Kol amerikiečiai verčia robotus kariauti, europiečiai bando protingas mašinas diegti miestuose. Italai sukūrė be vairuotojo važiuojantį „VisLab“, o Prancūzijos kompanija „Robosoft“ pristato nedidelį miesto autobusą „RobuRide“. Transporto priemonėje telpa trisdešimt keleivių, važiuoti autobusas gali 24 km/val. greičiu. Autobuso svoris – trys tonos, o su keleiviais jis gali sverti iki penkių tonų. Salone sumontuotas kondicionierius ir specialus jutiminis ekranas, kur keleivis prireikus gali nuspausti „sustojimo mygtuką“.
REKLAMA
REKLAMA
Autobusas važiuoja be vairuotojo, pagal iš anksto patvirtintą planą: valdymo pulte operatorius numato kelią, patvirtindamas sustojimo vietas. Maršrutas lieka „RobuRide“ atmintyje, ir jis gali juo važiuoti aštuonias valandas.
Numatyta ir saugumo užtikrinimo sistema. Jei „RobuRide“ lazeriniu skeneriu aptinka kliūtį, jis sulėtina greitį ir sustoja likus dviems metrams iki jos. Be to, transporto priemonės priekyje sumontuotas minkštas bamperis, kuris „suminkštintų“ smūgį, jei autobusui nepavyktų laiku sustoti prieš kliūtį.
Tikimasi, kad Prancūzijos kompanijos „Robosoft“ pristatytas autobusas taps pirmąj kregžde kuriant be vairuotojo važiuojantį ateities viešąjį transportą.
Kaip važiuoja autobusas be vairuotojo, galite pasižiūrėti čia:
REKLAMA