Rekordinio dydžio krovinio – dviejų po 535 tonas sveriančių reaktorių kelionė per uostamiestį buvo lydima būrio smalsuolių. Krovinio, kurio transportavimui bendrovė „Arijus“ rengėsi visus metus, kelionė vakar naktį klaipėdiečiams tapo tikra atrakcija. Nepaisant vėlyvo meto, prie gatvių, kuriomis buvo gabenami didžiuliai reaktoriai „Mažeikių naftai“, stoviniavę žmonės jų kelionę fi ksavo fotoaparatais, vaizdo kameromis ir mobiliaisiais telefonais.
Smalsuolių dėmesio įspūdingas krovinys sulaukė ir išvažiavę už miesto. Nuo ankstyvo vakarykštės dienos ryto iki šiandienos pavakarės du reaktoriai stovėjo Dupulčiuose, Kretingos rajone. Mažeikių kryptimi su palyda jie turėtų pajudėti šį vakarą. Pirmoji kelionės diena, anot Krovinių ir ekspedijavimo bendrovės „Arijus“ atstovės Violetos Ulevičienės, praėjo sklandžiai.
„Maršrutas buvo įveiktas anksčiau, nei planuota“, - pirmuosius 39 reaktorių kelionės kilometrus reziumavo „Arijaus“ atstovė.
Mažeikius krovinys su 34 metrų ilgio reaktoriais ant specialių platformų turėtų pasiekti penktadienį. Kaip „15min“ teigė bendrovės „Mažeikių nafta“ atstovas Jacekas Janas Komaras, dar nežinia, kiek laiko prireiks, kol šie reaktoriai bus prijungti prie įrengimų.„Naujieji reaktoriai padės gaminti ekologiškesnį dyzeliną, jame bus kur kas mažesnis kiekis sieros. Jis atitiks visus aplinkosaugos reikalavimus.
Dabartinėmis sąlygomis negalėtume tokio pagaminti“, - sakė „Mažeikių naftos“ darbuotojas. Kiek atsieis dviejų reaktorių, dėl kurių buvo netgi rekonstruojami kai kurie keliai, gabenimas - neatskleidžiama.
Neviešinama ir suma, kurią naftos perdirbimo įmonė sumokėjo už naujuosius iš Ispanijos atgabentus reaktorius.
„Suma vis keičiasi, ir kol kas tiksliai dar nežinome“, - sakė „Mažeikių naftos“ atstovas. Šis krovinys pretenduoja į kelis rekordus. Didžiuliai naftos bendrovės reaktoriai gali pranokti 1996-aisiais į Kruonio hidroakumuliacinę elektrinę gabentą krovinį. Tada šis krovinys, pripažintas sunkiausiu automobilių kroviniu, svėrė 217 tonas. Gavus tikslius techninius duomenis, tikimasi pagerinti ir ilgiausio autotraukinio bei galingiausio krano rekordus.