SAS grupė per antrąjį 2008 metų ketvirtį skraidino 11.6 mln. keleivių. Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, jų skaičius išaugo 5,2 proc.
SAS grupė per šį laikotarpį gavo 262 mln. Švedijos kronų (97 mln. litų) pajamų. Tai beveik perpus mažiau lyginant su praėjusių metų tuo pačiu periodu, kai grupės pajamos siekė 544 mln. Švedijos kronų (201 mln. litų).
„Pajamų sumažėjimo priežastys yra gerai žinomos. Tai sparčiai kylančios lėktuvų degalų kainos, ekonomikos lėtėjimo tendencijos bei pertekliniai gamybos pajėgumai rinkoje. Šios sudėtingos situacijos valdymas yra tiek SAS grupės, tiek visos oro vežėjų pramonės prioritetas. Pastebėjome, jog kompanijos ir pasauliniu mastu, ir vietinėje rinkoje patyrė nuostolių antrajame ketvirtyje, nors paprastai šis sezonas yra pelningas. Dabar dauguma avialinijų pradėjo iš esmės mažinti pajėgumus tam, kad sukurtų tinkamą pusiausvyrą tarp pasiūlos ir paklausos”, - teigia SAS prezidentas Mats Jansson.
Pasak jo, SAS grupė nutraukė „Spanair“ pardavimo procedūrą dėl sudėtingų rinkos sąlygų. Kaina, kurią SAS galėjo gauti, iš tiesų neatspindėjo tikrosios „Spanair“ vertės. Liepos mėnesį buvo paskelbta išplėstinė veiksmų programa, kurioje numatyta, kad 2009 m. grupės pelnas turėtų siekti 800 mln. Švedijos kronų ( 295 mln. litų) ir 25 proc. būtų sumažintas orlaivių parkas. Avialinijų „Spanair“ personalą turėtų sudaryti apie 1000 darbuotojų, o lėktuvų parką - 15 orlaivių.
„Kartu su pirmojo ketvirčio tarpine ataskaita esame paskelbę veiksmų planą „Pelnas 2008“. Dabar mes sustiprinome šią programą, padidindami numatomas pajamas dar 400 mln. Švedijos kronų (148 mln. litų), todėl visos 2008 metų pajamos turėtų siekti 1,5 mlrd. Švedijos kronų (0,55 mlrd. litų). Taip pat nusprendėme sumažinti SAS valdomą orlaivių parką 18 lėktuvų, t. y. 7 lėktuvais daugiau, nei buvo planuota. Visos grupės mastu bus atsisakyta 33 lėktuvų, o darbuotojų skaičius mažinamas apytiksliai 2 500-ais. Šie paskaičiavimai atspindi numatomą 2008 ir 2009 metų ekonomikos sulėtėjimą”, - teigia SAS prezidentas Mats Jansson.
SAS ir toliau tęsia strateginės programos „Strategija 2011“ (S11) vykdymą. Prioritetas teikiamas maksimaliam klientų poreikių tenkinimui, pavyzdžiui, nuolat tobulinant produktus bei stabilizuojant skrydžių punktualumą. Jau daugelį metų kompanijos punktualumas ir reguliarumas yra aukščiausio lygio, o 2008 metų antrąjį ketvirtį Skandinavijos avialinijos buvo pačios punktualiausios Europoje.
Pasak jo, situacija aviacijos pramonėje yra sudėtinga. Ir nors SAS grupė išlieka finansiškai stabili su patenkinamu padengimo koeficientu, būtina per artimiausią laikotarpį įgyvendinti programos „Pelnas 2008“ (P08) priemones, kad galima būtų ir toliau siekti ilgalaikių strategijos S11 tikslų.
Suformuota 1927 metais, „Scandinavian Airlines System“ (SAS) yra viena seniausių ir didžiausių Europos civilinės aviacijos bendrovių. Kontrolinį SAS akcijų paketą – 51 proc. akcijų – valdo Švedijos (21,4 proc.), Danijos (14,3 proc.) ir Norvegijos (14,3 proc.) vyriausybės. SAS grupei priklauso dar trys aviacijos bendrovės: Suomijos „Blue1“, Ispanijos „Spanair“ ir Norvegijos „Wideroe“, o Latvijos „airBaltic“ ir Estijos „Estonian Air“ yra SAS strateginės partnerės.
SAS įmonių grupė yra viena iš tarptautinio aviacijos bendrovių susivienijimo „Star Alliance“ steigėjų. 1997 metais įkurtas aljansas šiuo metu jungia 19 įvairių šalių aviacijos įmonių, tarp kurių tokie aviacijos rinkos gigantai kaip Jungtinių Amerikos Valstijų „United Airlines“, Japonijos „All Nippon Airways“ ir Vokietijos „Lufhansa“.