• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Konkurencija mažmeninės prekybos rinkoje – sveikintina, bet dabartinę padėtį galima sulyginti su bėgimo varžybomis, kuriose dalyvauja ir keli dviratininkai.

REKLAMA
REKLAMA

Apie mažmeninės prekybos naujoves, investicijas ir aršią prekybos tinklų konkurenciją praėjusią savaitę vykusiame Baltijos investuotojų forume kalbėjomės su „Rimi Lietuvos“ generaliniu direktoriumi Christianu Wijkstromu.

REKLAMA

Matome, kad konkurencija mažmeninės prekybos rinkoje tik aršėja, apie atėjimą į Lietuvą vis garsiau kalba keletas užsienio prekybos tinklų, kaip vertinate konkurencinę aplinką Lietuvoje?

Konkurencija sveikintina, ji leidžia mums išbandyti mūsų strategiją, pažiūrėti, kiek mūsų pasiūlymai patrauklūs vartotojui. Esame ilgalaikis investuotojas, mokame mokesčius ir įdarbiname 2 500 žmonių, tačiau man nerimą kelia tai, kad konkurentams taikomos nevienodos sąlygos. Nerimauju ne dėl mūsų, bet dėl mažesnių tinklų, turinčių vos kelias parduotuves. Diversifikacija svarbu ir tokioje mažoje šalyje.

REKLAMA
REKLAMA

Sveikinu visokeriopą konkurenciją, bet jei dalyvauji bėgimo varžybose, o kas nors jose važiuoja dviračiu, tai nėra gerai.

Esu laisvosios rinkos šalininkas, leiskime geriausiam laimėti. Konkurencija yra svarbi mūsų klientams, ji padeda palengvinti kasdieną mūsų klientams. Tad svarbiausia skatinti permainas ir keistis teigiama linkme.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galbūt palygintumėte savo klientus visose trijose Baltijos šalyse? Kuo jie skiriasi, kuo panašūs?

Konkurencija stipri visose trijose šalyse, bet Lietuva šiuo atveju yra didžiausia rinka, dėl to čia daugiau rinkos dalyvių. Dėl to jūs klausiate, ar atsirastų vietos naujiems tinklams. Jei kuris nors iš prekybos tinklų norėtų eiti į Baltijos šalis, neabejotinai turėtų pradėti nuo Lietuvos, nes ji didžiausia žmonių skaičiumi. Žinoma, visose šalyse yra skirtingi apsipirkimo įpročiai, perkamoji galia.

REKLAMA

Kaip investuotojui jums svarbu, kad Lietuva prisijungtų prie euro, ar tai įtakos investicijoms neturi?

Nenorėčiau veltis į valiutos diskusiją ir reikšti nuomonę. Pasakysiu tik tiek, versle mes naudojamės eurais. Svarbu pabrėžti, esu sužavėtas, kaip ši valstybė buvo valdoma pastaruosius ketverius metus. Dauguma Europos valstybių turėjo taip daryti. Turėjome aiškias gaires, kaip bus veikiama, nebuvo per daug pakeitimų, teturėjome prisitaikyti prie verslo klimato.

REKLAMA

Paminėjote gerą vyriausybės darbą, o verslo aplinkoje įžvelgiate ypatingų problemų?

Darbo visada yra, kitaip atostogautume. Šiandien norime būti tikri, kad žaidimo taisyklės nesikeičia, o produkcija mūsų lentynose atitinka reikalavimus. Jei kažkur padėsime 1 mln. eurų, turime žinoti, kad jie saugūs. Kartais Lietuvoje matyti tendencijų, kad taisyklės gali staiga pasikeisti, tai stresą keliantys rodikliai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Svarbu tęsti pradėtus darbus, suprantu, kad tikėtina valdžios kaita, bet svarbu, kad tie, kurie ateis prie valstybės vairo, suprastų, kad netinkamai elgiantis šviesa tunelio gale gali tapti atriedančiu traukiniu. Svarbu išlaikyti stabilumą, tai padės naujiems pinigams ateiti į jūsų šalį.

REKLAMA

Grįžkime prie jūsų verslo modelio. Bene pirmieji Lietuvoje daug dėmesio skyrėte vietos ūkininkų produkcijai, įkūrėte kone atskirus turgelius parduotuvės viduje, kokių dar naujovių planuojate taikyti artimiausioje ateityje?

Lietuva – dėkinga šalis, naujovės čia greitai prigyja, ne taip kaip lėtai besikeičiančiose Šiaurės šalyse, ten tai gerokai užtrunka. Viena to priežasčių – daug žmonių patirties semiasi užsienyje, o grįžę Lietuvoje pradeda klausinėti, kodėl nėra vienaip ar kitaip. Vietos produktų gausėjimo tikslas paprastas, didesnė lokalizacija leidžia mums sutaupyti laiko. Turime suprasti, kad, pavyzdžiui, mes mėgstame apsipirkti ilgai, bet mama su vaikais privalo greičiau grįžti namo, būti mama. Turime jai padėti ir pagreitinti reikiamų produktų įsigijimą, ekologijos plėtojimą.

REKLAMA

Kalbant apie ateitį, neplanuojame užsiimti masine rinkodara, neseniai pristatėme suasmenintą nuolaidų sistemą, jau suformuota per 1 mln. nuolaidų pasiūlymų. Tai mums artimiausiu metu bus svarbi veiklos dalis. Norime padaryti taip, kad mūsų „Rimi“ virstų jūsų „Rimi“.

Ateities perspektyvos, kokias investicijas planuojate?

Mažmeninė prekyba – lyg „Formulės-1“ varžybos, reikia iš vienos trasos keltis į kitą ir taip nuolatos. Ateinančius keletą sezonų, galimai keičiantis reguliavimui, mūsų tikslas – išlikti čia. Ypač Lietuvoje mes išmokome pamoką, kaip turime elgtis, o kaip ne. 2010– 2011 metais daug padarėme, restruktūrizavome visą prekybos tinklą. Šiandien žvelgiame, kaip konkuruoti ir kaip tai daryti gerai, priėmėme keletą svarbių sprendimų, kuriuos dabar įgyvendiname, aplink matysite daugiau „Rimi“ ženklų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų