Siekiant patvirtinti naujojo „Koleos“ patikimumą, intensyvių bandymų metu „Renault“ centruose jis nuvažiavo per 1 100 000 km. Įvertinant dėvėjimąsi, tai atitinka per 3 300 000 normaliomis sąlygomis nuvažiuojamų kilometrų. Naujasis „Koleos“ taip pat buvo bandomas Laplandijoje, Suomijoje ir grubiuose Rusijos keliuose, be to, 20 automobilių prieš tai nuvažiavo per milijoną kilometrų, siekiant nustatyti ir pašalinti galimus defektus.
„Renault Koleos“ yra glaudaus bendradarbiavimo vaisius, kurio pristatymą gamintojas surengė daugybę garsių lenktynininkų užauginusioje Suomijoje. Sulaukę pakvietimo susipažinti su naujuoju „Renault“ šeimos nariu - nesudvejojome, į kuprinę susidėjome svarbiausius daiktus ir iškeliavome į kelionę, kuris leis atsakyti į porą klausimų - „Ar „Renault“ naująjį modelį sukūrė paskubomis? „Ar „Renault“ siekė išlaikyti savitumą?“, „Ar stengėsi „Koleos“ atsiskirti nuo savo brolio - „X - Trail“?
Dėmesys šeimoms
„SUV“ tipo automobiliai skirstomi į tris dydžius : „S“, „M“ ir „XL“. Suomijoje pristatytas „Renault Koleos“ patenka į pastarąją kategoriją. Nors automobilis gyvai atrodo žymiai kompaktiškesnis negu nuotraukose, tačiau atsižvelgiant į europietiškus standartus, naująjį „Renault“ modelį galima drąsiai priskirti prie didesnių automobilių, kuriuos perka dviejų vaikų šeima. Taip, suprantu, jog tai labai šabloniška, tačiau pažvelgus į patį automobilį, aplanko būtent tokios mintys.
Tai patvirtina ir keletas faktų. Vienas iš jų - ilgiausia ratų bazė klasėje (2710 milimetrų). Nors šis skaičius daugeliui nerūpi, tačiau ilgas atstumas tarp priekinės ir galinės ašies leidžia inžinieriams padidinti interjero erdvę iki maksimumo.
Dar vienas pagyrų objektas - rekordiškas bagažinės tūris. „Renault Koleos“ pasiūlys 579 litrų talpos bagažinę su atlenktomis galinėmis sėdynėmis. Gale sėdinčius keleivius išmetus pakelėje ir galines sėdynes nulenkus, bagažinės tūris išauga iki net 1795 litrų! Be to, automobilio interjere esančios dėtuvės sudaro papildomą 35 litrų talpos erdvę.
Gamintojo pateiktus faktus nusprendėme patikrinti realybėje. Iš pradžių atvėrėme galines „Koleos“ dureles, įsiropštėme ant galinės ir patikrinome erdvę. Mūsų nuostabai - erdvės ant galinių sėdynių netrūksta nei galvai, nei pečiams ar keliams. Net ir priekinę sėdynę atstūmus iki galo, už jos be didelio vargo įsitaisys iki 1,80 metro ūgio žmogus.
Priekyje - erdvės taip pat netrūksta, o ir viskas pažįstama. Priekyje dominuoja moderniems „Renault“ modeliams būdinga centrinė konsolė su lietimui jautriu ekranu ir skaitmeniniu prietaisų skydeliu. Viskas kaip ir įprasta ir matyta kituose „Renault“ modeliuose, tačiau pažvelgus į horizontą - pajunti, jog sėdi žymiai aukštesniame ir masyvesniame automobilyje. Gamintojas sako, jog „Koleos“ vairuotojo pozicija yra 150 milimetrų aukščiau už „Megane“ ar „Talisman“ modelių. Galima sakyti, jog „Koleos“ vairuotojo vieta yra savotiškas sostas, iš kurio matai ką aplinkui daro kiekvienas mirtingasis.
Trys modeliai, trys bandymai
Užteks dairytis - laikas pasivažinėti. Ne itin ilguose automobilių bandymuose turėjome galimybę susipažinti su trimis „Koleos“ modeliais : 130 arklio galių išvystančiu dyzeliu su priekinių varančiųjų ratų pavara, 175 arklio galias išvystančiu dyzeliu su keturių varančiųjų ratų pavara ir 130 arklio galių išvystančiu dyzeliu su keturių varančiųjų ratų pavara.
Pirmasis į rankas pateko 175 arklio galių kaimenę turintis dyzelis, o tiksliau - tik Europos rinkai sukurta „Initiale Paris“ modifikacija su visais įmanomais žaisliukais. Pirmasis įspūdis - labai malonus ir nuteikiantis teigiamai. Vis dėlto, impozantiška automobilio išvaizda daro savo. Interjeras automobilio eksterjerui taip pat nenusileidžia, ypač balta oda padengtos elektra valdomos, šildomos bei ventiliuojamos sėdynės, kurios ne tik gražiai atrodo, bet ir yra patogios bei komfortiškos. Tą patį norėjosi pasakyti nuvažiavus net ir ilgesnį atstumą, po kurio mano nugara ir užpakalis nesiuntė laiškų į skundų departamentą.
Dinamika - vidutiniška. Dyzeliniui varikliui jėgos netrūksta, tačiau didžiuliu stabdžiu tampa „CVT“ automatinė pavarų dėže, kuri, reaguodama į kiekvieną staigesnį akceleratoriaus spustelėjimą, priverčia variklį klykti kaip skerdžiama kiaulė. Jeigu mėgstate dinamišką vairavimo stilių - rinkitės mechaninę pavarų dėžę. Tuo tarpu „CVT“ puikiai tik tiems, kurie mėgsta ramų, tolygų važiavimo stilių - tuomet neklius nei jos veikimo greitis, nei prievartaujamo variklio garsas.
Susitelkus į stabdžių pedalo jautrumą, pakabos veikimą, komfortą ir valdymo savybes - ties kiekvienu punktu norisi parašyti - tikrai labai neblogai. „Initiale Paris“ versija važiuojant bet kokiu greičiu išlieka labai tylus, kelio nelygumus pagirtinai įveikiantis automobilis su labai lengvai sukiojamu vairu, kuris leidžia itin paprastai su „Koleos“ manevruoti ankštose vietose. Apsisukimo spindulys taip pat neblogas - sausakimšose prekybos centrų aikštelėse iš stovėjimo vietos sugebėsite išvažiuoti pirmu sykiu.
Sekanti versija - 130 arklio galių išvystantis dyzelis su tradicine mechanine pavarų dėže. Pojūčiai - žymiai malonesni dėl dviejų dalykų - mechaninės pavarų dėžes ir variklio žvitrumo. Nepaisant mažesnės galios, jis už „Initiale Paris“ modifikacijoje buvusį agregatą jaučiasi eiklesnis ir 1600 - 2300 sūkių diapazone greitesnis. Be to, silpnesnis motoras yra žymiai ekonomiškesnis, pasižymi panašiomis dinaminėmis savybėmis ir ženkliai mažesne kaina.
Vis dėlto, ši versija turėjo vieną trūkumą - prastesnę garso izoliaciją. Pasiekus 100 km/val. greitį į automobilio vidų pradeda veržtis galinių padangų keliamas triukšmas. Jis nėra erzinantis ar priversiantis atsisakyti „Renault Koleos“ įsigijimo, tačiau skirtumas tarp „Initiale Paris“ ir pigesnės versijos - akivaizdus.
Trečiasis kandidatas - kaip ir niekuo neišsiskiriantis, tačiau turintis keturių varančiųjų ratų pavarą, o įlipę į automobilį pamatėme keleivio sėdynėje įsitaisiusį santūrų instruktorių, kuris kartu su mumis leidosi į „kuklų“ bekelės ruožą, kuriame „Renault“ norėjo pademonstruoti automobilio pravažumo galimybes.
Naujajame „Koleos“ montuojama keturių varančiųjų ratų pavara nėra nuolatinė. Priklausomai nuo vairuotojo poreikių, galima pasirinkti vieną iš trijų režimų : „2WD“, „4WD Auto“ ir „4WD Lock“. Pirmasis režimas - pasako viską apie save - automobilis važiuoja naudodamas tik priekinių varančiųjų ratų pavara.
„4WD Auto“ režimas - sistema nuolat analizuoja sąlygas ir sukibimo lygį. Jutiklių perduodama informacija naudojama skaičiuojant idealų sukimo momento paskirstymą priekiniams ir galiniams ratams. Esant būtinybei, iki 50 procentų variklio jėgos gali būti perduodama galiniams ratams.
Važiuojant bekele arba esant nepakankamam sukibimui (važiuojant sniegu, purvu, gruntu ar smėliu), galima pasirinkti „4WD Lock“ režimą, kuris vairuotojui leidžia naudotis nuolatine visų ratų pavara. Važiuojant ne didesniu nei 40 km/val. greičiu, ji tolygiai (50/50 dalimis) paskirsto variklio jėgą priekiniam ir galiniam tiltui. Šis režimas automatiškai išsijungia, kai greitis būna didesnis nei 40 km/val. arba kai variklis užvedamas iš naujo. Būtent jį bekelės ruože mums ir buvo leista išbandyti.
Bekelės ruožą sudarė kelios kliūtys - ne itin gili brasta, kelios aukštos įkalnės, trumpa kelio atkarpa su didžiulėmis duobėmis, kurios leistų pademonstruoti pakabos lankstumą ir kėbulo standumą. Bekelės ruožas ne pats sudėtingiausias, ypač jeigu žvelgtume iš bekelės entuziasto sėdynės, tačiau sėdint už tokio civilizuoto „SUV“ vairo apima nerimas, nes... Juk tokie automobiliai moka važiuoti tik asfaltu, ar ne? Smagu ir džiugu, jog „Koleos“, esant reikalui, gali šiek tiek daugiau negu 95% kitų „SUV“ tipo automobilių. Visi įrodymai - žemiau esančiame video.
Piniginės reikalai
Netrukus ir Lietuvą pasieksiantis „Renault Koleos“ nebus pigus automobilis. Mūsų šalies rinkai bus siūlomos trys modifikacijos : 130 arklio galių dyzelis su „2WD“, 175 arklio galių dyzelis su „2WD“ ir 175 arklio galių dyzelis su „4WD“.
Pati pigiausia modelio versija mūsų šalyje kainuos nuo 25 565 eurų. Laipteliu aukščiau stovintis modelis su 175 arklio galių išvystančiu motoru - jo kaina prasidės nuo 30 965 eurų. Ir pati prabangiausia - „Initiale Paris“ modifikacija kainuos nuo 36 020 eurų.
Pirmosios „Koleos“ versijos bus komplektuojamos su mechanine pavarų dėže, tuo tarpu automatas bus komplektuojamas tik su „Initiale Paris“ modifikacija.
Taip pat reikėtų paminėti vieną faktą, jog „Koleos“ neturi „Renault“ automobiliuose matytos „Multi-Sense“ sistemos, kuri leidžia keisti važiavimo režimus. Naujame „Renault“ visureigyje galėsite džiaugtis tik vienu papildomu režimu - „Eco“.
Kitas niuansas - dėl mums nesuprantamų priežasčių, į automobilį nebus diegiama išmani greičio palaikymo sistema, kuri gali palaikyti saugų atstumą nuo kito automobilio, automatiškai sumažinti greitį arba jį padidinti.
Didesnė už konkurentų kaina turėtų atsipirkti pažvelgus į bazinės įrangos sąrašą, kuriame netrūks nei saugumo, nei komforto įrangos. Be to, visi „Renault“ modeliai parduodami su 5 metų garantija.
VERDIKTAS
Pirmasis įspūdis - svarbus. Nors ir pakankamai trumpai, bet turiningai laiką praleidę su „Renault Koleos“ supratome, jog prancūzų gamintojas labai rimtai žiūri į vis dar populiarėjančius „SUV“ tipo automobilius. Naująjį visureigį kūrusi komanda neslepia sąsajų su „Nissan“, jie to ir nenori daryti, nes „Renault - Nissan“ aljansas siekia kuo efektyviau kurti automobilius, kurie padėtų praplėsti ne tik „Renault“ ar „Nissan“ markės, o visam aljansui.
Dalindamiesi tam tikrais bendrais komponentais, pavyzdžiui - valytuvais, „Renault“ specialistai galėjo skirti daugiau dėmesio eksterjero dizainui, praktiškumui ir kitoms vertybėms, kurios rūpi „Renault“ darbuotojams. Savo tikslą jie pasiekė - netrukus Lietuvą pasieksiantis „Renault Koleos“ turi tai, ko daugelis pirkėjų ir reikalauja iš didžiulio „SUV“ automobilio. Jis labai gražus, patogus, lengvai valdomas ir turėdamas 130 arklio galių dyzelį - ekonomiškas. Ko daugiau gali norėti statistinis „SUV“ pirkėjas?
GALERIJA
PRIVALUMAI
- Į rimtą bekelę su juo neišvažiuosi, bet sudėtingesnį kelio ruožą jam įveikti bus pakankamai lengva
- Erdvus interjeras
- Lengvas valdymas
- Vairuojant automobilį nesijauti lyg sėdėtum už didžiulio šeimyninio „autobuso“ vairo
- 130 AG dyzelis ne tik taupus, bet ir guvus, bei patenkins 99% pirkėjų poreikius
- Eksterjero dizainas
- Sklandžiai veikiančios „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ sąsajos
- Gausi komforto įranga
TRŪKUMAI
- „Initiale Paris“ modifikacija pasižymi geresne garso izoliacija
- „CVT“ pavarų dėžė bus patikima, bet ją vistiek norėčiau išmesti pro langą
- „Koleos“ neturi tam tikrų technologijų, kurias galima surasti kituose „Renault“ modeliuose
- Automobilis senojo žemyno rinkai siūlomas tik su dyzeliniais varikliais
- Brangesnis už kai kuriuos konkurentus
- „Initiale Paris“ modifikacija siūloma tik su „CVT“ pavarų dėže