Kaliningradiečiai mano, kad Rusijos prezidento įgaliotoji atstovė Šiaurės Vakarų apygardoje Valentina Matvijenko mėgina priversti Lietuvą sušvelninti savo pozicija dėl Kaliningrado tranzito, antradienį (05.20) rašo laikraštis "Izvestija".
Tokių mėginimų paveikti Lietuvą būta ir anksčiau, pažymi laikraštis. Pernai rudenį buvo sparčiai pastatytas Baltijos keltų terminalas, kuris, kaip kalbėta, turėjo išspręsti Rusijos anklavo ryši su "didžiąja žeme" problemą. Tačiau keltas, kuris dabar kursuoja šiuo maršrutu, perveža tik 80 keleivių.
Kaliningradiečiams pesimizmą kelia pirmiausia aviatorių nuomonė dėl V. Matvijenkos pareiškimo.
Kompanijos "Kaliningradavia" komercijos direktorius Vadimas Truchinas sakė leidiniui, kad ne visada išperkami bilietai į esamus reisus iš Kaliningrado į Maskvą (kasdien jų būna šeši).
"Norint organizuoti dažnesnius reisus, reikia pakeisti parką ir pereiti nuo “Tu-154” prie “Tu-134", - sakė V. Truchinas.
Jis taip pat pažymėjo, kad kompensuoti "oro taksi" idėjos nuostolius turi būti numatyta federaliniame biudžete. Oro koridoriaus problema turi būti išspręsta valstybių susitarimais. "Iki birželio tai nerealu", - pabrėžė V. Truchinas.
"Aeroflote" "oro taksi" idėja suprantama, bet ji sutinkama be entuziazmo", - pažymi leidinys. Kol kas čia "oro taksi" skrydžių šia linija nenumatoma.
"Projektas tik rengiamas. Galbūt rudenį mes pradėsime bandomuosius skrydžius, - sakė "Izvestija" "Aerofloto" generalinis direktorius Levas Koliaškovas. - Bilieto kaina bus prilyginta geležinkelio tarifui. Tokias kainas pirmosiomis gegužės dienomis siūlė aviacijos kompanija "Rossija", kurios nuostoliai buvo kompensuoti iš biudžeto".
"Aerofloto" nuostolius šiame projekte atlygins naujas kompanijos akcininkas - Nacionalinis rezervų bankas, kurio vadovas Aleksandras Lebedevas tai pasiūlė", - teigė L. Koliaškovas.
Šiandien "Aeroflo" lėktuvo bilietas iš Maskvos į Kaliningradą ir atgal kainuoja 3800 rublių, "Kaliningradavia" - 3900 rublių. Jeigu "oro taksi" projektas bus įgyvendintas, kaliningradiečiai galės skraidyti į Maskvą ir atgal už 1650 rublių - už tiek pat, kiek sumokėtų už geležinkelio bilietą.
"Oro taksi" tarp Kaliningrado ir Maskvos idėją V. Matvijenko pasiūlė interviu radijo stočiai "Echo Moskvy". Pasak V. Matvijenko, "oro taksi" šiuo maršrutu galėtų kursuoti jau nuo birželio. Tai turi būti nedideli lėktuvai, kurių modelis kol kas nepasirinktas. Pasak V. Matvijenko, šios idėjos tikslas - palengvinti kaliningradiečių keliones į "didžiąją žemę", kai bus įvestas naujas tranzito per Lietuvą režimas.
Nuo liepos 1 dienos įsigalios naujas tranzito režimas į Kaliningradą per Lietuvos teritoriją. Rusijos piliečiai privalės turėti supaprastintus tranzito dokumentus, kuriuos išduos traukiniuose Lietuvos konsulinių tarnybų darbuotojai, arba supaprastintus važiavimo dokumentus trejiems metams
BNS