„B–52“ lėktuvą, kurio uodegos numeris – 60–034, „Redbone Aviation“ nufilmavo kylantį į dangų iš Oklahomos valstijoje, JAV, esančios oro pajėgų bazės. Lėktuvas čia buvo atgabentas balandžio mėnesį reguliariajai techninei patikrai – ši patikra yra paskutinis trijų žingsnių lėktuvo atgaivinimo proceso etapas, kai norima jį ir vėl pradėti aktyviai naudoti.
„Išmintingasis“ šiuo metu po 12 metų pertraukos ir vėl ruošiamas naudojimui Šiaurės Dakotos valstijoje esančioje JAV oro pajėgų bazėje.
Pasak „Aviationist“, tai bus tik antrasis „B–52H“ modelio bombonešis, paimtas iš Arizonos valstijoje esančių žymių „lėktuvų kapinių“ ir restauruotas. Pirmasis toks lėktuvas, pramintas „Skraiduoliu vaiduokliu“, restauruotas 2015 metais.
Bombonešį pilotavęs pilotas lakūno kabinoje paliko žinutę, kurioje buvo rašoma: „Čia yra 60–034, Šaltojo karo laikų lėktuvas, kuris sergėjo Ameriką tamsiausiomis Šaltojo karo dienomis, kai visas pasaulis kovojo su teroru. Gerai juo rūpinkitės... Kol mums dar kartą jo neprireiks.“
Šis lėktuvas turėjo būti visam laikui paliktas „lėktuvų kapinėse“, kur turėjo būti išrinktas dalimis, tačiau jo likimas aukštyn kojom apsivertė 2016 gegužės mėnesį, kai sudužo kitas JAV oro pajėgų „B–52H“ modelio lėktuvas.
Nors visi septyni lėktuvu skirdę žmonės išgyveno, tačiau po šios avarijos paradinės JAV oro pajėgos liko be šio modelio lėktuvo. Tuomet atitinkamam oro pajėgų daliniui buvo paskirta užduotis pasirinkti lėktuvą, užpildysiantį šią skylę. Netrukus po to, 2018 metais, buvo pasirinktas „Išmintingasis“, prieš tai 10 metų praleidęs „lėktuvų kapinėse“. Tačiau pranešama, kad jam restauruoti prireikė nemažai darbo.
JAV Oro pajėgos atskleidžia tik tiek, kad restauravimas jau vyko 2019 metų balandžio mėnesį, nors neaišku, kiek laiko iš viso truko šis procesas. 13–20 mechanikų komanda „B–52“ remontavo dar „lėktuvų kapinėse“, o tada jis buvo perkeltas į Luizianos valstiją, kur 2019 metų gegužę buvo remontuojamas toliau.
Pulkininkas Robertas Burgessas, 307–osios operacijų grupės vadas ir „išmintingąjį“ iš vienos bazės į kitą skraidinęs pilotas, sako, kad bombonešio „uodegoje buvo įskilimų, jam trūko dviejų variklių, o taip pat reikėjo pakeisti visas degalų talpyklas, vamzdžius ir padangas.“