Vasaros nuotaikos renginyje atgijo urbanistinio miesto fone. Naujausia dizainerės kolekcija „Art wave“ pristatyta išskirtinėmis siurrealistinėmis instaliacijomis, kuriose drabužius modeliai pademonstravo surežisuotomis akimirkomis iš vasaros atostogų. Ši kolekcija – tai pirmoji K. Kruopienytės ir aktyvaus laisvalaikio aprangos prekės ženklo „Audimas“ kolaboracija, skirta ne tik vasariškai, bet ir intelektualiai nusiteikusioms moterims.
Tobulos atostogos, pasak kolekcijos autorės, yra tuomet, kai poilsiaujama ne tik aktyviai, bet ir intelektualiai. Todėl „Art Wave“ kolekcija skirta išraiškingoms moterims, kurios atostogų metu puikiai jausis ne tik vaikštinėjant prie jūros, bet ir lankantis galerijoje.
Kolekciją sudaro lengvų medžiagų atostogų drabužiai – ilgos suknelės, lengvos tunikos, kelnės-sijonai, maudymosi kostiumėliai. Tarp jų į šio sezono madingiausiųjų sąrašą patenkančios „culottes“ stiliaus kelnės, peršviečiama „parka“ ar suknelės su asimetrinėmis draperijomis. „Art wave“ kolekcijos įkvėpimo šaltiniu tapo autorės lankytas Cadaques miestelis Ispanijoje, kuris kadaise įkvėpė ir patį Salvadorą Dali.
„Kiekvienos kolekcijos gimimas prasideda nuo asociacijos. Visuomet stengiuosi aprėpti kuo daugiau įvairių patirčių bei malonumų (ne tik kūniškų, bet ir patrauklių akiai ar galvai), kurie vėliau tampa kūrybos varikliu. Šiuo atveju kolekciją inspiravo atsiminimai iš tobulų praeities atostogų Cadaques miestelyje. Stačių uolų nuo likusio pasaulio atskirtoje pakrantėje įkvėpimo sėmėsi daug menininkų“, − kolekciją apžvelgia dizainerė K. Kruopienytė.
Svarbiausia – funkcionalumas
Pasak autorės, kuriant kolekciją buvo svarbu ir tai, kad vasaros kelionėms skirtas garderobas tilptų į mažą lagaminą: būtų patogus ir lengvas dėvėti nuo ryto iki vakaro. Atsižvelgiant į tai, kad daugelis renkasi ne tik poilsines, bet ir aktyvias, pažintines atostogas, kurios gali prasidėti prie jūros ir baigtis šiuolaikinio meno parodoje ar kokiame mažame restoranėlyje, „Art Wave“ kolekcija yra universali ir tinkama įvairioms situacijoms.
„Prisimenu save ruošiantis atostogoms ir dėliojant tinkamus derinius: bandai sutalpinti į lagaminą ne tik patogius, bet ir puošnius drabužius, tokiu atveju visada kažkas netelpa ir kažko tenka atsisakyti. Taip kilo mintis sukurti mini atostogų garderobą, kurio dėka, nepaisant besikeičiančių situacijų, moteris galėtų jaustis ne tik gražiai, bet ir patogiai. Būtent bendradarbiavimas su „Audimu“ ir leido pasiekti šį rezultatą“, − kolekcijos idėjas apžvelgia K. Kruopienytė.
Modernūs sprendimai vasaros atostogų fone
Ne vienerius metus bendrus projektus su žymiais Lietuvos dizaineriais įgyvendinantis lietuviškas aktyvaus laisvalaikio aprangos prekės ženklas „Audimas“ pastebi, kad ši kolaboracija – išskirtinė. K. Kruopienytės kūryba išsiskiria savo konceptualumu, architektūriniais, įdomiais siluetais, kokių iki šiol dar nebuvo pristatyta platesnei auditorijai.
„K. Kruopienytės pasirinkta tema labai moderniai suskamba vasaros atostogų fone, kur karaliauja formų laisvė, ryškios spalvos ir akį traukiantys raštai. Masinės gamybos specifika šiek tiek apriboja autorius, bet kartu ir „išvalo“ drabužį nuo idėjų gausos, paryškindama tikrąją jo vertę: patogumą, medžiagų sudėtį, funkcionalumą, inovatyvumą – greitai džiūvančias medžiagas, klijuotines siūles. Šios kolekcijos išskirtinumas – lengvai tarpusavyje derinami, žaismingi drabužiai, galintys sukurti skirtingus moters įvaizdžius“, − kolekciją apžvelgia „Audimo“ prekės ženklo vykdomoji direktorė Vesta Krungolcienė. K. Kruopienytė visuomet svajojo savo kolekcijoms sukurti autorinius marginimus, sujungti tradicines ir naujausias siuvimo technologijas bei dirbti su inovatyviomis medžiagomis.
„Kiekviename kūrybos ir kolekcijos vystymo etape buvo labai įdomu: nauja ir nepažinta siūlių klijavimo technologija, marginimo, rašto kūrimo ypatumai. Tai, kas įprasta didesnių mastų gamyboje, buvo kaip įdomi kelionė į kitą, nepažintą šalį. Be abejo ir didžiulė patirtis. Nors „masinė“ gamyba man ne naujiena, bet „Audimo“ vystoma produkcija, skirta aktyviam laisvalaikiui, man buvo iki šiol nepažinta kryptis. „Audimo“ prekės ženklas visada buvo siejamas su aktyviu laisvalaikiu, o kalbant apie mano kolekciją, sąsajas kiek praplėsčiau ir apibūdinčiau ją ne tik kaip aktyvaus, bet ir intelektualaus laisvalaikio atostogų kolekciją“, − kolekcijos idėjas komentuoja kūrėja.
Atostogos miesto erdvėje
Kūrėjos K. Kruopienytės pagrindine kolekcijos įvaizdžio mintimi tapęs siurrealizmas sujungė dvi skirtingas miesto ir atostogų aplinkas į vieną pristatymą urbanistinėje erdvėje. Kolekcijos pristatymo vakarą siurrealizmo nuotaikas stiprino specialiai vakarui sukurtos meninės instaliacijos, o vasariškai gaivius makiažus pagal sezono tendencijas modeliams sukūrė „Douglas“ vizažo meistrė Julija Jermakova.
„Siurrealizmą mano kolekcijoje turbūt geriausiai iliustruoja pristatymo pavyzdys, kuriame perkėliau moterį su „SUP“ banglenčių irklu į galeriją, kur ji žiūri į paveikslą. O siurrealistinės nuotaikos drabužiuose atsiskleidžia grafikos linijomis, kurios vienur nuo vėjo tarsi suplevėsuoja, kitur subanguoja ar sužaibuoja. Kitaip tariant, linijos veikia ir kaip optinės iliuzijos, kurios visada gelbėja paslepiant kai kurias detales: figūros ypatumus, medžiagos įsitempimą ar nepageidaujamą peršviečiamumą“, − kolekcijos ypatybes komentuoja dizainerė.
Anot K. Kruopienytės, bet kuri moteris atras nors vieną sau patinkantį drabužį, nes kolekcija įvairi siluetais, turtinga spalvomis, įdomi konstrukcijomis ir kuo puikiausiai derinama tarpusavyje, atrandant tiek stebinančius, išraiškingus ar subtilesnius stilistinius derinius.