„Range Rover“ bei „Land Rover“ yra vieni iš tų, kurie iš augančios visureigių paklausos išlošė labiausiai. Sparti plėtra leido sukurti aibę skirtingų modelių, kurie, lyg ir, atlieka tą pačią funkciją, bet sukuria visiškai skirtingus pojūčius. Pavyzdžiui, „Land Rover Discovery“ gali būti šaunus šeimyninis autobusas, didysis „Range Rover“ puikiai atstos S klasės „Mercedes Benz“, o tuo tarpu mažiausias „Range Rover“ šeimos narys „Evoque“ bus bene ideali pretenzingų aukštesnės klasės hečbekų alternatyva.
Netgi bendrovės atstovai tikina, jog didžioji dalis „Evoque“ vairuotojų šį automobilį naudoja išskirtinai mieste, todėl nenuostabu, jog antrosios kartos „Evoque“ privalo būti kaip niekada patrauklus ir įdomus tiems, kuriems išskirtinumas yra žymiai svarbesnis kriterijus negu, pavyzdžiui, bagažinės tūris. Vis dėlto, kadangi tai – automobilis, turintis keturis ratus, duris ir vairą, pažvelkime į jį ne tik į kaip socialinį statusą pabrėžiančią priemonę.
DIZAINAS
Abejoti „Jaguar Land Rover“ koncerne dirbančių dizainerių kompetencija nevertėtų. Daugelį metų „Land Rover“ bei „Range Rover“ automobilių stilių kūręs Gerry McGovernas gali didžiuotis, jog bendroje ir ne visuomet džiuginančioje automobilių masėje, bent jau britiški automobiliai, visuomet išlieka pastebimi, o ir būtų keista, jeigu būtų kitaip, nes „Land Rover“ ir „Range Rover“ emblemomis pažymėti modeliai spinduliuoja tik jiems būdinga charizma.
Ne išimtis yra ir „Range Rover“ šeimos pagrandukas – antrosios kartos „Evoque“, mums primenantis švelnią ir labai gerai apgalvotą prieš tai gaminto modelio evoliuciją. Susidaro įspūdis, jog „Range Rover Evoque“ kūrę dizaineriai pasinaudojo „Porsche“ bendrovės filosofija. Vietoj kardinalių pokyčių jie pasirinko bene tobulai išpildytą evoliuciją, o tai – pirmasis geras ženklas.
Akivaizdu, jog tai yra naujas modelis, bet tam tikri elementai bei „Evoque“ siluetas mūsų pasąmonei iškart leidžia suprasti, jog tai ne „Jaguar“, ne „Mazda“, ne „Ford“, o „Range Roveris“. Skirtumas tik tas, jog dabar „Evoque“ atrodo kaip nušlifuotas deimantas. Visi aštrūs, rėžiantys kampai buvo pašalinti, bet tai buvo padaryta tikrai ne dėl noro įtikti moterims. Apvalesnės, itin pasaldinta spurga, formelės padėjo pagerinti automobilio aerodinamines savybes, bet tai – tik maža dalis naujovių.
Matote, antrosios kartos „Evoque“ naudoja naujutėlę platformą, kuri, esant poreikiui, gal būti komplektuojama su skirtingo tipo jėgainėmis: vidaus degimo varikliu, hibridine pavara arba 100% elektrine pavara. Naujoji platforma geba veikti ne tik su skirtingomis jėgainėmis, bet ir yra 13 procentų standesnė, o tai inžinieriams leido sumažinti kėbulo vibracijas, kurias juntame sėdėdami automobilio viduje, ir pagerinti valdymo savybes bei komforto lygį, važiuojant skirtingais kelio paviršiais.
Vertinimo kriterijus | Range Rover Evoque P250 First Edition |
Išskirtinumo faktorius | 9 balai |
Interjero dizainas | 9 balai |
Eksterjero dizainas | 9 balai |
Ilgis (mm) | 4371 |
Plotis (mm) | 1904 |
Aukštis (mm) | 1649 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2681 |
INTERJERAS
Jokių kompromisų – tai norisi ištarti įsėdus į naujos kartos „Evoque“. Taip norisi pasakyti dėl to, jog būsimi automobilio pirkėjai nebeturės ieškoti papildomų priežasčių, kodėl jiems reikia įsigyti būtent šią mašiną.
Prieš tai gamintas modelis turėjo vieną ir itin ryškų trūkumą – atstumiantį interjerą, o tiksliau – interjero medžiagas, kurios, jeigu atvirai, atrodė, jog atkeliavo iš kompaktinės klasės egzemplioriaus. Oda padengtos detalės ar minkštutės sėdynės bandydavo nukreipti dėmesį nuo pagrindinių problemų, tačiau ilgainiui jis tiesiog nekeldavo jokio džiaugsmo.
Ir žinoma, šį kartą „Range Rover“ sugebėjo pasimokyti iš klaidų. Net ir tie, kurie automobilio „gerumą“ vertina čiupinėdami apdailos detales liks maloniai nustebinti. Šį kartą jaučiasi, jog „Range Rover“ specialistai įdėjo daugiau meilės projektuojant itin svarbią automobilio vietą – interjerą.
Kartų skirtumai | Evoque II | Evoque I |
Ilgis (mm) | 4371 | 4370 |
Plotis (mm) | 1996 | 1985 |
Aukštis (mm) | 1649 | 1635 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2681 | 2660 |
Bagažinės tūris (l) | 591 | 575 |
Jeigu turėjote galimybę susipažinti su didesniaisiais „Range Rover“ broliais „Range Rover Velar“ ar „Range Rover Sport“, tuomet įsėdę į mažąjį jausitės kaip namie. Iš tiesų, automobilio interjero stilistika ir praktiškai visi elementai buvo perdėti iš brangesnių modelių į mažiausią ir be abejo – pigiausią markės stileivą, tad natūralu, jog automobilis sukuria puikų pirmąjį įspūdį, kuris vėliau perauga į šiek tiek chaotišką bandymą suprasti kaip reikia valdyti multimediją, prietaisų skydelio rodmenis.
Ilgainiui pradedi suprasti, jog tam tikros funkcijos, kurios anksčiau būdavo multimedijos ekrane, dabar slypi žemiau sumontuotame skydelyje. Pavyzdžiui, klimato kontrolė, automobilio važiavimo režimai. Jame netgi yra atskiras pogrupis vien tam, jog įjungtumėte šildomas sėdynes. Viskas atrodo šiek tiek painiai, bet suradus sau patinkančią visų įrenginių konfigūraciją, žemiau esantį ekraną liesite tik išskirtiniais atvejais ir tiesiog nesuksite sau galvos, nes pagrindinį vaidmenį atlieka virš didžiojo skydelio esanti multimedija kurioje įvesite galutinio kelionės taško adresą arba stebėsite galinės vaizdo kameros transliuojamą vaizdą.
Trumpam sustokime ir įvertinkime ne jame sumontuotas technologijas, bet, pavyzdžiui, interjero erdvę ar vairuotojo poziciją
Dėl 16 milimetrų ilgesnio kėbulo bei 22 milimetrais ilgesnės ratų bazės, ant galinių „Evoque“ sėdynių galėsite pasodinti ne tik nuolatos dėmesio norintį vaiką, bet ir šiek tiek ištįsusį kolegą, kurį anksčiau bandydavote pasodinti ant priekinės sėdynės, bet net ir tada jis po penketo minučių mieliau savo kelionę tęsdavo pėsčiomis. Tai – didžiulis pokytis, jeigu antrąją „Evoque“ iteraciją lygintume su pirmąja.
Lyg soste mėgstančius sėdėti vairuotojus nudžiugins „Range Rover Evoque“ sėdėjimo pozicija ir faktas, jog į automobilį lipantiems vidutinio ūgio žmonėms nereikia nei pasilenkti, nei susilenkti. Tiesiog praveriate dureles ir atsitupiate ant sėdynės. Labai patogu.
Vertinimo kriterijus | Range Rover Evoque P250 First Edition |
Interjero erdvė | 8 |
Interjero apdailos medžiagos | 8 |
Surinkimo kokybė | 8 |
Ergonomika | 6 |
Matomumas | 7 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 7 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 8 |
Multimedijos sistema | 8 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 9 |
Bagažinės tūris (l) | 591 / 1383 |
DINAMIKA
Kai „Jaguar Land Rover“ koncernas prieš keletą metų paskelbė, jog ruošiasi pilnai atsikratyti „Ford“ bendrovės benzininių variklių, mums tai kėlė nerimą. Ne dėl to, kad abejojame britų kompetencija, o dėl to, jog sukurti visiškai naujutėlį vidaus degimo variklį yra beprotiškai sunku. Juolab, šio koncerno automobiliai paskutinį kartą visiškai naują agregatą buvo gavę prieš keletą dešimtmečių. Visa kita buvo tik šauniai patobulintos evoliucijos.
Naujos kartos „Evoque“ pūpso išskirtinai britiški motorai, priklausantys „Ingenium“ variklių šeimynai ir turintys 4 cilindrus. Kito pasirinkimo nėra. Bent jau iki momento, kai „Evoque“ gamoje atsiras versija su hibridine pavara.
