Kompanijos „Red Bull“ neįprasta tarptautinė reklama dingo iš Lietuvos televizijų eterio. Ji atsakingoms institucijoms pasirodė esanti per žiauri, rašoma antradienio „Respublikoje“.
Lietuvos reklamos biuro (LRB) Arbitražo komisija nusprendė, kad „Red Bull“ televizijos reklama „Balandis“ pažeidžia Lietuvos reklamos etikos kodekso 10 str. „Saugumas ir sveikata“. Nors klipo siužetas pateikiamas humoristine forma, tačiau reklamos pabaiga esanti pernelyg žiauri. LRB pranešime skelbiama, esą susidaro įspūdis, kad išgėręs energinio gėrimo žmogus pasidaro agresyvus. „Red Bull“ atstovai informavo, kad šiuo metu reklama laikinai netransliuojama per Lietuvos nacionalines televizijas.
Sustabdyta laikinai
Reklamoje „Balandis“ vaizduojamas žmogus pašauna skrendantį paukštį ir jį paspardęs išgeria „Red Bull“ gėrimo „nuskrenda“ - toks animacinio filmuko forma pateiktas siužetas LRB pasirodė nepriimtinas ir kenkiantis nepilnamečiams. LRB turi teisę tik teikti rekomendacijas, o skirti sankcijų negali.
„Pirmiausia ji nėra uždrausta. Arbitražo komisija tik teikia tokias rekomendacijas. Komisija nusprendė, kad pabaiga yra agresyvi. „Red Bull“ yra produktas, skirtas ne vaikams, nors reklama yra transliuojama tuo metu, kai jie žiūri. Kadangi reklama pateikiama pieštine forma, ji dar labiau pritraukia vaikų dėmesį ir jiems daro įtaką“, - „Respublikai“ sakė LRB direktorė Jurga Andriukevičiūtė.
Gal sutiks, o gal ir ne
Kompanija „Red Bull“ teigia atsižvelgusi į siūlymą, todėl šiuo metu reklama laikinai netransliuojama per Lietuvos nacionalines televizijas. Pranešimus, kad kompanijos reklaminiai klipai dingsta iš televizijos ekranų, energinio gėrimo gamintojai vadina muilo burbulu.
Oficialiame atsakyme „Respublikai“ „Red Bull“ teigia, kad reklama „Balandis“ yra vienas iš geriausių kompanijos klipų ir sulaukia didelio žiūrovų palaikymo. Todėl kompanijos atstovus labai nustebino LRB sprendimas, jie tikisi, kad Lietuvos žiūrovai šiuo klipu dar turės galimybių pasidžiaugti.
„Red Bull“ turi keturis skirtingų siužetų reklaminius klipus, juos naudoja Lietuvoje, kol kas esame sustabdę tik vieną. Sustabdėme, kol vyko svarstymas. Kiek žinome, jų (LRB - aut. past.) sprendimas yra tik rekomendacinio pobūdžio ir nežinau, ar jis toliau bus laikinas, ar nebus. „Red Bull“ apskritai tikrai nedings iš eterio“, - „Respublikai“ sakė „Red Bull“ komunikacijos projektų vadovas Andrius Lekavičius.
„Red Bull“ atstovai pabrėžia naudojantys animaciją suaugusiems nuo pat kompanijos įkūrimo pradžios. Kai kurie siužetai esą susiję su žinomomis istorijomis ir personažais, tačiau kiekvienam žiūrovui turėtų būti aišku, kad šiose istorijose nerodomas tikras ir kasdienis gyvenimas. Jos turėtų įkvėpti vartotojų fantaziją ir priversti nusišypsoti.
Bendravimas tarp žmogaus ir paukščio iš eterio dingusioje animacijoje turėtų būti suprantamas saviironiškai ir sąmojingai - taip žiūrovai tokią animaciją esą supranta ir žino, kad veiksmai animacijoje yra nekartotini realiame gyvenime.
Indrė LAUCIŪTĖ