Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Praėjusį mėnesį Rusijos naujų automobilių pardavimų apimtys sumažėjo kelis kartus. Viso to priežastys – gana akivaizdžios. Dėl Rusijos invazijos į Ukrainą įvestos sankcijos smukdė rublio kursą, o daugelio gamintojų sprendimas palikti Rusijos automobilių rinką privedė iki naujų automobilių trūkumo bei neregėto kainų šuolio.
Pasak didžiausios naujų automobilių prekybos įmonės „Rolf“ atstovės Svetlanos Vinogradovos, kovo mėnesį pardavimų apimtys sumažėjo 60 procentų. Ji prognozuoja, kad šiais metais naujų automobilių pardavimai smuks perpus ir pasieks Ispanijos rinkos lygį.
„Naujas automobilis dabar nėra prioritetas. Vartotojai daugiausiai dėmesio skiria būtiniausių prekių įsigijimui. Be to, daugelį atbaido išaugusios automobilių kainos. Mūsų skaičiavimais automobilių kainos kovo mėnesį išaugo 40 procentų“, – savo pastebėjimais dalinosi Svetlana Vinogradova.
Kadangi pirkėjai susiduria su didesnėmis kainomis ir mažesnėmis pasirinkimo galimybėmis, vyriausybė siekia skatinti vidaus gamybą. Pasak Nacionalinės automobilių sąjungos viceprezidento Antono Šaparino, importuojamus automobilius iš Europos ir Japonijos gali pakeisti analogai iš Kinijos ir Indijos.
„Daugelis sako, kad mūsų šalies rinkos nepaliks draugai iš Kinijos“, – sakė A.Šaparinas, pažymėdamas, kad Rusijoje surenkamų „Haval“ automobilių kainos po invazijos pakilo 50 procentų.
Vis dėlto, kiti gerai žinomi gamintojai elgiasi kitaip. „Ford“ ir „Honda“ ne tik nutraukė automobilių eksportą į Rusiją. Šie gamintojai į Rusiją taip pat nebesiunčia atsarginių dalių, kurios yra reikalingos palaikyti esamą automobilių parką.
Po didelio spaudimo savo veiklą Rusijoje sustabdė ir „Renault“. Nors Rusija yra antra pagal dydį „Renault“ rinka, tačiau Prancūzijos gamintojas dabar ieško būdų kaip išeiti iš šios šalies.
Vietos automobilių gamintojai, kurie yra priklausomi nuo importuojamų komponentų iš kitų šalių, taip pat turi nemažai problemų. „Renault“ priklausantis „AutoVAZ“ šiemet turėjo net tris kartus padidinti automobilių kainas, nes importuojamų komponentų kainos išaugo kelis kartus.
Praėjusį mėnesį Rusijos naujų automobilių pardavimų apimtys sumažėjo kelis kartus. Viso to priežastys – gana akivaizdžios. Dėl Rusijos invazijos į Ukrainą įvestos sankcijos smukdė rublio kursą, o daugelio gamintojų sprendimas palikti Rusijos automobilių rinką privedė iki naujų automobilių trūkumo bei neregėto kainų šuolio.
Pasak didžiausios naujų automobilių prekybos įmonės „Rolf“ atstovės Svetlanos Vinogradovos, kovo mėnesį pardavimų apimtys sumažėjo 60 procentų. Ji prognozuoja, kad šiais metais naujų automobilių pardavimai smuks perpus ir pasieks Ispanijos rinkos lygį.
„Naujas automobilis dabar nėra prioritetas. Vartotojai daugiausiai dėmesio skiria būtiniausių prekių įsigijimui. Be to, daugelį atbaido išaugusios automobilių kainos. Mūsų skaičiavimais automobilių kainos kovo mėnesį išaugo 40 procentų“, – savo pastebėjimais dalinosi Svetlana Vinogradova.
Kadangi pirkėjai susiduria su didesnėmis kainomis ir mažesnėmis pasirinkimo galimybėmis, vyriausybė siekia skatinti vidaus gamybą. Pasak Nacionalinės automobilių sąjungos viceprezidento Antono Šaparino, importuojamus automobilius iš Europos ir Japonijos gali pakeisti analogai iš Kinijos ir Indijos.
„Daugelis sako, kad mūsų šalies rinkos nepaliks draugai iš Kinijos“, – sakė A.Šaparinas, pažymėdamas, kad Rusijoje surenkamų „Haval“ automobilių kainos po invazijos pakilo 50 procentų.
Vis dėlto, kiti gerai žinomi gamintojai elgiasi kitaip. „Ford“ ir „Honda“ ne tik nutraukė automobilių eksportą į Rusiją. Šie gamintojai į Rusiją taip pat nebesiunčia atsarginių dalių, kurios yra reikalingos palaikyti esamą automobilių parką.
Po didelio spaudimo savo veiklą Rusijoje sustabdė ir „Renault“. Nors Rusija yra antra pagal dydį „Renault“ rinka, tačiau Prancūzijos gamintojas dabar ieško būdų kaip išeiti iš šios šalies.
Vietos automobilių gamintojai, kurie yra priklausomi nuo importuojamų komponentų iš kitų šalių, taip pat turi nemažai problemų. „Renault“ priklausantis „AutoVAZ“ šiemet turėjo net tris kartus padidinti automobilių kainas, nes importuojamų komponentų kainos išaugo kelis kartus.