1998 metų „Peugeot 306“ – žvaigždutės
2017 metų „Ford Mustang“ – 3 žvaigždutės
2017 metų „Kia Rio“ – 3 žvaigždutės
Saugus automobilis tampa nebesaugiu
Per pastarąjį dešimtmetį „Euro NCAP“ nuolatos keitė ir tobulino automobiliams keliamus reikalavimus. Nuolatinis progresas automobilių gamintojus skatino ieškoti įvairiausių sprendimų, kurie leistų sustiprinti naujausių modelių struktūrą ir tuo pačiu padidinti automobiliuose sėdinčių žmonių apsaugą.
Vis dėlto, tam tikrų keistenybių nepavyksta išvengti iki šių dienų. Puikus to įrodymas – nuo 2011 metų gaminama „Fiat Panda“, kuri tais pačiais metais atvykusi į „Euro NCAP“ bandymus pademonstravo puikų rezultatą – suaugusių apsauga buvo įvertinta 82%, vaikų – 63%, pėsčiųjų – 49%, saugumo sistemų – 43%. Apskritai automobilis gavo keturias saugumo žvaigždutes.
Tuo tarpu neseniai dar kartą atliktas „Fiat Panda“ bandymas sugeneravo absoliučiai kitokius rezultatus. Pėsčiųjų apsauga buvo įvertinta 45%, vaikų – 16%, pėsčiųjų – 47%, saugumo sistemų – 7%. Ko pasekoje, automobilis gavo apskritą 0.
Tad dabar lieka atsakyti į visiems rūpimą klausimą – „Kodėl automobilis vienu metu buvo įvertintas gerai, o dabar – prastai?“ Atsakymas būtų paprastas.
Jeigu automobilių gamintojai nori gauti maksimalų – 5 žvaigždučių įvertinimą, bazinėje įrangoje privalo būtų ne tik priekinės, bet ir šoninės oro pagalvės, automatinė stabdymo sistema, eismo juostos palaikymo sistema. Trumpai tariant – šūsnis įvairiausių technologijų, kurios anksčiau buvo retenybė, o dabar – pakankamai dažnas reiškinys vidutinės klasės modeliuose.
Šių technologijų ir šoninių bei kelio pagalvių trūkumas bazinėje įrangoje paskatino „Euro NCAP“ specialistus „Fiat Panda“ įvertinti pačiu žemiausiu balu, skirdami 0 žvaigždučių.
Keistenybių netrūksta
Jeigu „Fiat“ ar „Ford“ patenka tarp tų gamintojų, kurie „Euro NCAP“ testuose atrodo kaip paskutiniai nevykėliai, pažvelgus į kitų automobilių vertinimą norisi iškelti klausimą – „Kodėl?“
Pavyzdžiui, pasak „Euro NCAP“ organizacijos, maksimalų įvertinimą norintis gauti automobilis privalo bazinėje įrangoje turėti „AEB“ sistemą – automatinę automobilio stabdymo sistemą. 5 žvaigždutes gavęs „Kia Niro“ bazinėje įrangoje šios sistema neturi. Ją reikia užsisakyti atskirai. Be to, bandymuose dalyvavęs modelis nebuvo ne bazinės įrangos, o su papildomos įrangose sąraše esančiais priedais.
Sekantis pavyzdys – naujos kartos „Jeep Wrangler“, kuris „Euro NCAP“ testuose gavo 1-ą saugumo žvaigždutę. Ne to dėl to, jog jis būtų pavojingas Jūsų gyvybei, bet dėl elektroninių asistentų trūkumo.