• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vargu ar pasaulyje galėtume surasti tokį patį automobilių gamintoją kaip „Saab“, kurio istorija yra spalvingesnė negu penkiamečio kambario sienos. Tokie modeliai kaip : „Saab 99 Turbo“ ar „900 Turbo“ tapo vizitinėmis šio gamintojo kortelėmis, tačiau dėl mums nelabai suprantamų priežasčių, vėliau pasirodę modeliai nesukėlė tokio didžiulio ažiotažo. Kodėl? Ar „Saab 900 Turbo“ pakeitęs „9-3 Viggen“ nėra vertas užimti garbingą vietą „Saab“ markės entuziastų širdyse? 
Priežasčių, kodėl „Saab 9-3 Viggen“ nebuvo sutiktas taip triukšmingai, kaip pavyzdžiui „Saab 99 Turbo“, yra ne viena ir ne dvi. „Saab 99 Turbo“ pasirodė pačiu tinkamiausiu laikotarpiu. Benzininiai varikliai su turbinomis anuomet buvo montuojami tik į labai brangius automobilius, kuriuos galėjo įsigyti tik labai turtingi žmonės. Tuo tarpu „Saab“ inžinieriai nusprendė retai naudojamą konfigūraciją sumontuoti į mažą, praktišką, pigų automobilį, todėl nenuostabu, jog „99 Turbo“ pasirodymas rinkoje tapo savotiška sensacija.

Vargu ar pasaulyje galėtume surasti tokį patį automobilių gamintoją kaip „Saab“, kurio istorija yra spalvingesnė negu penkiamečio kambario sienos. Tokie modeliai kaip : „Saab 99 Turbo“ ar „900 Turbo“ tapo vizitinėmis šio gamintojo kortelėmis, tačiau dėl mums nelabai suprantamų priežasčių, vėliau pasirodę modeliai nesukėlė tokio didžiulio ažiotažo. Kodėl? Ar „Saab 900 Turbo“ pakeitęs „9-3 Viggen“ nėra vertas užimti garbingą vietą „Saab“ markės entuziastų širdyse? 
Priežasčių, kodėl „Saab 9-3 Viggen“ nebuvo sutiktas taip triukšmingai, kaip pavyzdžiui „Saab 99 Turbo“, yra ne viena ir ne dvi. „Saab 99 Turbo“ pasirodė pačiu tinkamiausiu laikotarpiu. Benzininiai varikliai su turbinomis anuomet buvo montuojami tik į labai brangius automobilius, kuriuos galėjo įsigyti tik labai turtingi žmonės. Tuo tarpu „Saab“ inžinieriai nusprendė retai naudojamą konfigūraciją sumontuoti į mažą, praktišką, pigų automobilį, todėl nenuostabu, jog „99 Turbo“ pasirodymas rinkoje tapo savotiška sensacija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Kai 1994 metais pasaulį išvydo antrosios kartos „Saab 900“, automobilis nebuvo sutiktas palankiai. Vien dėl to, jog naujos kartos modelis buvo sukurtas vadovaujant „General Motors“ specialistams ir turėjo daugybę panašumų su „Opel Vectra“ - automobilis, kuris nėra pats tinkamiausias donoras.
Nepaisant „Saab“ entuziastų kritikos, būtent šis modelis leido švediškų automobilių gamintojui pradėti dirbti pelningai. Nors „Saab“ pelningai dirbo tik dvejus metus, 1995 ir 1996 metais, tačiau būtent šis modelis padėjo labai rimtus pamatus ateities modeliams. Juolab, net ir turėdami labai griežtus vadovus iš „General Motors“, švedai sugebėjo „900“ modelį pritaikyti savo reikmėms.

