Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Didėjančios žaliavų kainos, kurias dar labiau padidino Rusijos invazija į Ukrainą, gali sutrukdyti „Tesla“ vadovui Elonui Muskui ir kitiems automobilių pramonės gigantams įgyvendinti savo svajonę išleisti į rinką labiau prieinamas elektrines transporto priemones.
„Kylančios nikelio, ličio ir kitų medžiagų kainos grasina sulėtinti ir net laikinai pakeisti ilgalaikę baterijų, brangiausios elektromobilių dalies, kainų mažėjimo tendenciją, o tai trukdo plačiau diegti šią technologiją“, – savo įžvalgomis dalinasi pramonės prognozių bendrovės „Benchmark Mineral Intelligence“ analitikas Gregoris Mileris. Be to, tiekimo grandinę jau ir taip trikdo COVID-19 pandemija ir pasaulinis lustų trūkumas.
„Kylančios žaliavų kainos tikrai gali atitolinti elektromobilių plėtrą“, – pabrėžė G. Milleris.
Pasak jo, šiemet pirmą kartą per metus gali padidėti vidutinė ličio jonų akumuliatorių elementų kaina. Nuo metų pabaigos jos išaugo daugiau kaip du kartus, nes pasiūla neatitiko didėjančios paklausos.
Konfliktas Ukrainoje taip pat išaugino nikelio kainas, nes daugelis automobilių pramonės atstovų baiminasi dėl nikelio importo iš Rusijos sutrikimų. Rusijoje šiuo metu išgaunama apie 7 proc. pasaulyje išgaunamo nikelio. Ji taip pat yra didelė aliuminio tiekėja.
Kylančios elektromobilių kainos, kurias per pastaruosius metus padidino „Tesla“ ir startuolis „Rivian Automotive“, gali sukelti neigiamų padarinių, nes potencialūs pirkėjai neketina mokėti didžiulių priemokų už technologiją, kuri daugeliui dar nėra visiškai priimtina.
Tyrimų bendrovės „Cox Automotive“ duomenimis, sausio mėn. vidutinė elektrinio automobilio kaina Jungtinėse Valstijose buvo beveik 63 000 JAV dolerių (58 000 eurų), t. y. apie 35 proc. didesnė nei bendras visų transporto priemonių pramonės vidurkis – šiek tiek daugiau nei 46 000 dolerių (42 350 eurų).
Nors dabar vartotojai mažiau baiminasi dėl nuvažiuojamo atstumo, „Cox Automotive“ apklausos duomenimis, didžiausia kliūtis įsigyjant elektromobilį yra per aukšta kaina.
„Kiekvieną kartą, kai elektromobilių kaina paauga, šių transporto priemonių plėtra sustoja“, – sako „Cox Automotive“ analitikė Michelle Krebs.
Tarptautinės energetikos agentūros duomenimis, praėjusiais metais elektromobiliai sudarė apie 9 proc. visų pasaulyje parduodamų transporto priemonių, o konsultacinė įmonė „AlixPartners“ prognozuoja, kad iki 2030 m. ši dalis sieks apie 24 proc.
Remiantis 2021 m. „OC&C Global Speedometer“ atliktu vartotojų Jungtinėse Valstijose, Kinijoje ir kitose šalyse tyrimu apie vartotojus, daugiau nei pusė vartotojų nėra pasirengę iš anksto papildomai mokėti 500 JAV dolerių (460 eurų), kad įsigytų elektromobilį, nepaisant mažesnių eksploatavimo išlaidų.
Dėl to transporto priemonių gamintojai gali atsidurti keblioje padėtyje. Nuo 2020 m. gruodžio mėn. dėl tiekimo grandinės problemų „Tesla“ 18 proc. iki 44 990 JAV dolerių (41 412 eurų) padidino savo pigiausio sedano „Model 3“ kainą. Tuo tarpu kiti automobilių gamintojų atstovai Jungtinėse Valstijose pradėjo reikalauti pernelyg didelių sumų už tam tikrus modelius, nes paklausa gerokai viršija pasiūlą.
