• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Skandinavijos kompanijos SAS pasitraukimas įšaldė prasidėjusį oro bendrovės "Lietuvos avialinijos" (LAL) pardavimą - Valstybės turto fondas (VTF) stabdys valstybei priklausančios įmonės privatizavimo programą, tvarkys su tuo susijusius formalumus ir ieškos išeičių, ką daryti toliau.

REKLAMA
REKLAMA

"Dabar sunku pasakyti, kiek laiko užtruks formalumų tvarkymas, kadangi reikia užbaigti darbą su patarėjais, komisijomis. Po to bus mąstoma, ką daryti toliau", - “Eltai” sakė VTF Privatizavimo direktorius Antanas Malikėnas.

REKLAMA

Pasak jo, reikalams pajudėjus į priekį, bus galima atnaujinti kontaktus su bendradarbiauti norėjusiomis užsienio aviakompanijomis.

Anksčiau yra skelbta, kad bendradarbiavimu, nesiekiant įsigyti LAL akcijų, dar domisi dvi užsienio aviakompanijos.

Įstatinis nacionalinės Lietuvos oro bendrovės kapitalas yra 9,67 mln. litų, 100 proc. akcijų priklauso valstybei. Per du etapus planuota privatizuoti 66 proc. avialinijų akcijų ir gauti už jas minimaliai 12,8 mln. litų.

REKLAMA
REKLAMA

Penktadienis - paskutinė diena, kai vienintelė avialinijų privatizavimo konkurso dalyvė SAS galėjo pateikti pirminį konkursinį pasiūlymą, tačiau nutarė to nedaryti atlikusi teisinę ir finansinę LAL veiklos analizę. Skandinavai penktadienį oficialiai patvirtino pasitraukiantys iš avialinijų privatizavimo, tačiau patikino norintys ir toliau palaikyti dialogą su Lietuva.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apie tai avialinijų akcijas valdantį VTF informavo SAS atstovai - vyresnysis viceprezidentas Larsas Lindgrenas ir bendrovės viceprezidentas Jensas H. Larsenas, tačiau kokių nors konkrečių pasiūlymų dėl galimo bendradarbiavimo jie nepateikė.

REKLAMA

Pasak L. Lindgreno, toks SAS sprendimas nėra tiesiogiai susijęs su LAL privatizavimo procedūromis. Jis pažymėjo, kad Skandinavijos bendrovė yra pasirengusi aptarti savo veiklos galimybes mūsų regione.

VTF artimiausiu metu ketina parengti Vyriausybei analitinę medžiagą dėl LAL veiklos perspektyvų bei šios bendrovės privatizavimo galimybių.

REKLAMA

LAL praėjusiais metais uždirbo 39,924 mln. litų audituoto pelno. Dėl būtinybės sutvarkyti balansą užpernai LAL buvo patyrusi 33,396 mln. litų nuostolį, iki tol bendrovė taip pat dirbo nuostolingai.

Pagal į Vilnių ir iš jo skraidintų keleivių skaičių, kur Lietuvoje konkuruoja didžiosios aviakompanijos, pernai LAL priklausė didžiausia - 46,8 proc. - rinkos dalis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos oro bendrovė per praėjusius metus atliko 3 tūkst. 952 reisus, pervežė 304 tūkst. 264 keleivius, vidutinis reisų užimtumas siekė 54,8 proc. Per šiuos metus planuojama atlikti 4 tūkst. 25 reisus, pervežti 305 tūkst. 114 keleivių, o reisų užimtumą padidinti iki 55,6 proc.

LAL norima privatizuoti ir padedant strateginiam investuotojui jos konkurencingumą sustiprinti iki 2004 metų gegužės, kai Europos oro rinka bus liberalizuota ir į Lietuvą užsienio oro kompanijų lėktuvai galės skraidyti be apribojimų.

ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų