Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
SCOOP – tai ES projektas, skirtas ateities automobilio-automobilio (V2V) ir automobilio-infrastruktūros (V2X) sąveikos sprendimų bandymams realiomis vairavimo sąlygomis.
SCOOP yra bandomasis projektas, skirtas įdiegti susietas intelektines transporto sistemas. Šis ES projektas įgyvendina būsimų automobilių išmanią sistemą (V2V) ir automobilis-infrastruktūra (V2X) sąveikos sprendimų bandymus realiomis vairavimo sąlygomis. Projektas vykdomas kartu su įvairiais partneriais Prancūzijoje, tokiais kaip Prancūzijos ekologijos ir integracinio perėjimo ministerija, regioninėmis valdžios institucijomis, infrastruktūros operatoriais, universitetais ir mokslinių tyrimų centrais. „Renault“ įmonių grupė dirba SCOOP projekte, išbandydama naujas technologijas savo „Renault Megane“ automobiliuose, ir šiuo metu ieško perspektyvių partnerių, galinčių dalyvauti šiame naujos kartos projekte.
„Mūsų pagrindinis tikslas – pasiūlyti savo klientams automobilius, kurie yra saugesni keliuose ir užtikrina geresnį eismo srautą. Šios transporto priemonės viena su kita „kalba“ ir realiu laiku įspėja viena kitą apie pavojus, sulėtėjusį eismą ar nelaimingus atsitikimus kelyje. Infrastruktūros įmonės, pavyzdžiui, Prancūzijos greitkelių operatorius SANEF, taip pat siunčia informaciją tokiems automobiliams apie eismą, kelio darbus, greičio apribojimus, avarijas ar priekyje esančius pavojus“, – aiškina Kristina Tissot, „Renault SCOOP“ projekto vadybininkė.
SCOOP palaikantys „Méganes“ automobiliai naudoja technologiją, pritaikytą ateities autonominiams, sujungtiems automobiliams. Pavyzdžiui, įdiegti jutikliai ir kompiuteriai, kurie renka ir analizuoja transporto priemonės duomenis, tokius kaip greitis, posūkio kampas, galimos padangų sukibimo problemos dėl oro, priekinio stiklo valytuvų ar oro pagalvių veikimas. Jeigu nustatoma problema, automobilio kompiuteris automatiškai siunčia perspėjimą kitiems SCOOP palaikantiems automobiliams ir įrenginiams, esantiems greitkeliuose. Jeigu nustatomas didelis incidentas, tuomet šie įrenginiai apie tai praneša pagalbos tarnyboms. Pradiniame etape tokie įrenginiai bus įrengti 2000 km ilgio keliuose Paryžiaus regione, palei A4 greitkelį, Izero departamente Rytų Prancūzijoje ir Bordo žiede bei Bretanėje.
Automobilio kompiuteris, siunčiantis įspėjamuosius pranešimus, naudoja aukštos kokybės belaidžio ryšio protokolą, pagrįstą naujausios kartos ITS G5 technologija (angl. Intelligent Transportation Systems), veikiančia nustatytu dažniu (5,9 GHz). Tokios sistemos sukurtos judantiems objektams ir veikia iki 1000 metrų diapazonu. Pagal protokolą sistemingai tikrinamas kiekvieno pranešimo autentiškumas ir veikiama greitai realiu laiku, kad būtų išvengta susidūrimų. Be to, duomenys tvarkomi ir saugomi anonimiškai, siekiant apsaugoti naudotojų privatumą.
„Renault“ įmonių grupė šiuo metu derasi su keliomis Prancūzijos įmonėmis, kad šios į savo automobilių parkus įtrauktų „Méganes“ automobilius, palaikančius SCOOP. Šiame ankstyvame etape mes ieškome partnerių, kurie norėtų naudotis naujausiomis sujungtomis technologijomis ir išbandyti naujus būdus, siekdami, kad jų darbuotojai būtų saugesni keliuose. Pagal SCOOP projektą šių transporto priemonių bandymai dabar reiškia, kad tai yra kuriamos Europos ateities ekosistemos autonominiams, sujungtiems automobiliams dalis“, – sakė Nadine Leclair, „Renault SVP“ įmonių grupės ekspertė.
Europos Sąjungos SCOOP projektas buvo pradėtas 2014 m., o ir šiuo metu, dėka 1000 „Renault Méganes“ automobilių, pagamintų šios bendrovės gamykloje Ispanijoje, Palensijos mieste, pradedamas aktyvių bandymų etapas.
SCOOP – tai ES projektas, skirtas ateities automobilio-automobilio (V2V) ir automobilio-infrastruktūros (V2X) sąveikos sprendimų bandymams realiomis vairavimo sąlygomis.
SCOOP yra bandomasis projektas, skirtas įdiegti susietas intelektines transporto sistemas. Šis ES projektas įgyvendina būsimų automobilių išmanią sistemą (V2V) ir automobilis-infrastruktūra (V2X) sąveikos sprendimų bandymus realiomis vairavimo sąlygomis. Projektas vykdomas kartu su įvairiais partneriais Prancūzijoje, tokiais kaip Prancūzijos ekologijos ir integracinio perėjimo ministerija, regioninėmis valdžios institucijomis, infrastruktūros operatoriais, universitetais ir mokslinių tyrimų centrais. „Renault“ įmonių grupė dirba SCOOP projekte, išbandydama naujas technologijas savo „Renault Megane“ automobiliuose, ir šiuo metu ieško perspektyvių partnerių, galinčių dalyvauti šiame naujos kartos projekte.
„Mūsų pagrindinis tikslas – pasiūlyti savo klientams automobilius, kurie yra saugesni keliuose ir užtikrina geresnį eismo srautą. Šios transporto priemonės viena su kita „kalba“ ir realiu laiku įspėja viena kitą apie pavojus, sulėtėjusį eismą ar nelaimingus atsitikimus kelyje. Infrastruktūros įmonės, pavyzdžiui, Prancūzijos greitkelių operatorius SANEF, taip pat siunčia informaciją tokiems automobiliams apie eismą, kelio darbus, greičio apribojimus, avarijas ar priekyje esančius pavojus“, – aiškina Kristina Tissot, „Renault SCOOP“ projekto vadybininkė.
SCOOP palaikantys „Méganes“ automobiliai naudoja technologiją, pritaikytą ateities autonominiams, sujungtiems automobiliams. Pavyzdžiui, įdiegti jutikliai ir kompiuteriai, kurie renka ir analizuoja transporto priemonės duomenis, tokius kaip greitis, posūkio kampas, galimos padangų sukibimo problemos dėl oro, priekinio stiklo valytuvų ar oro pagalvių veikimas. Jeigu nustatoma problema, automobilio kompiuteris automatiškai siunčia perspėjimą kitiems SCOOP palaikantiems automobiliams ir įrenginiams, esantiems greitkeliuose. Jeigu nustatomas didelis incidentas, tuomet šie įrenginiai apie tai praneša pagalbos tarnyboms. Pradiniame etape tokie įrenginiai bus įrengti 2000 km ilgio keliuose Paryžiaus regione, palei A4 greitkelį, Izero departamente Rytų Prancūzijoje ir Bordo žiede bei Bretanėje.
Automobilio kompiuteris, siunčiantis įspėjamuosius pranešimus, naudoja aukštos kokybės belaidžio ryšio protokolą, pagrįstą naujausios kartos ITS G5 technologija (angl. Intelligent Transportation Systems), veikiančia nustatytu dažniu (5,9 GHz). Tokios sistemos sukurtos judantiems objektams ir veikia iki 1000 metrų diapazonu. Pagal protokolą sistemingai tikrinamas kiekvieno pranešimo autentiškumas ir veikiama greitai realiu laiku, kad būtų išvengta susidūrimų. Be to, duomenys tvarkomi ir saugomi anonimiškai, siekiant apsaugoti naudotojų privatumą.
„Renault“ įmonių grupė šiuo metu derasi su keliomis Prancūzijos įmonėmis, kad šios į savo automobilių parkus įtrauktų „Méganes“ automobilius, palaikančius SCOOP. Šiame ankstyvame etape mes ieškome partnerių, kurie norėtų naudotis naujausiomis sujungtomis technologijomis ir išbandyti naujus būdus, siekdami, kad jų darbuotojai būtų saugesni keliuose. Pagal SCOOP projektą šių transporto priemonių bandymai dabar reiškia, kad tai yra kuriamos Europos ateities ekosistemos autonominiams, sujungtiems automobiliams dalis“, – sakė Nadine Leclair, „Renault SVP“ įmonių grupės ekspertė.
Europos Sąjungos SCOOP projektas buvo pradėtas 2014 m., o ir šiuo metu, dėka 1000 „Renault Méganes“ automobilių, pagamintų šios bendrovės gamykloje Ispanijoje, Palensijos mieste, pradedamas aktyvių bandymų etapas.