Susirinkimai – svarstymų metu
Aktyvi Molėtų gyventoja Daiva Kulienė pasakoja, kad jų namo renovacijos darbai truko vasarą ir jau antrą žiemą gali džiaugtis šiltu būstu. „Tiksliai kainų skirtumų negaliu palyginti, tačiau dabar mokame tokia sumą už visas komunalines paslaugas, kokią anksčiau mokėdavome tik už šildymą“, – renovacijos naudą atskleidžia pašnekovė.
Namo gyventojai nesirinko viską apimančios modernizacijos, o apšiltino namo sienas, stogą, taip pat pakeitė šildymo sistemą ir radiatorius. „Kaip juokiuosi, galime būti renovacijos reklaminiu veidu, nes viskas vyko pakankamai sklandžiai“, – teigia D. Kulienė.
Paklausta apie administratoriaus bendradarbiavimą su gyventojais, pašnekovė teigė, kad didžiausias darbas vyko derinant projektą. „Susirinkimai vykdavo reguliariai, kol suderinom visas projekto detales. Vėliau, jeigu kildavo klausimų, turėjom mūsų namui priskirtą atsakingą asmenį, kuriam galėjome skambinti“, – teigia D. Kulienė.
Pašnekovė teigia, kad kai kurie namo gyventojai buvo labai įsitraukę, todėl bendravimas su administratoriumi buvo nuolatinis. „Jeigu kas nors būdavo neaišku, ar atrodydavo, kad darbai vyksta ne taip, kaip turėtų, tuomet kreipdavomės į administratorius. Pavyzdžiui, buvo kilę klausimų dėl vatos pasirinkimo ir apskaičiavimo, tai susidomėję gyventojai net ir raštiškus atsakymus vėliau gavo“, – pasakoja D. Kulienė.
Pabrėžia rangovų kokybę
Vis dėlto pašnekovė linkusi teigti, kad sėkmingai jų namo renovacijai daugiau įtakos turėjo rangovai ir statybininkai. „Svarbu viešųjų pirkimų sėkmė – koks rangovas laimi konkursą ir kokie žmonės ateina dirbti. Administratorius yra geras partneris, kuris reaguoja į situaciją ar žmonių klausimus, bet sėkmės istorija pirmiausiai prasideda nuo viešųjų pirkimų rezultato“ – savo patirtimi dalijasi D. Kulienė.
Vykstant renovacijos darbams techniniai klausimai, pavyzdžiui, statybininkų patekimas į butą, daugiausiai buvo derinamas su rangovais. „Darbų metu su namo gyventojais bendravo ir tarėsi rangovai, administratorius įsikišdavo nebent esant kokiam konfliktui. Pavyzdžiui, po renovacijos kaukė nauji radiatoriai, tuomet kreipėmės pagalbos į administratorių. Tiesa, net ir šiuo atveju labiau padėjo paslaugos tiekėjas“, – teigia pašnekovė.