Idėjos autorius, muziejaus Transporto ekspozicijos kuratorius Ričardas Žičkus, pasakodamas apie būsimą akistatą su Dakaro egzaminus laikiusia technika ir jos pilotais teigė, kad priežastys yra dvi. Pirmiausia, po finišo šiųmetiniame ralyje, į laivą Buenos Aires pakrautos mašinos tik prieš porą savaičių pasiekė Prancūziją ir visai neseniai parkeliavo į Lietuvą. Prieš šešerius metus – 2009-aisiais – rengtos analogiškos parodos pasisekimas (tada buvo pagerinti absoliutūs muziejaus lankomumo rekordai) sufleruoja, kad žmonėms tokie dalykai įdomūs.
Svarbu ir tai, kad dalies Dakaro mašinų, kurias pilotavo lietuviai, ateityje pamatyti gali būti fiziškai neįmanoma. Pernai Benedikto Vanago vairuotas „Oscar“ prototipas dar pernai iškeliavo į Mongoliją. Panašu, kad visi motociklai, kuriais Lotynų Amerikoje startavo Šarūnas Paliokas, Mindaugas Slapšys, Gintautas Igaris ir Balys Bardauskas jau turi naujus šeimininkus. Todėl ekspozicijoje šįkart bus motociklininkų ekipiruotė, navigacijos įrankiai ir kai kurie būtiniausi daiktai, gelbėję maratone.
Tiesa, čia bus pats pirmasis lietuvių Dakarui ruoštas visureigis, legendinis „Toyota BJ 71 Land Cruiser“. Automobilis, 2003-aisiais nupirktas už 5000 JAV dolerių, neabejotinai galėtų būti laikomas lietuviško išradingumo ir užsispyrimo simboliu, nes juo į dykumų maratoną susiruošę Antanas Juknevičius su Aurelijum Petraičiu tik prieš pat startą sužinojo apie egzistuojantį apribojimą – Dakaro ralyje galima startuoti ne senesne nei 10 metų mašina. T. y. 1987-aisiais gimęs „BJ 71 Land Cruiser“ 2003-aisiais jau buvo mažiausiai šešeriais metais per senas. Neturėdami kur dėtis vyrai sugebėjo įkalbėti anuometinėje kelių policijoje dirbusius pažįstamus, kad šie išduotų naujus visureigio registracijos dokumentus su įrašu, esą jis pagamintas devyneriais metais vėliau. Tokius popierius pamatę Dakaro techninės komisijos pareigūnai išsprogdino akis – kaip lietuviai gali startuoti su 1996-aisiais pagaminta Toyota, jei toks modelis buvo gaminamas tik iki 1989-ųjų?
Ekspozicijoje bus „Neptūno“ komandos automobilis „Desert Warrior“, pernykštis A. Juknevičiaus „Toyota FJ Cruiser“ ir šiųmetinis prototipas „Mebar“. Tikėtina, kad pasirodys ir brangiausias parodos dalyvis – B. Vanago „Toyota Hilux Overdrive“ monstras. Muziejuje savo darbus rodys ir Dakare dirbę fotografai Tomas Tumalovičius bei Gedmantas Kropis.