• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rusijos tyrėjai antradienį svarstė versiją, kad 41 žmogaus gyvybės pareikalavusi lėktuvo katastrofa judriausiame Maskvos Šeremetjevo oro uoste įvyko dėl pilotų klaidos, pranešė žiniasklaida.

Rusijos tyrėjai antradienį svarstė versiją, kad 41 žmogaus gyvybės pareikalavusi lėktuvo katastrofa judriausiame Maskvos Šeremetjevo oro uoste įvyko dėl pilotų klaidos, pranešė žiniasklaida.

REKLAMA

Vos išskridęs iš Šeremetjevo oro uosto sekmadienį vakare lėktuvas „Sukhoi SuperJet 100“ netrukus sugrįžo į oro uostą ir užsidegė tūpdamas avariniu būdu.

Su tyrimu susiję šaltiniai laikraščiui „Kommersant“ sakė, kad oro bendrovės „Aeroflot“ pilotai padarė virtinę klaidų, tarp kurių buvo įskridimas į audros debesį ir tūpimas neištuštinus pilnų kuro bakų.

Verslo dienraščiui RBK įvairūs šaltiniai pasakojo, kad pilotų kabinoje atvertas liukas galėjo dar labiau pakurstyti liepsnas, be to, vos nusileidę pilotai neišjungė variklių.

Tyrėjai vis dar tiria iš lėktuvo ištrauktus skrydžio duomenų savirašius ir oficialiai nenustatė lėktuvo katastrofos priežasties.

REKLAMA
REKLAMA

Anksčiau lėktuvo pilotas Denisas Jevdokimovas sakė, kad netrukus po pakilimo į lėktuvą trenkė žaibas, lėktuvas prarado ryšį su dispečeriais ir leidosi avariniu būdu.

REKLAMA

Lėktuvo keleiviai ir įgula pasakojo, kad orlaiviui įskridus į debesis, jie pamatė ryškios šviesos blyksnį ir pajuto krestelėjimą.

Socialiniuose tinkluose išplito dramatiškas vaizdo įrašas, kuriame matyti, kaip lėktuvas nutupia oro uoste ir dideliu greičiu lekia taku, liepsnoms veržiantis iš fiuzeliažo.

Keleiviai čiuožė priekyje išsiskleidusiu avariniu trapu ir bėgo nuo liepsnojančio lėktuvo, virš kurio kilo juodų dūmų debesys.

REKLAMA
REKLAMA

Visuomenės kritikos sulaukė taip pat užfiksuotas vaizdas, kaip keli keleiviai nešasi savo rankinį bagažą.

Kai kurie komentatoriai socialiniuose tinkluose sakė, kad lagaminų traukimas iš rankinio bagažo skyriaus galėjo sulėtinti keleivių evakuaciją, tačiau liudininkų pasakojimai šių kaltinimų nepatvirtino.

Katastrofą išgyvenęs Olegas Molčanovas, kaip įrodymą paskelbęs savo įlaipinimo kortelės nuotrauką, viename internetiniame forume pasakojo, kad lėktuvo salonas per kelias sekundes prisipildė juodų dūmų, todėl žmonių evakuacija iš galinių eilių buvo labai sudėtinga.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kitame internete pasirodžiusiame vaizdo įraše įamžinti neįvardinti pareigūnai juokdamiesi filmavo avarinį lėktuvo nusileidimą.

Reaguodamas Šeremetjevo oro uostas paskelbė pareiškimą, kuriame sakoma, kad nufilmuoti pareigūnai, kurie esą nedirbo nei oro uosto bendrovėje, nei „Aeroflot“, bus „nubausti griežčiausiomis įmanomomis priemonėmis“.

Tuo metu Rusijos susisiekimo ministras Jevgenijus Ditrichas informavo, kad 10 į ligoninę patekusių lėktuvo keleivių antradienį buvo stabilios būklės.

REKLAMA

Rusijos nacionalinis vežėjas „Aeroflot“ praeityje garsėjo prastu skrydžių saugumo užtikrinimu, tačiau pastaraisiais metais jai pavyko pataisyti savo įvaizdį. Tragiškų orlaivių katastrofų bendrovė nepatyrė daugiau nei dešimtmetį.

Vis dėlto Rusijoje gaminamus lėktuvus „Sukhoi Superjet-100“ problemos lydi nuo jų gamybos pradžios 2011 metais, ir Rusijai sunkiai sekasi įtikinti užsienio vežėjus pirkti naujuosius jos lainerius.

2012-ųjų gegužę „Superjet-100“ lėktuvas nukrito netoli Indonezijos sostinės Džakartos per parodomąjį skrydį. Žuvo visi 45 juo skridę žmonės. Indonezija šią nelaimę susiejo su piloto klaida.

J. Ditrichas taip pat pareiškė, kad priežasčių atšaukti „Superjet-100“ lėktuvų naudojimą nėra.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų