Prezidento rinkimų savaitę internete netrūko reiškiančių savo nuomonę apie kandidatus – lyginant su ankstesne savaite, komentarų skaičius išaugo beveik 5 kartus. Žiniasklaidos stebėsenos ir analizės bendrovė „Mediaskopas“ pasidomėjo, kiek aktyvi veikla socialinėje medijoje turėjo įtakos Prezidento rinkimų rezultatams.
19-ąją metų savaitę (2014 m. gegužės 5 d.–11 d.) socialinėje medijoje tarp kandidatų daugiausia dėmesio sulaukė dabartinė šalies vadovė Dalia Grybauskaitė (praėjusią savaitę pirmavęs Naglis Puteikis liko antras) – interneto portalų komentaruose, tinklaraščiuose, forumuose bei socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Twitter“ išreikštos 5497 nuomonės šios kandidatės atžvilgiu.
Šiek tiek mažiau dėmesio internautai skyrė Nagliui Puteikiui (3637 paminėjimai), o trečioje pozicijoje likęs Darbo partijos atstovas Artūras Paulauskas ženkliai atsiliko nuo lyderių (1361 paminėjimai), rašoma „Mediaskopo“ pranešime žiniasklaidai.
Reikia pastebėti, jog pirmųjų dviejų kandidatų paminėjimų skaičių ženkliai padidino keletą dienų (gegužės 8 d. ir 9 d.) ypač aktyviai Delfi.lt komentaruose kartotas tas pats „šlamštinis“ komentaras, raginantis po juo spausti žalią arba raudoną piktogramą ir taip sureitinguoti D. Grybauskaitę ir N. Puteikį, tikinant, jog viešai skelbiami reitingai – fiktyvūs. Tinklapio moderatoriai šį komentarą nuolat ištrindavo, tačiau kol tai įvykdavo, „balsavimas“ vyko, o žinutės autorius tikino ją kartosiąs iki pat antrojo rinkimų turo pabaigos.
Analizuojant socialinės medijos šaltinius, UAB „Mediaskopas“ duomenys rodo, jog 4 kandidatai – Artūras Paulauskas, Zigmantas Balčytis, Artūras Zuokas ir Bronis Ropė – dažniausiai minėti socialiniame tinkle „Facebook“, tuo tarpu likusius tris kandidatus – Dalią Grybauskaitę, Naglį Puteikį bei Valdemar Tomaševski – aktyviausiai aptarinėjo interneto portalo Delfi.lt komentatoriai. Apibendrinant 19-ąją savaitę, matyti, jog šįkart pagrindinis socmedijos kanalas buvo Delfi.lt komentarai – čia užfiksuota 35,4 proc. visų kandidatų paminėjimų, tuo tarpu paminėjimų dalis „Facebook“ socialiniame tinkle per savaitę susitraukė nuo 41,9 proc. iki 27,8 proc. visų kandidatų paminėjimų:
Paminėjimų skaičius
Delfi.lt/komentarai 4974
Facebook 3897
Lrytas.lt/komentarai 2235
15min.lt/Komentarai 1241
Twitter 1208
Tiesos.lt 240
Supermama.lt 99
Balsas.lt/komentarai 84
Commonsense.lt 13
Puteikis.blogspot.com 10
Alfa.lt/komentarai 9
Rokiskis.popo.lt 8
Bernardinai.lt/komentarai 4
Racas.lt 3
Pazinkeuropa.lt 2
Tapinas.lt 2
zymantelis.wordpress.com 2
Danielius.net 1
Kleckas.lt/blog 1
Manodrabuziai.lt (Forumas) 1
Sarmatas.lt 1
Troyyestroy.blogspot.com 1
Veidas.lt/komentarai 1
Viso: 14037
Savaitės bėgyje nuomonių skaičiaus šuolis užfiksuotas rinkimų dieną, gegužės 11 d.: internautai gyrėsi už ką balsavę ir dėstė tokio savo sprendimo argumentus.
Apibendrinant pastarųjų kelių savaičių duomenis matyti, jog Prezidentės Dalios Grybauskaitės rėmėjai, ypač aktyviai reiškę savo nuomonę rinkimų savaitę, buvo aktyvūs ir prie balsadėžių – galbūt nemaža jų dalis ir sudarė tuos 45,9 proc. balsavusiųjų už dabartinę šalies vadovę.