• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mitų netrūksta kiekvienoje srityje. Su jais susiduria ir „Regitra“, kurioje retas nėra buvęs, tad ir įvairių istorijų gausu. O ypač – apie vairavimo egzaminus. Taigi, „Regitros“ egzaminuotojas pasakoja, kokie yra 5 gajūs mitai visuomenėje ir kodėl jais nereikėtų tikėti. 

Mitų netrūksta kiekvienoje srityje. Su jais susiduria ir „Regitra“, kurioje retas nėra buvęs, tad ir įvairių istorijų gausu. O ypač – apie vairavimo egzaminus. Taigi, „Regitros“ egzaminuotojas pasakoja, kokie yra 5 gajūs mitai visuomenėje ir kodėl jais nereikėtų tikėti. 

REKLAMA

„Egzaminai – pakankamai jautri sritis, kadangi vertinamas kitas asmuo, jo įgūdžiai. Todėl natūralu, kad neretam egzaminas susijęs su baimėmis, o jas paskatina įvairūs visuomenėje sklandantys mitai, kurie atsiranda iš lūpų į lūpas perduodant informaciją. Tačiau pats žodis mitas jau reiškia, kad tai netiesa ir neatitinka realybės. Tad siekdami išsklaidyti abejones bei baimes apie vairavimo egzaminus, norime paneigti tam tikrus visuomenėje sklandančius mitus“, – sako „Regitros“ Vilniaus filialo egzaminuotojas Edgaras Spiglazovas.

Mitas Nr. 1. Egzamino metu važiuojama tik numatytais maršrutais

„Regitra“ neretai sulaukia klausimų iš būsimų vairuotojų, kokie tikslūs egzaminų maršrutai ir kur būtų galima rasti informacijos apie juos. Vis dėlto, „Regitra“ atkreipia dėmesį, kad siekdama patikrinti tam tikrus būsimo vairuotojo įgūdžius, tikslių egzaminų maršrutų ji atsisakė dar 2014 metais. Šiuo metu yra numatyti tik tam tikri vadinamieji „taškai“ kelyje, pro kuriuos būtina pravažiuoti.

REKLAMA
REKLAMA

„Tikslių maršrutų nebėra dėl labai aiškios priežasties – būsimi vairuotojai neturi „iškalti“ jų. Atvirkščiai, jie turi mokėti vairuoti įvairiomis eismo sąlygomis. Kitaip tariant, tokiomis, kokiomis jie vairuos kasdien savarankiškai. Tai jie turi pademonstruoti ir egzaminų metu. Dėl tos pačios priežasties prieš porą metų atsisakėme ir B kategorijos egzaminavimo aikštelių. Šiuo metu visi specialieji važiavimo manevrai – automobilio pastatymas į laikiną stovėjimo vietą, sustojimas įkalnėje, apsisukimas ribotame plote, važiavimas atbulomis vingiu ir kt. – atliekami realiame eisme“, – pasakoja E. Spiglazovas.

REKLAMA

„Regitra“ taip pat primena, kad praktikos egzaminas realiame eisme trunka ne trumpiau kaip 25 minutes, neskaitant specialiesiems važiavimo manevrams skirto laiko.

Mitas Nr. 2. Jei nuvažiuojama ne ten, kur sakė egzaminuotojas, egzaminas neišlaikomas

Tai dar vienas gajus mitas tarp būsimų vairuotojų. Tačiau tai – netiesa. Pavyzdžiui, jei praktikos egzamino metu neišgirdote ar nesupratote nurodymo ir netyčia nusukote ne į tą pusę, egzaminas vyksta toliau ir tai nereiškia, kad jis yra neišlaikytas. Svarbiausia neišsigąsti, nepasimesti bei toliau laikytis Kelių eismo taisyklių.

REKLAMA
REKLAMA

Mitas Nr. 3. Egzamino metu negalima kalbėtis su egzaminuotoju

Priešingai, su egzaminuotoju kalbėtis nėra draudžiama. Svarbu žinoti, kad tai ne tik nedraudžiama, bet ir patariama daryti.

„Žinoma, mes, egzaminuotojai, Jums nepasakysime, kaip elgtis vienoje ar kitoje eismo situacijoje, ar ką reiškia tam tikras kelio ženklas. Mūsų tikslas ir yra patikrinti Jūsų įgytas žinias, įgūdžius bei įvertinti, kaip Jūs gebėsite savarankiškai priimti reikiamus sprendimus vienoje ar kitoje eismo situacijoje. Vis dėlto, jei kažko nesupratote, neišgirdote, drąsiai klauskite ir tikslinkitės“, – teigia „Regitros“ egzaminuotojas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be to, dar prieš prasidedant praktikos egzaminui, būsimas vairuotojas yra supažindinamas su automobiliu. Tad tais atvejais, kai nėra aišku, pavyzdžiui, kur rasti sėdynės sureguliavimo svirtelę, kaip susireguliuoti veidrodžius ar įsijungti reikiamus žibintus, to tikrai galima paklausti egzaminuotojo. 

Mitas Nr. 4. Peržiūrėti praktikos egzamino vaizdo įrašą – negalima

Netiesa. Jei turite papildomų klausimų apie laikytą praktikos egzaminą, per 1 darbo dieną galite kreiptis dėl egzamino vaizdo įrašo peržiūros. 

REKLAMA

„Suprantame, kad neišlaikius gali kilti nemažai klausimų. Nors po įvykusio egzamino padarytas klaidas pakomentuoja egzaminuotojas, jas galite taip pat peržiūrėti Vairuotojų portale, kur rasite įvykusio egzamino ataskaitą. Jei vis dėlto turite papildomų klausimų, tuomet rekomenduojame kreiptis į „Regitros“ padalinį, kuriame laikėte egzaminą, ir kartu su vyresniuoju specialistu peržiūrėti bei aptarti vaizdo įrašą. Kaip rodo praktika, peržiūrėję vaizdo įrašą egzaminą laikiusieji sutinka su egzaminuotojo pastabomis ir tokiu būdu būna išsklaidytos abejonės“, – tikina E. Spiglazovas.

REKLAMA

Mitas Nr. 5. Egzamino rezultatą galima tiesiog nusipirkti

Nors socialiniuose tinkluose galima rasti įvairių siūlymų neva padėsiančių išlaikyti vairavimo egzaminus – neapsigaukite. Tai sukčiai, kurie išvilioja pinigus ir vėliau dingsta. Nepakliūkite į jų rankas. Tad jei turite įtarimų apie neteisėtą veiklą, apie ją praneškite policijos pareigūnams. 

„Norėčiau pakviesti visus būti sąmoningais ir nepasikliauti tokiais skelbimais, siūlančiais neteisėtais būdais įgyti vairuotojo pažymėjimą. Praktikoje esame ne kartą susidūrę su tokiais atvejais, kai į „Regitrą“ atvyksta asmenys užsisakyti vairuotojo pažymėjimo, tačiau patikrinus duomenis paaiškėja, kad jie net nėra laikę egzaminų. Žinoma, šie žmonės prisipažino, kad nepažįstamam asmeniui sumokėjo už neva teigiamą įvertinimą. Esame kalbėję apie tai ne kartą, tačiau norime dar kartą atkreipti būsimų vairuotojų dėmesį ir paskatinti nesusivilioti šiais siūlymais“, – sako egzaminuotojas.

„Regitra“ atkreipia dėmesį, kad ruošiantis laikyti vairavimo egzaminus,  pravartu pasinaudoti įmonės interneto svetainėje esančiomis virtualiomis vairavimo pamokomis, panagrinėti teorijos egzamino temas ar klausimus prieš važiavimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų