Pasaulio nusileidimo rogutėmis taurės lenktynininkas Willas Stephensonas guli ant riedlentės po sunkvežimiu, važiuojančiu greitkeliu Kroatijoje. Kol didžiulio vilkiko ratai įnirtingai sukasi priešais jį, Willas bando atsargiai išvažiuoti ant riedlentės iš po sunkvežimio. Viskas turi būti padaryta idealiai – toks triukas klaidų neatleidžia.
Šio kaskadinio triuko, vis labiau populiarėjančio tinklalapyje „YouTube“, idėja gimė „Volvo Trucks“ specialistams. Jie siekė įsimintinai pristatyti savo naują technologiją, kuri leidžia serviso centrams per atstumą atlikti sunkvežimių komponentų techninę apžiūrą, sunkvežimiui esant kelyje. Dėl to transporto priemonės apžiūra gali būti suplanuota tada, kada jos labiausiai reikia. „Tai tarsi virtualus specialistas, dirbantis įmonėje,“ ‒ sako Christianas Gustavssonas, atsakingas už „Volvo Trucks Service“ padalinį Europoje.
Filmą kūrė Holivudo komanda
Filmą kūrė komanda, prisidėjusi prie „Balerinos triuko“, didžiulės sėkmės susilaukusį kaskadinio triuko vaizdo klipo, tinklalapyje „YouTube“ peržiūrėto daugiau nei 5 mln. kartų. Filmą režisavo „Oskarui“ nominuotas režisierius Henris Alexas Rubinas, neseniai baigęs filmuoti filmą „Disconnect“, kuriame vaidina švedų aktorius Alexanderis Skarsgårdas.
Šio kaskadinio triuko įgyvendinimas gulė ant kaskadinių triukų koordinatoriaus Peterio Pedrero pečių. Jis prisidėjo kuriant filmus apie Džeimsą Bondą, Harį Poterį ir Karibų jūros piratus, tačiau „Riedantis mechanikas“, jo manymu, buvo vienas iš sunkiausių triukų. „Tai buvo nepaprastai sunkus triukas“, ‒ teigia P. Pedrero.
Triuką atliko W. Stephensonas, Pasaulio nusileidimo rogutėmis taurės lenktyninkas, kuris tikrai žino, ką reiškia būti po dideliu greičiu važiuojančiu sunkvežimiu. „Viskas, ką galėjau matyti priešais, buvo tik sunkvežimio stabdžių šviesos ir padangos. Nieko daugiau. Turėjau visiškai pasikliauti Peterio instrukcijomis, kurias jis man diktavo į ausį: kada pajudėti, kada sustoti, kada sunkvežimis ketino padidinti greitį ir kada jis ketino prilėtinti,“ ‒ pasakoja W. Stephensonas.
Svarbiausia ‒ saugumas
„Šis triukas ‒ ne nutrūktgalviams. Pasiruošimas ir planavimas yra svarbūs sėkmingam rezultatui“, ‒ teigia P. Pedrero. Dėl to filmo komanda, siekdama didžiausio įmanomo saugumo, prie sunkvežimio ratų pritvirtino antvožus, siekiant užtikrinti, kad Willas nepalįstų po ratais.
Susidūrimas su iššūkiais
Viena iš sunkiausių užduočių Willui atliekant kaskadinį triuką buvo atsistoti ant riedlentės. Jam, kaip nusileidimo rogutėmis sportininkui, tai nėra įprasta. „Tai buvo man visiškai neįprasta užduotis. Ir tam turėjau pasiruošti vos per dvi savaites,“ ‒ sako W. Stephensonas.
Ne ką lengvesnė užduotis Willui buvo išriedėti pro vilkiko šoną. Šis iššūkis tikrai išbandė Willo įgūdžius. Be to, problemų kėlė ir kelio paviršius – filmo komanda turėjo nuolat tikrinti kelio dangą, ar ant jos nėra akmenų ir kitų uolienų. „Mes turėjom nuo kelio pašalinti viską, kas galėjo priversti Willą apsiversti ar pakenkti riedlentės valdymui,“ ‒ teigia P. Pedrero.
Nusileidimas rogutėmis
Nusileidimas rogutėmis – tai sporto šaka, kurios esmė – riedėjimas žemyn asfaltuotu keliu ar taku. Šis sportas gimė Pietų Kalifornijoje, kai nuokalnėmis riedantys riedlentininkai, norėdami pasiekti didesnį greitį, atsiguldavo ant riedlenčių. Rogutės dažniausiai yra pagamintos specialiai pagal užsakymą iš plieno, aliuminio, medžio ir anglies pluošto. Šiuo metu pasaulyje yra apie 1200 profesionalių nusileidimo rogutėmis sportininkų.
Williamas Stephensonas
Po to, kai 2002 m. nusipirko riedlentę ir kelerius metus važinėjo su draugais, Willas susipažino su rogučių lenktynėmis. 2004 m. spalį jis pirmą kartą sudalyvavo nusileidimo rogutėmis lenktynėse, kurios vyko „White Air Festival“ metu, Wighto saloje. Nuo tada Willas dalyvavo daugiau nei 25 Pasaulio taurės lenktynėse visame pasaulyje. Jis taip pat yra ir rogučių sporto mokyklos, kurios tikslas – išmokyti teisingai ir su minimalia rizika nusileidinėti rogutėmis, įkūrėjas.