Didėjančios žaliavų kainos, kurias dar labiau padidino Rusijos invazija į Ukrainą, gali sutrukdyti „Tesla“ vadovui Elonui Muskui ir kitiems automobilių pramonės gigantams įgyvendinti savo svajonę išleisti į rinką labiau prieinamas elektrines transporto priemones.
„Kylančios nikelio, ličio ir kitų medžiagų kainos grasina sulėtinti ir net laikinai pakeisti ilgalaikę baterijų, brangiausios elektromobilių dalies, kainų mažėjimo tendenciją, o tai trukdo plačiau diegti šią technologiją“, – savo įžvalgomis dalinasi pramonės prognozių bendrovės „Benchmark Mineral Intelligence“ analitikas Gregoris Mileris. Be to, tiekimo grandinę jau ir taip trikdo COVID-19 pandemija ir pasaulinis lustų trūkumas.
„Kylančios žaliavų kainos tikrai gali atitolinti elektromobilių plėtrą“, – pabrėžė G. Milleris.
Pasak jo, šiemet pirmą kartą per metus gali padidėti vidutinė ličio jonų akumuliatorių elementų kaina. Nuo metų pabaigos jos išaugo daugiau kaip du kartus, nes pasiūla neatitiko didėjančios paklausos.
Konfliktas Ukrainoje taip pat išaugino nikelio kainas, nes daugelis automobilių pramonės atstovų baiminasi dėl nikelio importo iš Rusijos sutrikimų. Rusijoje šiuo metu išgaunama apie 7 proc. pasaulyje išgaunamo nikelio. Ji taip pat yra didelė aliuminio tiekėja.
Kylančios elektromobilių kainos, kurias per pastaruosius metus padidino „Tesla“ ir startuolis „Rivian Automotive“, gali sukelti neigiamų padarinių, nes potencialūs pirkėjai neketina mokėti didžiulių priemokų už technologiją, kuri daugeliui dar nėra visiškai priimtina.
Tyrimų bendrovės „Cox Automotive“ duomenimis, sausio mėn. vidutinė elektrinio automobilio kaina Jungtinėse Valstijose buvo beveik 63 000 JAV dolerių (58 000 eurų), t. y. apie 35 proc. didesnė nei bendras visų transporto priemonių pramonės vidurkis – šiek tiek daugiau nei 46 000 dolerių (42 350 eurų).
Nors dabar vartotojai mažiau baiminasi dėl nuvažiuojamo atstumo, „Cox Automotive“ apklausos duomenimis, didžiausia kliūtis įsigyjant elektromobilį yra per aukšta kaina.
„Kiekvieną kartą, kai elektromobilių kaina paauga, šių transporto priemonių plėtra sustoja“, – sako „Cox Automotive“ analitikė Michelle Krebs.
Tarptautinės energetikos agentūros duomenimis, praėjusiais metais elektromobiliai sudarė apie 9 proc. visų pasaulyje parduodamų transporto priemonių, o konsultacinė įmonė „AlixPartners“ prognozuoja, kad iki 2030 m. ši dalis sieks apie 24 proc.
Remiantis 2021 m. „OC&C Global Speedometer“ atliktu vartotojų Jungtinėse Valstijose, Kinijoje ir kitose šalyse tyrimu apie vartotojus, daugiau nei pusė vartotojų nėra pasirengę iš anksto papildomai mokėti 500 JAV dolerių (460 eurų), kad įsigytų elektromobilį, nepaisant mažesnių eksploatavimo išlaidų.
Dėl to transporto priemonių gamintojai gali atsidurti keblioje padėtyje. Nuo 2020 m. gruodžio mėn. dėl tiekimo grandinės problemų „Tesla“ 18 proc. iki 44 990 JAV dolerių (41 412 eurų) padidino savo pigiausio sedano „Model 3“ kainą. Tuo tarpu kiti automobilių gamintojų atstovai Jungtinėse Valstijose pradėjo reikalauti pernelyg didelių sumų už tam tikrus modelius, nes paklausa gerokai viršija pasiūlą.