartais Saulės energijos automobiliui pritrūkdavo ir akumuliatorius tekdavo pasikrauti iš vietinio elektros tinklo. Tačiau ko tada verti šūkiai, jog tai tik Saulės energija maitinamas automobilis? Šią problemą projekto komanda išsprendė labai originaliu būdu – Šveicarijoje likę nariai ant namų stogų pasistatė Saulės fotoelementus ir į bendrą tinklą pardavinėjo elektros energiją. O uždirbtus pinigus panaudodavo energijos pirkimui tais atvejais, kai elektromobiliui pritrūkdavo Saulės šviesos.

REKLAMA

Ši originali elektromobilio kelionė aplink pasaulį oficialiai baigėsi vakar – jis finišavo Poznanėje (Lenkija), kur šiuo metu kaip tik vyksta konferencija, skirta klimato kaitai (United Nations Climate Change Conference 2008).

„Pirmą kartą istorijoje automobilis su Saulės elementais apvažiavo visą pasaulį nenaudodamas nei vieno lašo benzino“, - pareiškė šveicarų komandos lyderis, „Solartaxi“ elektromobilio vairuotojas Louisas Palmeris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Per visą kelionę, užtrukusią 17 mėnesių, automobilis įveikė 52 tūkst. kilometrų atstumą ir aplankė 38 valstybes. Kelionės maršrutą galima peržiūrėti projekto svetainėje esančiame interaktyviame žemėlapyje. Suprantama, kiekvienoje valstybėje elektromobilio pasirodymas tapdavo neeiliniu įvykiu, atkreipdavusiu didelį žiniasklaidos ir politikų dėmesį. Nemažai laimingųjų galėjo ir patys pasivažinėti  elektromobiliu – taip būdavo vykdoma savotiška ekologiško transporto reklama. Dėl to ir pats elektromobilis imtas vadinti „taksi“.

REKLAMA

Poznanėje vykstanti konferencija yra skirta klimato kaitos prevencijai ir naujiems teršimo mažinimo susitarimams priimti, tad nulinių emisijų elektromobilio vizitas įvyko išties „tinkamu laiku ir tinkamoje vietoje“.

„Tai naujos technologijos, jau paruoštos naudojimui“, - pažymėjo Louisas Palmeris. „Tai ekologiška, tai ekonomiška, tai absoliučiai patikima. Mes galime sustabdyti klimato atšilimą“, - pareiškė jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų