Vakar Rusijos naftotiekių monopolininkė „Transneft“ paskelbė, jog Baltarusijoje ties Briansku pernai sugedusio vamzdyno „Družba“ atšakos į Lietuvą gali išvis neberemontuoti, rašo "Lietuvos rytas“.
„Teoriškai tiekimas gali būti atnaujintas po kovo mėnesio, galbūt balandį. Tačiau taip pat įmanoma, kad standartizacijos tarnyba „Rostechnadzor“ pareikš, kad turime remontuoti dar metus ar dvejus. Įvertinsime būtinų darbų ekonominį pagrįstumą.
Gali būti, kad darbai bus pernelyg rimti ir mes jų iš viso atsisakysime“, – atvirai pareiškė kompanijos „Transneft“ vadovas Semionas Vainštokas.
Anot analitikų, tiekimo naftotiekiu sustabdymas – Kremliaus atsakas į Vilniaus sprendimą Lenkijos naftos koncernui „PKN Orlen“ parduoti „Mažeikių naftą“, į kurią taikėsi kelios Rusijos naftos įmonės.
„Tai – tikrai ne ekonomine logika pagrįstas sprendimas, o politinė reakcija“, – sakė finansų analitikas Vytautas Plunksnis.
Gabenti naftą tanklaiviais per Būtingės terminalą yra brangiau nei gauti ją naftotiekiu.
„Alternatyvūs tiekimo keliai padidina naftos barelio kainą apie 1,5 JAV dolerio. Tai nėra itin didelis skirtumas, tačiau turint galvoje, kad perdirbėjų marža pastaruoju metu sumažėjusi, toks žaliavos tiekimo būdas turėtų įtakos finansiniams „Mažeikių naftos“ rezultatams“, – aiškino V.Plunksnis.