Studijuoti magistrantūrą kone prieš dešimtmetį pirmąsias studijas baigusius (A. Lankas vientisomis studijomis įgijo teisės magistro, o E. Ramanauskas – verslo administravimo bakalauro laipsnį) ir profesionaliuoju baidarių irklavimo sportu užsiimančius šiauliečius paskatino noras užpildyti teorinių žinių spragas.
„Profesionalusis sportas – mano didžiausia aistra ir kasdienybė, kurio praktinę pusę išmanau iki kaulų smegenų. O štai teorinių žinių šioje srityje man vis stinga. Magistrantūros studijas planavau jau seniai, todėl rinkausi jas apgalvotai, siedamas su dabartine veikla, juk gyvenu sportu“, – pasakojo E. Ramanauskas.
Pasak olimpiečių, lyginant su bakalauro studijomis, kurios buvo pasirinktos nes tiesiog „taip reikėjo“, magistrantūros studijose justi kur kas didesnė motyvacija. „Po pertraukos požiūris į studijas yra visiškai kitoks, o bendravimas su dėstytojais – daug brandesnis. Anksčiau dėl patirties stokos buvo gana sudėtinga įsitraukti į diskusijas, o štai dabar, įgiję praktikos šioje srityje, galime bendrauti kaip lygūs su lygiais“, – aiškino A. Lankas.
Partneriai ir baidarėje, ir universiteto suole
Nuo rudens dar ir studijų draugais tapę A. Lankas ir E. Ramanauskas vienas kitam yra geriausi kompanionai ne tik irklavimo bazėje, bet ir universitete. „Pasirinkome tą pačią studijų programą, todėl kartu lankome ir paskaitas, o jei kuris negalime dalyvauti, – pranešame apie laukiančius darbus“, – kalbėjo E. Ramanauskas. Baigiamąjį magistro darbą A. Lankas ir E. Ramanauskas ketina sieti su baidarių irklavimo sportu.
Per didelio krūvio nejaučia
Paklausti, kaip sekasi suderinti paskaitų ir treniruočių grafikus, baidarininkai išskyrė, jog sportininkams Šiaulių universitete sudaromos itin palankios sąlygos. Mat paskaitos vyksta ciklais, kelias savaites dirbama intensyviai – nuo 8 iki 18 val., o vėliau grafikas būna kiek laisvesnis.
„Lūkesčiai Šiaulių universitete pasirinktoms studijoms pasiteisino: paskaitos įdomios – jose lankausi noriai, o iš dėstytojų gaunu vertingos informacijos, kurios man iki šiol stigo ir kurią jau dabar galiu pritaikyti treniruotėse“, – pasakojo E. Ramanauskas.
„Ištaikę laisvesnę minutę, stengiamės pasiskaitinėti studijų medžiagą ar atlikti užduotis. Būna, kad kartais sūnus papyksta, kai vakare bandau skirti laiko mokslams, o ne jam, bet, manau, kol kas pavyksta viską suderinti. Studijos natūraliai įsiliejo į dienos darbus ir per didelio krūvio nejaučiame“, – kalbėjo A. Lankas.
Pasak sportininkų, prasidėjus studijoms, pasikeitė ne tik gyvenimo ritmas – reikėjo prisiminti ir visai kitokias kompiuterio programas bei rašto darbus, kurių jau senokai neteko rašyti.
Jaudulys kirba, bet šventinės nuotaikos neužgožia Olimpiečiai pripažįsta, jog nors artėjantys egzaminai ir nėra didžiausias galvos skausmas, vis dėlto natūralus jaudulys ir psichologinė įtampa – kiek padidėjusi.
„Tai nėra pirmosios studijos, todėl ir sesija mažiau baugi, o ir gyvenimiška patirtis gelbsti sprendžiant įvairiausius klausimus. Tačiau, neslėpsiu, jaudulys visada yra, kadangi norisi kuo geriau išlaikyti egzaminus ir neatrodyti neišmanėliu – juk studijas rinkausi ne iš reikalo, o iš noro patobulėti“, – atviravo A. Lankas.
Ugdo elitinius sportininkus
Po Rio de Žaneiro olimpinių žaidynių bronziniais irkluotojais vadinami baidarininkai – ne pirmieji olimpiečiai ir profesionalūs sportininkai, pasirinkę studijas Šiaulių universitete. Vienintelis universitetas Šiaurės Lietuvoje išugdė ir būrį kitų elitinių mūsų šalies sportininkų: krepšininkus Mindaugą Žukauską, Robertą Javtoką ir Donatą Slaniną, parolimpietį Mindaugą Bilių ir 2014 m. Europos neįgaliųjų lengvosios atletikos čempionato ieties metimo rungties čempioną Joną Spudį, taip pat olimpiadoje dalyvavusias maratonininkes Rasą Drazdauskaitę ir Remaldą Kergytę, lengvaatletę Eglę Balčiūnaitę, plaukiką Paulių Viktoravičių ir kitus.
Šiaulių universitete sportininkus rengia Kūno kultūros ir sporto edukologijos katedra. Joje ruošiami kūno kultūros bakalaurai, o kūno kultūros ir sporto edukologijos magistrantūros studijas pasirinkę studentai gali įgyti vieną iš dviejų specializacijų – kūno kultūros edukologijos arba sportinio ugdymo vadybos.