REKLAMA


Puikūs kompanijos rezultatai paskatino keletą „Saab“ inžinierių kreiptis į „General Motors“ vadovybę leidimo, kuris leistų sukurti naujos kartos „900 Turbo“ - legendinio modelio įpėdinį. Kaip bebūtų keista, naująjį projektą amerikiečiai palaimino ir paprašė į pagalbą pasikviesti sportiškų automobilių specialistus, kurie galėtų „Saab“ inžinierius pakonsultuoti.
Prie naujo projekto pradėjo dirbti dviejų skirtingų kompanijų inžinieriai. Pirmoji komanda - „Special Vechicle Operations“ padalinio darbuotojai, antroji komanda - „Tom Walkinshaw Racing“ specialistai. Pastarieji buvo atsakingi už techninę automobilio pusę, o „Saab“ padalinio darbuotojai rūpinosi eksterjeru ir interjeru.

REKLAMA
REKLAMA


1995 metų rudenį dviejų inžinierių komandos pademonstravo „Saab 900 SVO“ - koncepcinį automobilį, kuris turėjo keturių cilindrų, 250 arklio galių pajėgiantį išvystyti variklį, kuriam kompaniją palaikė įspūdingai atrodantis eksterjeras ir „Monte Carlo“ vardu pavadinta geltona spalva. Vėliau prie jo prisijungė mėlynos spalvos kabrioletas.
Kaip ir buvo galima tikėtis, entuziastų reakcija į šį modelį buvo puiki, tad nieko nelaukę, koncepcinį automobilį sukūrę inžinieriai pradėjo darbuotis prie serijinei gamybai tinkamo egzemplioriaus. Tačiau švedai nebūtų švedais. Automobilis buvo tobulinamas net dvejus metus, tad kai „Saab“ buvo pasiruošusi pradėti sportiško hečbeko gamybą, „General Motors“ jau buvo pasiruošusi pristatyti atnaujintą „900“ modelį su nauju vardu.
Trumpam sugrįžę prie braižymo lentos, sportiško hečbeko autoriai pakeitė priekinius ir galinius žibintus, ne vieną kėbulo ir interjero detalę ir „General Motors“ koncerno vadovų liepimui „900 SVO“ pervadino į „9-3 Viggen“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

93 Viggen (5)


„Saab 9-3 Viggen“ nebuvo tik dar vienas sportiškas „Saab“ automobilis. Automobilio struktūra, transmisija ir važiuoklė būdavo pagaminami „Saab“ gamykloje Trolhattane, vėliau visi komponentai būdavo sudedami į specialų konteinerį ir transportuojami į „Valmet“ gamyklą Suomijoje. Šios kompanijos būstinėje automobilis gaudavo „Viggen“ kėbulo detales ir kitus atributus, kurie standartinį „9-3“ paversdavo „9-3 Viggen“.

REKLAMA

93Viggen (7)


Visi „9-3 Viggen“ modeliai būdavo komplektuojami su 2.3 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų benzininiais varikliais, kuriems nuolatos talkino „Mitsubishi TD04-HL15“ turbina. Tuo tarpu 225 arklio galias ir 342 Nm sukimo momentą valdė „Trionic 7“ variklio valdymo sistema. „Saab 9-3 Viggen“ iki 100 km/val. sugebėdavo įsibėgėti per 6.8 sekundės ir pasiekti 250 km/val. greitį.
„Saab 9-3 Viggen“ niekada nebuvo ir niekada nesiekė tapti „BMW M3“ konkurentu. Vertinant automobilį pagal technines charakteristikas, jis buvo artimesnis „BMW 330Ci“, tad net jeigu galvojate apie grynakraujį plėšrūną, jūs turėtumėte net nesižvalgyti į „Saab 9-3 Viggen“ pusę. Tačiau „Saab“ turėjo stipresnį kozirį - charizma. Taip, automobilio valdymo savybės nebuvo pačios geriausios, priekiniai ratai sunkiai susitvarkydavo su didžiuliu sukimo momentu, tačiau šie trūkumai „9-3 Viggen“ suteikdavo charakterį, dėl kurio „Saab“ entuziastai šį automobilį pamilo. Taip pat nereikėtų pamiršti, jog „Saab“ niekada nebuvo blankūs automobiliai. Jie - tiesiog kitokie. Būtent dėl šios priežasties „Saab 9-3 Viggen“ yra vienas iš tų automobilių, kurio vertė ateityje tik augs.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų