• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiau­lių Sa­vi­val­dy­bės įmo­nė, per­ve­žan­ti ke­lei­vius, UAB „Bus­tu­ras“ yra nuo­sto­lin­ga. Ofi­cia­liai ti­ki­na­ma, kad di­džiau­sia naš­ta – už­mies­čio marš­ru­tai, to­dėl juos rei­kė­tų pri­va­ti­zuo­ti. Dar­bo ne­tek­tų apie 90 žmo­nių. „Kaž­kas no­ri pa­si­grieb­ti rie­bų kąs­nį“, – įmo­nės dar­buo­to­jai įtaria „prichvatizaciją“.

REKLAMA
REKLAMA

Rug­sė­jį liks be al­gų?

„Bus­tu­ras“ nu­ken­tė­jo nuo eko­no­mi­nės kri­zės, pa­blo­gė­jo re­zul­ta­tai. Jei­gu taip tę­sis ir to­liau, įmo­nė žlugs“,– Šiau­lių mies­to Ta­ry­bos Mies­to ūkio ir plėt­ros ko­mi­te­te tei­si­no­si „Bus­tu­ro“ ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius Vi­lius Lau­ži­kas.

REKLAMA

Pa­dė­tis to­kia blo­ga, kad rug­sė­jį ne­be­bus pi­ni­gų dar­buo­to­jų al­goms mo­kė­ti. Ypač pra­sti įmo­nei bu­vo 2011 me­tai – „Bus­tu­ras“ pa­ty­rė 1,4 mi­li­jo­no li­tų nuo­sto­lį.

Po­li­ti­kai ti­kė­jo­si iš­girs­ti konk­re­čių skai­čių: ko­kios įmo­nės pa­ja­mos, iš­lai­dos, iš­girs­ti siū­ly­mus, ką da­ry­ti. Di­rek­to­rius sa­kė nu­ma­tęs ke­tu­ris įmo­nės reor­ga­ni­za­vi­mo va­rian­tus, bet ko­mi­te­to na­riams jų pa­sa­ky­ti ne­ga­lė­jo.

REKLAMA
REKLAMA

Po­sė­dy­je da­ly­va­vę įmo­nės pro­fe­si­nės są­jun­gos „So­li­da­ru­mas“ at­sto­vai pa­tei­kė sa­vo rei­ka­la­vi­mus Sa­vi­val­dy­bei: pa­deng­ti sko­lą įmo­nei už leng­va­tas tu­rin­čių ke­lei­vių ve­ži­mą, tau­py­ti „Bus­tu­ro“ ad­mi­nist­ra­ci­jos, o ne dar­buo­to­jų są­skai­ta, at­lik­ti ne­prik­lau­so­mą įmo­nės au­di­tą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Bus­tu­ro“ di­rek­to­riui V. Lau­ži­kui pro­fsą­jun­gos at­sto­vai prie­kaiš­ta­vo pra­stai ad­mi­nist­ruo­jant įmo­nę. Esą per bran­giai – už 1,2 mi­li­jo­no li­tų per me­tus – sam­do­ma kont­ro­lės ir ap­sau­gos tar­ny­ba „Dor­si­mus“, au­to­bu­sai per daž­nai vai­ko­mi nee­ko­no­miš­kais marš­ru­tais, neį­dieg­tas ke­leivių lai­pi­ni­mas per prie­ki­nes du­ris.

REKLAMA

Kad bū­tų iš­sau­go­ta Sa­vi­val­dy­bės įmo­nė „Bus­tu­ras“, pro­fsą­jun­gie­čiai siū­lė at­si­sa­ky­ti mik­roau­to­bu­sų ve­žė­jų pa­slau­gų.

Sa­vi­val­dy­bei per di­de­lė naš­ta

Per 2011 me­tus Šiau­liuo­se „Bus­tu­ras“ per­ve­žė 14,7 mi­li­jo­no ke­lei­vių, iš ku­rių 9,3 mi­li­jo­no (63 pro­cen­tai) – nau­do­jo­si leng­va­ta. Už­mies­ty­je leng­va­to­mis nau­do­jo­si 44 pro­cen­tai ke­lei­vių.

REKLAMA

Ko­mi­te­to na­riai aiš­ki­no, kad Sa­vi­val­dy­bei kom­pen­suo­ti už leng­va­ti­nį ke­lei­vių ve­ži­mą – per di­de­lė naš­ta. Esą Vy­riau­sy­bė ne­pag­rįs­tai ją per­me­tė ant Sa­vi­val­dy­bės pe­čių.

Per­nai bu­vo at­si­skai­ty­ta su „Bus­tu­ru“, o šie­met vėl su­si­da­ro 7 mi­li­jo­nų li­tų sko­la. Siū­ly­ta kreip­tis į Vy­riau­sy­bę, kad ši skir­tų pa­pil­do­mų lė­šų kom­pen­suo­ti už leng­va­ti­nį ke­lei­vių ve­ži­mą mies­te. Už leng­va­ti­nį ke­lei­vių ve­ži­mą už­mies­ty­je mo­ka­ma iš vals­ty­bės biu­dže­to.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

At­si­sa­ky­ti už­mies­čio – „ne­są­mo­nė“

„Ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius V. Lau­ži­kas sa­kė, kad jei­gu mes ne­nu­si­lei­sim ir gąs­din­sim strei­kais, ta­da at­ly­gi­ni­mų ne­gau­sim, o įmo­nė bus skal­do­ma ir da­lis jos par­duo­da­ma,– „Šiau­lių kraš­tui“ tvir­ti­no Ele­na Di­nie­nė, „Bus­tu­ro“ dar­buo­to­jų pro­fsą­jun­gos „So­li­da­ru­mas“ pir­mi­nin­kė.

REKLAMA

Vi­du­ti­nis vai­ruo­to­jo at­ly­gi­ni­mas da­bar sie­kia 2–3 tūks­tan­čius li­tų neats­kai­čius mo­kes­čių. Dir­ban­tie­ji „ne­pel­nin­guo­se“ už­mies­čio marš­ru­tuo­se už­dir­ba dau­giau.

„Va­sa­rą at­si­sa­ky­ti už­mies­čio marš­ru­tų, juos at­skir­ti ir par­duo­ti yra pa­ti di­džiau­sia ne­są­mo­nė, ko­kią tik bu­vo ga­li­ma su­gal­vo­ti, – ma­no E. Di­nie­nė. – Bū­tent už­mies­tis va­sa­rą ir iš­lai­ko vi­są „Bus­tu­rą“. Pra­si­de­da įvai­rūs už­sa­ky­mai, ke­lio­nės į Pa­lan­gą, žmo­nės va­žiuo­ja prie eže­rų il­sė­tis.“

REKLAMA

Jos tei­gi­mu, ir žie­mą jie iš­si­lai­ko, nė­ra nuo­sto­lin­gi.

„Ar bū­tų iš­skė­tu­sių na­gus grieb­ti tą už­mies­tį, jei­gu tai nuo­sto­lin­ga veik­la?“ – klau­sė pro­fsą­jun­gos pir­mi­nin­kė, gir­dė­ju­si kal­bas, kad į už­mies­čio marš­ru­tus tai­ko­si kai kas iš pa­čių mies­to po­li­ti­kų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kai tik atei­na nau­ja val­džia, taip at­si­ran­da na­gus ga­lan­dan­čių į „Bus­tu­rą“. Skal­dom, par­duo­dam, da­li­jam – no­ri pa­si­grieb­ti rie­bų kąs­nį“,– ne­slė­pė E. Di­nie­nė.

Žlug­do­ma ty­čia?

„Bus­tu­ras“ jau yra pra­ra­dęs pe­lnin­gus marš­ru­tus į Ry­gą, Ka­li­ning­ra­dą, Klai­pė­dą. „Da­bar va­žiuo­ja pri­va­ti­nin­kai ir ran­kas tri­na, nes jiems ge­rai, o „Bus­tu­rui“ bu­vo nuo­sto­lin­ga“, – ste­bi­si E. Di­nie­nė.

REKLAMA

„Kaip čia yra, kad pa­te­kęs į pri­va­ti­nin­kų ran­kas marš­ru­tas iš kar­to pa­si­da­ro pel­nin­gas? – klau­sė pa­šne­ko­vė. – Grei­čiau­siai įmo­nė spe­cia­liai žlug­do­ma, kad bū­tų ga­li­ma ją pri­va­ti­zuo­ti, kaž­kas pa­siim­tų už ačiū“.

REKLAMA

„Pa­vyz­džiui, re­mon­tuo­jant au­to­bu­są ga­li­ma dė­ti de­ta­lę už tris li­tus, ga­li­ma už 30, ir už 300 li­tų. Kas įro­dys, kiek de­ta­lė kai­na­vo? Važ­ta­raš­tį su­ra­šė, ir vis­kas. Ką no­rė­jo, tą pa­ra­šė, ką no­rė­jo, tą pa­da­rė“,– dar­buo­to­jų įta­ri­mais da­li­jo­si E. Di­nie­nė.

REKLAMA
REKLAMA

Ste­bi­si kont­ro­le

Prof­są­jun­gos at­sto­vės tei­gi­mu, „Bus­tu­re“ dar­buo­to­jai gąs­di­na­mi ir spau­džia­mi nie­kam ne­si­skųs­ti.

„Su­gal­vo­jo di­rek­to­rius, kad iš kie­mo din­go me­ta­lo lakš­tai, pa­si­ga­vo vie­ną dar­buo­to­ją ir ap­va­gi­no, kad pa­si­kro­vė ir iš­ve­žė. Neį­ma­no­ma to pa­da­ry­ti, nes yra sar­gai, ka­me­ros. Pro­ku­ra­tū­rai per­da­vė, o ši nie­ko ne­ra­do“,– pa­sa­ko­jo E. Di­nie­nė.

Leng­vai­siais au­to­mo­bi­liais au­to­bu­sus se­ka ir „Dor­si­mus“ sar­gai, kad vai­ruo­to­jas ku­ro ne­pa­vog­tų ir ne­par­duo­tų.

„Jei­gu vai­ruo­to­jas pe­reik­vo­ja ku­ro nor­mą, jam at­skai­čiuo­ja­ma iš al­gos, tai kam be rei­ka­lo dar per­se­kio­ti?“– ste­bė­jo­si pro­fsą­jun­gos pir­mi­nin­kė.

Di­rek­to­rius ne­kal­bus

Pla­nuo­ja­ma iš „Bus­tu­ro“ at­leis­ti 90 žmo­nių, jei­gu bus par­duo­ti už­mies­čio marš­ru­tai.

Pir­mi­nin­kės nuo­mo­ne, di­džiau­sia pro­ble­ma, kad Sa­vi­val­dy­bė neat­sis­kai­to su „Bus­tu­ru“, ne­grą­ži­na tų pi­ni­gų, ku­riuos įmo­nė už­si­dir­bo už pen­si­nin­kų, stu­den­tų, moks­lei­vių, neį­ga­lių­jų leng­va­ti­nį ve­ži­mą.

REKLAMA

„Bus­tu­ro“ ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius V. Lau­ži­kas iš pra­džių vi­sai at­si­sa­kė kal­bė­tis su „Šiau­lių kraš­tu“.

„Ne­no­riu pa­sa­ky­ti to, kas ne­pa­tik­tų įmo­nės sa­vi­nin­kui – Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bei“,– tei­si­no­si.

Po „Bus­tu­ro“ si­tua­ci­jos svars­ty­mo Mies­to ūkio ir plėt­ros ko­mi­te­te di­rek­to­rius tvir­ti­no, kad už­mies­čio marš­ru­tai įmo­nei yra nuo­sto­lin­gi. „Juos ža­da­ma at­skir­ti ir pri­va­ti­zuo­ti“,– pri­pa­ži­no V. Lau­ži­kas.

Di­rek­to­rius iš­si­su­ko nuo at­sa­ky­mo, pel­nin­gos ar nuo­sto­lin­gos yra tarp­tau­ti­nės ke­lio­nės. Nors „Bus­tu­ro“ ke­lio­nes or­ga­ni­zuo­jan­tis sky­rius va­di­na­mas agen­tū­ra, for­ma­liai tarp­tau­ti­niai marš­ru­tai nė­ra at­skir­ti nuo ki­tos įmo­nės veik­los.

Irena BUDRIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų