Internetinės komunikacijos vadovas Centrinės Europos rinkoms Péteris Tiboras Juhászas „Login“ konferencijoje pasidalino „Procter and Gamble“ sėkmės istorija skaitmeninėje erdvėje.
P. T. Juhászas yra atsakingas už vienos iš didžiausių FMCG kompanijų – „Procter and Gamble“ - internetinės komunikacijos strategijos kūrimą ir įgyvendinimą. Jis koordinuoja aukščiausios klasės internetinių kampanijų ir ilgalaikių komunikacijos projektų vystymą, o taip pat jo pareigos apima rūpinimąsi svarbiausiomis „branding‘o“ kampanijomis ir el. komercijos projektais.
Savo karjerą „Procter and Gamble“ Peter pradėjo 2003 metais kaip paklausos prognozuotojas. Žingsnis po žingsnio kopdamas karjeros laiptais, jis atsidūrė ten, kur yra dabar – didžiulės korporacijos internetinės komunikacijos vadovo Centrinei Europai kėdėje. Tai pasiekti jam padėjo stiprius tikėjimas „brandingu“ skaitmeniniame amžiuje ir aistra tiek marketingui, tiek interneto technologijoms.
Skaičiai dar ne viskas
P. T. Juhászas įspėja, kad naujos reklamos internete taisyklės gali būti nepriimtinos senosios kartos rinkodaros vadovams. Anot jo, galima skaičiuoti kukius, klikus, tačiau tai toli gražu neatspindi tikrosios situacijos.
„Svarbiausia yra rezultatas – siūlomų produktų pardavimai ir visai nesvarbu, kiek paspaudimų atliks vartotojas. Atvirkščiai – jei norime pritraukti vartotojus, reikia kuo labiau supaprastinti savo aplinką internete ir iki minimumo sumažinti žingsnių iki produkto nupirkimo skaičių“, - sakė P. T. Juhászas.
Pasak pranešėjo, reklamos pirkimas internete nėra tas pats, kas internetu pirkti televizorius ar malkas – reklama internete ir jos poveikis vartotojams sunkiai pamatuojamas. „Procter and Gamble“ kompanijos reklaminių kampanijų patirtis parodė, kad galutinis rezultatas yra keletą kartų mažesnis už investicijas – dažniausiai pasiekiama apie 26 proc. tikslinės auditorijos. „Jei norite pasiekti 1 mln. vartotojų, turite „paleisti“ mažiausiai per 2 mln. kukių ir t.t.“, - sakė P. T. Juhászas.
Reklamos specialistas įsitikinęs, kad viskas krypsta link konkretumo ir kokybės. Vartotojas darosi vis labiau išprusęs ir išrankus. Efektyvios reklamos internete paslaptis – kuo tikslingesnės auditorijos pasiekimas, kuo labiau tai specifinei grupei pritaikyta kampanija. Tokiu atveju galima sutaupyti mokant tik už veiksmingą reklamą“, - sakė P. T. Juhászas.
Nustatant savo tikslinę auditoriją, galima apibrėžti vartotojų lytį, amžių, įpročius, pomėgius ar net tam tikrus charakterio bruožus. Taip pat ne mažiau svarbu pasirinkti produktui tinkamą reklamuoti kanalą. Anot pranešėjo, praktiškai visose srityse nugali internetas. „Internetas tapo geresnio skonio ženklu. Televizija – „pigi“, prastinanti“, - sakė P. T. Juhászas.