• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Euro NCAP“ – vienintelė organizacija Europoje, kuri nuolatos atlieka naujausių automobilių saugumo bandymus. Į šios organizacijos rezultatus atsižvelgia ne tik gamintojai, bet ir automobilių pirkėjai, kurie labai dažnai atsižvelgia tik į vieną faktorių – 5 žvaigždutes.
Nuo 1997 metų įvairius saugumo bandymus atliekanti organizacija paskatino pasitempti daugelį automobilių gamintojų, kurie iki tol keleivių ar pėsčiųjų saugumui didžiulio prioriteto neskyrė. Vis dėlto, pastaruoju metu „Euro NCAP“ bandymų rezultatai sukelia dvejopas emocijas, ne tik gamintojas, bet ir į bandymų rezultatus neįsigilinusiems vartotojams.
Puikus to pavyzdys – naujos kartos „Ford Mustang“ automobilio pasirodymas „Euro NCAP“ saugumo bandymuose, kuriuose jis buvo apdovanotas tik trimis žvaigždutėmis. Daugelis perskaitė skambią antraštę – „Ford Mustang gavo tris saugumo žvaigždutes“, iškart pagalvos, jog tai yra 8 cilindrų variklį turintis karstas su oro kondicionieriumi, bet elementari rezultatų analizė tik dar kartą parodo, jog automobilių gamintojai tapo „Euro NCAP“ įkaitais, o vartotojai – kartais nereikalingų technologijų vergais.
„Ford Mustang“ suaugusių apsauga įvertinta 72%, vaikų apsauga buvo įvertinta 32%, pėsčiųjų – 78%. Palyginimui – penkias žvaigždutes gavęs „Toyota Yaris“ gali pasigirti, jog suaugusių apsauga buvo įvertinta 83%, vaikų apsauga – 80%, pėsčiųjų – 63%. Be to, saugumo sistemų vertinime „Ford Mustang“ surinko 61%, o „Toyota Yaris“ – 57%. Skirtumai nėra labai ryškūs, tad kodėl „Ford Mustang“ gavo prastesnį įvertinimą?
Pasak „Euro NCAP“ specialistų, prastą įvertinimą šis automobilis gavo dėl to, jog gale trūksta saugos diržų įtempimo įtaisų ir apkrovų ribotuvų. Be to, automobilyje nėra įspėjamojo signalo, kuris vairuotojui praneštų, jog gale sėdintys žmonės nėra užsisegę saugos diržo. Viskas – tai yra pagrindinės priežastys, kodėl „Euro NCAP“ nusprendė šiam automobiliui suteikti tokį apgailėtiną įvertinimą.
Tam, kad susidarytumėte įspūdį kaip 3 žvaigždutes gavęs automobilis atrodė 1998 ir 2017 metais, žemiau pateikiame keletą pavyzdžių.
1998 metų „Audi A6“ – 3 žvaigždutės

„Euro NCAP“ – vienintelė organizacija Europoje, kuri nuolatos atlieka naujausių automobilių saugumo bandymus. Į šios organizacijos rezultatus atsižvelgia ne tik gamintojai, bet ir automobilių pirkėjai, kurie labai dažnai atsižvelgia tik į vieną faktorių – 5 žvaigždutes.
Nuo 1997 metų įvairius saugumo bandymus atliekanti organizacija paskatino pasitempti daugelį automobilių gamintojų, kurie iki tol keleivių ar pėsčiųjų saugumui didžiulio prioriteto neskyrė. Vis dėlto, pastaruoju metu „Euro NCAP“ bandymų rezultatai sukelia dvejopas emocijas, ne tik gamintojas, bet ir į bandymų rezultatus neįsigilinusiems vartotojams.
Puikus to pavyzdys – naujos kartos „Ford Mustang“ automobilio pasirodymas „Euro NCAP“ saugumo bandymuose, kuriuose jis buvo apdovanotas tik trimis žvaigždutėmis. Daugelis perskaitė skambią antraštę – „Ford Mustang gavo tris saugumo žvaigždutes“, iškart pagalvos, jog tai yra 8 cilindrų variklį turintis karstas su oro kondicionieriumi, bet elementari rezultatų analizė tik dar kartą parodo, jog automobilių gamintojai tapo „Euro NCAP“ įkaitais, o vartotojai – kartais nereikalingų technologijų vergais.
„Ford Mustang“ suaugusių apsauga įvertinta 72%, vaikų apsauga buvo įvertinta 32%, pėsčiųjų – 78%. Palyginimui – penkias žvaigždutes gavęs „Toyota Yaris“ gali pasigirti, jog suaugusių apsauga buvo įvertinta 83%, vaikų apsauga – 80%, pėsčiųjų – 63%. Be to, saugumo sistemų vertinime „Ford Mustang“ surinko 61%, o „Toyota Yaris“ – 57%. Skirtumai nėra labai ryškūs, tad kodėl „Ford Mustang“ gavo prastesnį įvertinimą?
Pasak „Euro NCAP“ specialistų, prastą įvertinimą šis automobilis gavo dėl to, jog gale trūksta saugos diržų įtempimo įtaisų ir apkrovų ribotuvų. Be to, automobilyje nėra įspėjamojo signalo, kuris vairuotojui praneštų, jog gale sėdintys žmonės nėra užsisegę saugos diržo. Viskas – tai yra pagrindinės priežastys, kodėl „Euro NCAP“ nusprendė šiam automobiliui suteikti tokį apgailėtiną įvertinimą.
Tam, kad susidarytumėte įspūdį kaip 3 žvaigždutes gavęs automobilis atrodė 1998 ir 2017 metais, žemiau pateikiame keletą pavyzdžių.
1998 metų „Audi A6“ – 3 žvaigždutės

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


1998 metų „Peugeot 306“ – žvaigždutės



2017 metų „Ford Mustang“ – 3 žvaigždutės



2017 metų „Kia Rio“ – 3 žvaigždutės



Saugus automobilis tampa nebesaugiu
Per pastarąjį dešimtmetį „Euro NCAP“ nuolatos keitė ir tobulino automobiliams keliamus reikalavimus. Nuolatinis progresas automobilių gamintojus skatino ieškoti įvairiausių sprendimų, kurie leistų sustiprinti naujausių modelių struktūrą ir tuo pačiu padidinti automobiliuose sėdinčių žmonių apsaugą.
Vis dėlto, tam tikrų keistenybių nepavyksta išvengti iki šių dienų. Puikus to įrodymas – nuo 2011 metų gaminama „Fiat Panda“, kuri tais pačiais metais atvykusi į „Euro NCAP“ bandymus pademonstravo puikų rezultatą – suaugusių apsauga buvo įvertinta 82%, vaikų – 63%, pėsčiųjų – 49%, saugumo sistemų – 43%. Apskritai  automobilis gavo keturias saugumo žvaigždutes.

REKLAMA


Tuo tarpu neseniai dar kartą atliktas „Fiat Panda“ bandymas sugeneravo absoliučiai kitokius rezultatus. Pėsčiųjų apsauga buvo įvertinta 45%, vaikų – 16%, pėsčiųjų – 47%, saugumo sistemų – 7%. Ko pasekoje, automobilis gavo apskritą 0.



Tad dabar lieka atsakyti į visiems rūpimą klausimą – „Kodėl automobilis vienu metu buvo įvertintas gerai, o dabar – prastai?“ Atsakymas būtų paprastas.
Jeigu automobilių gamintojai nori gauti maksimalų – 5 žvaigždučių įvertinimą, bazinėje įrangoje privalo būtų ne tik priekinės, bet ir šoninės oro pagalvės, automatinė stabdymo sistema, eismo juostos palaikymo sistema. Trumpai tariant – šūsnis įvairiausių technologijų, kurios anksčiau buvo retenybė, o dabar – pakankamai dažnas reiškinys vidutinės klasės modeliuose.
Šių technologijų ir šoninių bei kelio pagalvių trūkumas bazinėje įrangoje paskatino „Euro NCAP“ specialistus „Fiat Panda“ įvertinti pačiu žemiausiu balu, skirdami 0 žvaigždučių.
Keistenybių netrūksta
Jeigu „Fiat“ ar „Ford“ patenka tarp tų gamintojų, kurie „Euro NCAP“ testuose atrodo kaip paskutiniai nevykėliai, pažvelgus į kitų automobilių vertinimą norisi iškelti klausimą – „Kodėl?“
Pavyzdžiui, pasak „Euro NCAP“ organizacijos, maksimalų įvertinimą norintis gauti automobilis privalo bazinėje įrangoje turėti „AEB“ sistemą – automatinę automobilio stabdymo sistemą. 5 žvaigždutes gavęs „Kia Niro“ bazinėje įrangoje šios sistema neturi. Ją reikia užsisakyti atskirai. Be to, bandymuose dalyvavęs modelis nebuvo ne bazinės įrangos, o su papildomos įrangose sąraše esančiais priedais.
Sekantis pavyzdys – naujos kartos „Jeep Wrangler“, kuris „Euro NCAP“ testuose gavo 1-ą saugumo žvaigždutę. Ne to dėl to, jog jis būtų pavojingas Jūsų gyvybei, bet dėl elektroninių asistentų trūkumo.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų