• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Renault“ kartu su partneriais pristatė ambicingą koncepcinį modelį „Emblème“. Kūrėjų teigimu, tai – ateities transporto vizija, atspindinti, kokiu keliu ketina žengti „Renault Group“, siekdama savo nulinės CO2 emisijos įsipareigojimų. Tiek elektra, tiek vandeniliu varomas automobilis per visą savo gyvavimo ciklą bendrą anglies dioksido pėdsaką sumažina net 90 proc., lyginant su įprastais šiandieniniais automobiliais.

9

„Renault“ kartu su partneriais pristatė ambicingą koncepcinį modelį „Emblème“. Kūrėjų teigimu, tai – ateities transporto vizija, atspindinti, kokiu keliu ketina žengti „Renault Group“, siekdama savo nulinės CO2 emisijos įsipareigojimų. Tiek elektra, tiek vandeniliu varomas automobilis per visą savo gyvavimo ciklą bendrą anglies dioksido pėdsaką sumažina net 90 proc., lyginant su įprastais šiandieniniais automobiliais.

REKLAMA

„Renault Emblème“ įkūnija naują požiūrį į transporto priemonės dizainą. Pagrindinis šio novatoriško projekto iššūkis – maksimalus anglies dvideginio išmetimo mažinimas per visą transporto priemonės gyvavimo ciklą. Paremtas 2022 m. „Scenic Vision H2-Tech“ koncepcija, „Renault Emblème“ sumažina CO2 ekvivalento emisiją 90 proc., palyginti su dabartinėmis transporto priemonėmis, o bendrą išmetamų teršalų kiekį – iki vos 5 tonų CO2.

„Renault Emblème“ išorėje derinamas sportiškumas, elegancija ir emocionalumas, pasitelkiant sklandžias kreives ir tikslias, techniškas, charakterį formuojančias linijas. Dizainą taip pat lemia kruopštus aerodinamikos optimizavimas, kuriuo siekiama efektyvumo, taikant tvaresnį požiūrį ir neprarandant estetikos.

REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, „Renault Emblème“ automobilyje vietoje išorinių galinio vaizdo veidrodėlių įrengtos dvi kameros, integruotos į ratų arkas, priekinio stiklo valytuvai paslėpti po variklio dangčiu, o el. būdu užrakinamos rankenėlės įleistos į kėbulą. Dvi briaunos ant variklio dangčio ir dvi oro angos ant buferio nukreipia oro srautą atitinkamai į priekinį stiklą ir už ratų.

REKLAMA

Ratai yra pilnai diskiniai, skirti oro srautui nukreipti išilgai kėbulo. F1 įkvėptą plokščio dugno dizainą sustiprina aktyvusis difuzorius, kuris pasvyra žemyn ir atgal, kad subalansuotų oro srautą ir sumažintų aerodinaminį pasipriešinimą.

 

Pasitelkta „Formulės-1“ patirtis

Automobilio dizainas patobulintas naudojant skaitmeninę tikslios kopijos technologiją ir pažangias kompiuterinio modeliavimo priemones, gautas iš „BWT Alpine F1“ komandos, sėkmingai bendradarbiaujant „Renault“ ir „Ampere“. Sujungus jų patirtį, pavyko optimizuoti pasyviąją ir aktyviąją aerodinamiką, kad būtų užtikrinta efektyvi oro skverbtis. „Renault Emblème“ gali pasigirti įspūdingu aerodinaminiu efektyvumu (Cx) – 0,25.

REKLAMA
REKLAMA

Dėl žaliai nudažyto kėbulo dichroinio efekto išryškėja „Renault Emblème“ linijos ir sportinio universalo stilius, o pati spalva kaskart atrodo vis kitaip, priklausomai nuo to, kokiu kampu žiūrima. Dėl didelės 2,90 m ratų bazės ir saikingo 1,52 m aukščio bei aptakios stogo linijos automobilyje puikiai dera universalo erdvumas ir kupė elegantiškumas. 4,80 m ilgio automobilis idealiai tinka patogiam šeimyniniam keliavimui, nes jame yra pakankamai vietos ir keleiviams, ir bagažui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Automobilio svoris, iš dalies susijęs su jo dydžiu, daro įtaką jo išmetamo CO2 ekvivalento kiekiui įvairiuose etapuose: medžiagų gavybos, gamybos, transportavimo, naudojimo ir perdirbimo. Vadovaudamiesi ekologiško dizaino filosofija, „Renault“ dizaineriai ir inžinieriai kruopščiai pašalino kiekvieną nereikalingą kilogramą, kad bendras automobilio svoris, įskaitant baterijas, būtų 1750 kg. Dėl to „Renault Emblème“ yra lengvesnis už daugumą panašaus dydžio hibridinių visureigių ar elektromobilių.

REKLAMA

 

Derina elektrą ir vandenilį

„Renault Emblème“ aprūpintas įkraunama elektromobilio baterija, kurios pakanka kasdienėms reikmėms, ir vandenilio kuro elementu, skirtu ilgesnėms kelionėms. Ant „AmpR Medium“ platformos sukurtoje galiniais ratais varomoje architektūroje integruoti įvairūs jėgos agregato komponentai, įskaitant elektros variklį, bateriją, degalų elementą ir vandenilio baką, išlaikant žemą svorio centrą ir optimalų svorio pasiskirstymą, kad būtų padidintas našumas ir efektyvumas.

REKLAMA

„Emblème“ modelyje esantis 160 kW galios elektros variklis su apvijų rotoriumi veikia be retųjų metalų. Jį maitina kompaktiška 40 kWh NMC tipo (naudojamas nikelio, mangano ir kobalto derinys) baterija, kuri yra lengvesnė, užimanti mažiau vietos ir ekologiškesnė už baterijas, naudojamas ilgų nuotolių šeimos elektromobiliuose.

Automobilio nuvažiuojamas atstumas viena įkrova siekia kelis šimtus kilometrų, kurio pakanka kasdieniam naudojimui. Ilgesniems atstumams naudojamas mažai anglies dioksido į aplinką išskiriantis 30 kW PEMFC (protonų mainų membranos) vandenilio kuro elementas su 2,8 kg talpos baku, kuris užtikrina ilgesnėms kelionėms reikalingą galią, o didžiausias efektyvumas siekia apie 60 proc.

Tokia konfigūracija optimizuoja transporto priemonės universalumą, todėl ji gali nuvažiuoti iki 1 000 km tokiu greičiu kaip tradicinė transporto priemonė su vidaus degimo varikliu. Automobilio nereikia įkrauti, tik du kartus trumpam sustoti pasipildyti vandenilio – kaskart mažiau nei penkias minutes – ir vienu kartu nuvažiuoti 350 km.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų