Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) kartu su „Verslo žiniomis“ gruodį atliktos reklamos ir rinkodaros specialistų apklausos rezultatai parodė, kad net 65,7 proc. įmonių šiais metais ketina didinti rinkodaros išlaidas reklamai internete. Iš viso 2012 m. rinkodaros biudžetą ketina didinti 53,4 proc. įmonių – t.y. beveik 6 proc. daugiau nei pernai. 8,6 proc. visų apklaustų įmonių biudžetą planuoja didinti daugiau nei 50 proc., o mažinti šias išlaidas planuoja tik 18,6 proc. šalies įmonių.
Didžioji dalis įmonių ketina didinti rinkodaros biudžetą iki 10 proc. „Pagrindiniai didesnes investicijas skatinantys veiksniai – laukiami didesni pardavimai ir noras užimti didesnę rinkos dalį augant įmonei“, – pastebi LiMA valdybos pirmininkas Simonas Bartkus. kad pasiektų šiuos tikslus, 41,4 proc. įmonių didins išlaidas reklaminiams skydeliams, 60 proc. – mokamai paieškai („Google Adwords“), 51,4 proc. – komunikacijai socialiniuose tinkluose.
Specialistų apklausa rodo, kad rinkodaros išlaidas didina 45 proc. apklaustų įmonių, kurių metinė apyvarta didesnė nei 50 mln. litų.
Išlaidų didinimas dažniausiai susijęs su pardavimų skatinimu (tokio rezultato siekia net 61,4 proc. apklaustų įmonių) ir įvaizdžio formavimu (44,3 proc.). Kita vertus, išlaidos rinkos tyrimams didinamos atsargiau – jas didina vos 12,86 proc. įmonių. 2012 m. pardavimų skatinimui išlaidas karpys 11,4 proc., įvaizdžio formavimui taupys 18,6 proc., o rinkos tyrimams biudžetą mažins 14,3 proc. apklaustų įmonių.
Šalia numatomo didelio išlaidų interneto komunikacijai augimo, kitais metais įmonės ketina daugiau lėšų skirti ir netradiciniams rinkodaros sprendimams. Šioms priemonėms išlaidas didina net 60 proc. apklaustų įmonių. Iš viso netradicinėms reklamos priemonėms šiemet bus skirta apie 17 proc. viso rinkodaros biudžeto, 20 proc. atiteks reklamai spaudoje, 11 proc. – reklamai televizijoje, 7 proc. – lauko reklamai, 6 proc. – radijo reklamai, o daugiausiai – 35 proc. – reklamai internete.
Pernai 83,3 proc. įmonių, mažinusių rinkodaros biudžetą, tai darė mažindamos išlaidas reklamai, 83,3 proc. – keitė rinkodaros priemones į pigesnes, 58,3 proc. atsisakė išorinių vykdytojų paslaugų, 50 proc. – derėjosi su reklamos planavimo ir kūrybinėmis agentūromis, 16,7 proc. – atsisakė dalies rinkodaros padalinio darbuotojų paslaugų, 8,3 proc. – mažino rinkodaros skyriaus darbuotojų atlyginimą.