„Lietuvos geležinkelių“ bendrovė „LTG Infra“ sprendimą stabdyti antrojo kelio ruože Plungė–Šateikiai statybos darbus motyvuoja investicinės grąžos peržiūra.
„Geopolitinė situacija dėl Europos Sąjungos ir JAV taikomų sankcijų Baltarusijai verčia mus peržiūrėti kai kurių projektų investicinę grąžą“, – pranešime teigia „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovskis.
Anot jo, prognozuojama, kad sankcijos gali turėti neigiamos įtakos įmonės pajamoms, nes sumažės krovinių ir keleivių srautas.
„Vertindami kylančias rizikas laikinai stabdome 60 mln. eurų vertės projekto įgyvendinimą“, – sako K. Sankovskis.
Jo teigimu, galimybės atnaujinti projektą bus vertinamos rengiant kitų metų geležinkelių pajėgumų didinimo planą.
Pasak bendrovės, artimiausiu metu bus pradėtos 2019 metų pabaigoje pasirašytos 56,5 mln. eurų (su PVM) sutarties nutraukimo procedūros su bendrove „Kauno tiltai“. Iki šiol jau suderintas techninis projektas, baigta jo ekspertizė, pradėtos statybos leidimo procedūros ir atlikta dalis paruošiamųjų darbų: iškirsti medžiai ir krūmai, įrengti technologiniai keliai, statybvietės, įsigyta dalis medžiagų.
Įmonė turėjo rekonstruoti 13,9 km geležinkelio ir nutiesti tiek pat naujo kelio, rekonstruoti tiltus ir pralaidas, iešmus, pervažas, įrengti triukšmo slopinimo sienutes, elektros, signalizacijos ir ryšių sistemas, pertvarkyti Plungės ir Šateikių geležinkelio stotis.
Įgyvendinus projektą leistinas keleivinių traukinių greitis būtų padidėjęs nuo 120 iki 160 km per valandą, o krovininių – nuo 90 iki 120 km.