Mūsų bandytasis egzempliorius turėjo nei per silpną, nei pernelyg galingą benzininį keturių cilindrų variklį, išvystantį respektabiliai atrodančias 249 arklio galias bei 365 Nm sukimo momentą, pakankamai plačiame sūkių diapazone.
Versija | D150 | D180 | D240 | P200 | P250 | P300 |
Variklis | 4 cilindrų dyzelis | - | - | 4 cilindrų benzinas | - | - |
Variklio tūris | 1999 | - | - | 1998 | - | - |
Galia (AG esant aps/min.) | 150/2400 | 180/2400 | 240//2400 | 200/5500 | 249/5500 | 300/5500 |
Sukimo momentas (Nm esant aps/min. | 380/1750-2500 | 430/1750-2500 | 500/1500-2500 | 340/1300-4500 | 365/1300-4500 | 400/1500-4500 |
Transmisijos tipas | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Akceleracija iki 100 km/val. (s) | 11,2 | 9,3 | 7,7 | 8,5 | 7,5 | 6,6 |
Kuro sąnaudos (l/100 km) | 5,6 | 5,7 | 6,2 | 7,7 | 7,9 | 8,1 |
Jeigu reikėtų iš pradžių įvardinti šio agregato privalumus, net nedvejodami pasakytume, jog „Range Rover“ specialistams pavyko užslopinti bet kokį didesnį variklio skleidžiamą garsą. Ryškesnis variklio urzgimas girdisi tik bandant pramušti storą „Evoque“ dugną su akceleratoriaus pedalu. Visais kitais atvejais – jis veikia tyliai ir važiuojant tolygiu greičiu pradžiugintų elektromobiliams būdinga tyla, bet už šią malonią savybę reikėtų dėkoti ne tik sklandžiai veikiančiam motorui, bet ir bendrai visų komponentų visumai bei aukštesnės klasės automobiliams būdinga garso izoliacija.
O kaip gi dinamika? – klausiame savęs po kurio laiko. Na, kvapą gniaužiančių pojūčių nesitikėkite, nes 4 cilindrų variklis, net ir turėdamas stebuklingą Hario Poterio burtų lazdelę, nesugebės panaikinti elementarių fizikos dėsnių. Didžiulis svoris ir keturių cilindrų variklis – turbūt puikiai suprantate link kur mes lenkiame.
Sportiškam hečbekui ar „Jaguar XE“ jis tiktų bene idealiai. Tuo tarpu „Range Rover Evoque“ jis atlieka tik arklio, bandančio patempti itin sunkų vežimą, paskirtį. Nors jam tai sekasi daryti visai neblogai, bet nuolatos akceleratoriaus ir stabdžių pedalą minkantys vairuotojai liks nusivylę. Tai tik dar kartą patvirtins, jog „Evoque“ net nenori demonstruoti ambicijų į perdėtą sportiškumą.
Elgiantis racionaliau ir nebandant plėšytis marškinių, 249 arklio galių pilnai užteks norint judėti su kitais eismo dalyviais, tiek mieste, tiek greitkelyje, bet tik su viena sąlyga, jeigu nežiūrėsite į vidutinių kuro sąnaudų rodiklius.
Pradėję automobilio bandymą, iš pradžių baisėjomės prietaisų skydelyje matomais skaičiais – 13,6 litro, ir ne – mes nevažiavome, lyg būtume tie pavežėjų paslaugas teikiantys „Toyota Prius“ vairuotojai. OK, susitaikome ir kaltę suverčiame oro kondicionieriui, aukštai oro temperatūrai ir nepastoviam greičiui bandant įveikti trumpas atkarpas tarp sankryžų.
Keliaujame į užmiestį – o ten ne ką geresnės naujienos. Pirmosiomis dienomis vidutinių kuro sąnaudų vidurkis nenukrito žemiau 9 litrų, tačiau po truputėlį jį už pakarpos nutempėme iki 7,6 litro. Važiuojant užmiestyje, 90 - 100 km/val. greičiu. Galbūt tai buvo kaip nors susiję su faktu, jog variklio dalys dar nebuvo spėjusios „apsitrinti“, bet kita vertus – mūsų bandytasis egzempliorius jau buvo perlipęs poros tūkstančių kilometrų ribą. Aišku buvo tik viena – su akceleratoriaus pedalu reikėtų elgtis atsargiau, jeigu norite su pilnu baku nuvažiuoti bent 600 ar 700 kilometrų.
