Rusijos propagandos mašina, apėmusi faktiškai visą šalies televiziją ir pagrindinius šalies interneto portalus, pastaruoju metu susiduria su „z kartos“ problema – jaunuoliais, kurie gimė jau valdant V. Putinui, tačiau dėl interneto plėtros nepatenka į informacinį lauką. Iš „YouTube“ ar „V kontakte“ pramoginių kanalų visas naujienas sužinantis jaunimas gerokai išgąsdino šalies valdžią išėjęs į gatves A. Navalno organizuojamuose protesto akcijose prieš korupciją.
Kiek pavėluotai buvo imtasi „tradicinių“ priemonių – įtraukiant į propagandos procesą kelis žinomus atlikėjus ar socialinių tinklų žvaigždes. Viena iš jų – pseudonimu „Sasha Spilberg“ žinoma Aleksandra Balkovskaja – neseniai sulaukė „garbės“ pasisakyti pačioje Rusijos Dūmoje, kurioje išsakė „jaunimo poreikius“ ir pakalbėjo apie internete „iškylančias problemas“. Ji yra „Z-Agency“ talentų kalyklos bendrasavininkio Aleksandro Balkovskio dukra. Žinomas Rusijoje investuotojas bendrovę valdo kartu su žymiausiu rusų režisieriumi pasaulyje Timūru Bekmambetovu. Šis, savo ruožtu, nuolat gauna valstybės finansavimą savo filmų kūrimui.
Rusijoje vlogerių populiarumą, be pasaulinės mados, lemia dar ir natūrali cenzūros pasekmė – „YouTube“ platforma yra iš esmės vienintelė vieta, kurioje pakankamai didelę žiūrovų dalį gali pasiekti informacija, necenzūruojama Kremliaus atstovų.
Ši spraga sistemoje prisidėjo prie milijonus sekėjų turinčių kanalų atsiradimo. Dauguma kurių, nors ir užsidirba iš humoristinio ar pramoginio turinio, tačiau nevengia ir aštrios kritikos valdžiai, korupcijai šalyje ar betvarkei teisėsaugoje.
„Mes turime suprasti, kad dabar nauji laikai. Daug mūsų piliečių turi paskyras soc. tinkluose ir žiūri tuos ar kitus tinklaraštininkus kartais net daugiau, negu televizijos. Blogerių patirtis gali padėti sukurti protingą komunikacijos su piliečiais tinkle strategiją“, – tikino Rusijos deputatas Vasilijus Vlasovas, kuris ir pasiūlė įkurti „blogerių tarybą“.
Rusijos Dūmos atstovai tikisi, kad taryboje dalyvausiantys žiniasklaidos, tinklaraštininkų ir „YouTube“ žvaigždės padės apjungti visuomenės nuomonę socialiniuose tinkluose.
Kol kas nėra aišku, kaip sureaguos Rusijos interneto žvaigždės į jau pradėtus siųsti pakvietimus į naująją tarybą. Tikėtina, kad šis bandymas „duoti valdžią“ interneto lyderiams baigsis fiasko dėl paties interneto specifikos. Tai nėra baikeriai, jaunimo organizacijos ar visuomenininkai, kur valdžia galėjo paklusniuosius skatinti, o nepatinkančius – bausti, o nuolat besikeičianti ir nuo žiūrovų visiškai priklausanti platforma, kur vienas „netinkamas žingsnis“ į valdžios pusę gali kainuoti karjerą.