Norėdami įsigyti automobilį, dauguma vairuotojų iš anksto yra nusistatę kriterijus, koks tas automobilis turėtų būti, o išsirinkę markę ir modelį neatsisako sugaišti daugiau laiko ir detaliau pasidomėti technine automobilio charakteristika ir ypatumais arba netgi kreiptis patarimo į specialistą.
Atsiliepimai daugumai padeda apsispręsti, ką rinktis
Dauguma vairuotojų, planuojančių įsigyti automobilį, nenori pirkti katės maiše ir būtinai iš anksto pasidomi atsiliepimais ir rekomendacijomis apie konkretų nusižiūrėtą modelį, rodo autotransporto skelbimų portalo Autogidas.lt apklausa.
Beveik pusė vairuotojų ieško atsiliepimų internete arba klausinėja pažįstamų asmenų, dar kas penktas netgi parodo automobilį specialistui ar pasitaria su juo, kokie privalumai ir minusai būdingi tam tikram modeliui. Yra dalis vairuotojų, kurie pripažįsta, jog atsiliepimais domisi, bet per daug jų nesureikšmina. Apie 10 proc. Autogidas.lt respondentų teigia, kad visiškai neklauso kitų nuomonės ir perka automobilį, jei tik jis pasirodo tinkamas.
Pagrindiniai atrankos kriterijai – kaina, markė ir degalų tipas
Paklausti, pagal kokius kriterijus šiuo metu renkasi automobilius, dauguma vairuotojų teigia, kad kaina, markė ir degalų tipas bei degalų suvartojimas yra pagrindiniai pirminiai atrankos kriterijai (atitinkamai 17, 15 ir 14 proc. apklausos dalyvių). Kiti vairuotojai įvardija, kad dar labai svarbu, kokie transporto priemonės pagaminimo metai (beveik 14 proc.), modelis (11 proc.), rida (9 proc.), darbinis tūris (8 proc.), galia (7 proc.). Mažiausiai dėmesio skiriama automobilio spalvai.
Kondicionierius ir elektriniai langai – daugeliui būtinybė
Kad ir kiek šiuolaikiniai automobiliai turėtų integruotų specializuotų funkcijų, palengvinančių vairavimą ir važiavimą, tačiau netgi trečdalis vairuotojų pripažįsta, kad pirktų automobilį ir be papildomų privalumų. Tie, kurie pageidauja specialių funkcijų, teigia, kad nepirktų automobilio, jei jame nebūtų kondicionieriaus (kas ketvirtas Autogidas.lt respondentas), elektrinių langų (kas penktas), kruizo kontrolės („autopiloto“, 11 proc. apklausos dalyvių). Kiti papildomi dalykai mažiau domina automobilių pirkėjus.