Laimėjote konkursą dėl „Litexpo“ vadovo posto, nes pateikėte geriausią įmonės raidos viziją. Gal galėtumėte ją detalizuoti?
Spręsti apie įmonės veiklą ir potencialą neturint konkrečių duomenų – gana sudėtinga. Viziją perteikiau besiremdamas bendromis tokio pobūdžio verslo žiniomis ir iš bendro supratimo, kas galėtų būti vykdoma, kokį „Litexpo“ norėčiau matyti.
Mano nuomone, Lietuvoje yra tam tikrų prioritetinių šakų. Tai – informacinės technologijos, medicina, biotechnologijos, maisto pramonė. Šios sritys skatinamos valstybės, todėl tarptautiniai verslo sektorių renginiai turėtų vykti ir Lietuvoje, ne tik užsienyje. Tai vertinu kaip „Litexpo“ plėtros galimybę ir šansą inicijuoti daugiau mūsų šaliai svarbių tarptautinių renginių.
Žinoma, panašūs procesai vyksta negreitai, nes renginių organizavimo ciklas gana ilgas. Šiame versle rezultatų tenka palaukti, nes viskas planuojama į ateitį, reikšmingų tarptautinių renginių datos derinamos iš anksto, prieš porą ar net trejetą metų.
Ar galėtumėte nurodyti, kokie „Litexpo“ veiklos pokyčiai planuojami?
Planuoti pokyčių, detaliai neišanalizavus įmonės veiklos, negalima. Neturėdamas duomenų, nenorėčiau teigti, kad vienas išlaidas reikėtų mažinti, o kitas – ne. Specifinių pokyčių neplanavau. Šiuo metu analizuojama veikla, žiūrima, kas efektyvu, o kas ne. Neabejoju, kad ilgainiui pokyčiai įvyks, bet šiandien dar negaliu pasakyti, kokie jie bus.
Minėjote, kad pateikdamas įmonės veiklos viziją galvojote apie renginius, kuriuos norima pritraukti į Lietuvą. Ar turite omenyje kokius nors konkrečius vardus?
Konkrečių renginių dabar įvardyti negaliu, tam taip pat reikalinga analizė. Pirmiausia noriu išsiaiškinti valstybės prioritetus ir tik tuomet imtis konkrečių veiksmų. Orientuosimės į valstybės palaikomas sritis ir pasistengsime pritraukti į Lietuvą prioritetinių temų renginių.
Ar analizuojant „Litexpo“ veiklą teko pastebėti darbų, kurie liko nebaigti? Ar planuojate juos užbaigti?
Parodų ir konferencijų versle darbai planuojami iš anksto, parodoms kartais ruošiamasi net dvejus metus. „Litexpo“ centre veikla taip pat suplanuota į ateitį. Ypač tiksliai numatyti parodų organizavimo darbai, todėl juos tiesiog tęsime, gal šį tą aktualizuosime, peržiūrėsime.
Konferencijų planai ne tokie aiškūs, bet juos detalizuosime artimiausiu laiku. Tęsime kasdienę darbinę veiklą ir stengsimės ją intensyvinti.
Kaip vertintumėte Lietuvos konferencijų turizmo padėtį? Ar matote pokyčių poreikį?
Žiūrint į dabartinę situaciją, būtų galima teigti, kad Lietuvoje konferencijų turizmas intensyvėja, jam skiriama vis daugiau dėmesio. Mano, kaip parodų ir konferencijų centro vadovo, tikslas – pritraukti į Lietuvą daugiau tarptautinių renginių. Bet šis verslas turi būti plėtojamas valstybiniu lygmeniu – pavienių pastangų neužtenka. Lietuva privalo turėti aiškią verslo viziją ir strategiją, nuosekliai ir tikslingai ją plėtoti, viešinti. Galbūt šiai verslo sričiai intensyvinti vertėtų įkurti klasterį, kuriame dalyvautų keletas suinteresuotų verslo subjektų ar organizacijų?
Išvažiuojamasis turizmas, kurio tikslas – populiarinti Lietuvos verslo teikiamas paslaugas ir prekes, galėtų būti daugiau akcentuojamas. Žinoma, yra įmonių ar institucijų, kurios nuolat tikslingai prisistato užsienio parodose, dalyvauja verslo renginiuose, tačiau jų galėtų būti daugiau.
Kaip patirtis privačiame sektoriuje padės vadovaujant „Litexpo“?
Verslo patirtis bet kokiu atveju man bus naudinga. „Litexpo“ parodų centras susijęs su valstybės vizija ir uždaviniais, tad yra tam tikrų ypatumų, susijusių su valstybės tikslų įgyvendinimu, daugiau dėmesio turime kreipti į nacionalinius Lietuvos tikslus.
Antra vertus, „Litexpo“ – uždaroji akcinė bendrovė, kuri privalo siekti pelno, mokėti valstybei dividendus, todėl negali ignoruoti šiuolaikinio verslo logikos ir taisyklių.
Nuomonės: kokie didžiausi iššūkiai laukia Lietuvos, siekiant paskatinti konferencijų turizmą?
Svarbiausia būti lengvai pasiekiamais, turėti gerą infrastruktūrą ir teikti kokybiškas paslaugas. Jei pavyktų padidinti tarptautinių renginių organizavimo poreikį, Vilnius galėtų tapti vartais į Europą.
Paulas Kennedy, susirinkimų konsultacinės bendrovės „Kennedy Integrated Solutions“ direktorius ir savininkas
Svarbiausia garantuoti valstybės finansavimą bei pastovią politiką, kad būtų galima jaustis užtikrintiems. Nereikėtų pamiršti darbo su tikslinėmis rinkomis ir geresnio susisiekimo skatinimo.
Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė
FAKTAI: Parodų rūmai „Litexpo“
• „Litexpo“ vidaus ir lauko parodų plotas – 32,7 tūkst. kvadratinių metrų • „Litexpo“ – didžiausias parodų ir konferencijų centras Baltijos šalyse • Kasmet „Litexpo“ aplanko daugiau nei 600 tūkst. lankytojų • Vilniuje įsikūrusių parodų rūmų renginiuose kasmet dalyvauja daugiau 4 tūkst. įmonių iš viso pasaulio