Vertinimo kriterijus | Range Rover Evoque P250 First Edition |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 7,5 sekundės / 7,0 sekundės |
60 - 100 km/val. („Auto“ režimu) | 4,9 sekundės |
80 - 120 km/val. („Auto“ režimu) | 5,5 sekundės |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 11,9 litro / 8,2 litro / 9,1 litro |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 600 kilometrų |
VALDYMAS
Komfortas, komfortas, komfortas – pamirškite perdėtą sportiškumą, kurį bando akcentuoti praktiškai bet kuris gamintojas. Didžiausia bėda yra ta, jog jie neturi nieko bendro su sportiškumu. Pernelyg standžios pakabos nesugeba tinkamai absorbuoti kelio nelygumų, o gamintojo brošiūroje akcentuojamas sportiškumas tik gadina nuotaiką kasdieninėse situacijose.
Britai tai puikiai žino ir supranta, tad galite būti ramūs, jog net ir „Range Rover“ pagrandukas nepasidavė visuotiniam spaudimui tapti auksinius medalius skinančiu atletu. Oi ne.
Vietoj nerimastingo atleto gausite ramų, šiek tiek tingų, bet visus aplinkos dirgiklius sugeriantį instrumentą, o tai – pakankamai reta savybė perdėtai „kietuose“ automobiliuose.
Iš pažiūros, „Evoque“ neturi radikalių instrumentų, kurie sukuria tokią atpalaiduojančią aplinką. Vairo stiprintuvas – elektrinis. Priekinė pakaba – „MacPherson“ tipo, gale – nepriklausoma „Multi-Link“ konfigūracija. Priklausomai nuo poreikių ir finansinių galimybių automobilis gali turėti pasyvius arba adaptyvius amortizatorius, kurių veikimo charakteristikos gali kisti, priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo, bet tai daugeliui nerūpi. Visiems aktualu tik galutinis rezultatas, o jis komforto gerbėjams patiks.
„Range Rover“ visuomet išsiskirdavo tuo, jog sugebėdavo suteikti absoliučiai ramybę, kuri išryškėja ilgesnėje kelionėje. Tai ypač akivaizdu šiame „Evoque“, kuriame stebina spengianti tyla. Elektromobiliams būdinga tyla. Visiškai rimtai. Padangų keliamas triukšmas į vidų pradeda skverbtis važiuojant tik itin dideliais greičiais, bet ar tai reiškia, jog „Evoque“ išvydęs posūkį nuspręs pritūpti kaip karvė prieš artėjančią audrą? Mūsų nuostabai – ne.
Nepaisant beveik 1900 kilogramų siekiančio svorio, „Evoque“ į kairę ar į dešinę vingiuojančias kelio atkarpas įveikia kaip ir priklauso šios klasės automobiliui – be didesnių emocijų, bet ir nebandydamas padaryti kūlvirstį. Užtikrinčiau ir stabiliau negu „Audi Q3“ ar „Volvo XC40“, bet ne taip energingai kaip analogai iš BMW stovyklos, kurie vairuotojo komandas „skaito“ beveik nepriekaištingai.
Vertinimo kriterijus | Range Rover Evoque P250 First Edition |
Pakabos suteikiamas komfortas | 9 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 7 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 9 balai |
EKSPLOATACIJA
Aukštesnės klasės automobilis reikalauja aukštesnių pajamų. Tai – akivaizdu, net sprendžiant iš automobilių, kurie zuja didmiesčių gatvėse, susidaro įspūdis, jog 35 000 ar 40 000 eurų perkopiančių SUV automobilių kainos žmonių neatbaido.
Mūsų šalyje naujos kartos „Evoque“ kainuoja nuo 42 250 eurų, o tai – keliais tūkstančiais eurų daugiau negu analogai iš Švedijos ar Vokietijos. Vis dėlto, už didesnę kainą gausite gerokai daugiau privalumų.
Jau standartinėje „Evoque“ įrangoje rasite šildomus šoninius veidrodėlius, daugybę pagalbinių sistemų, galinio vaizdo kamerą, šildomą priekinį stiklą bei „Terrain Response 2“ sistemą, tad žvelgiant racionaliai, didžiosios daugumos poreikius turėtų patenkinti „SE“ komplektacijos lygis, su kuriuo papildomai gausite 20 colių skersmens ratlankius, „LED“ priekinius žibintus, 14 krypčių valdomas elektrines priekines sėdynes ir dar keletą šaunių priedų.
Taigi, pasirenkate „P200“ versiją su benzininiu varikliu, „SE“ komplektacijos lygį ir matome, jog „Range Rover“ vadybininkas priešais jūsų akis pateiks 53 650 eurų sąskaitą.
Analogiškas „Volvo XC40“, „BMW X2“ arba „Lexus UX“ bus įkainoti labai panašiomis sumomis, tad galutinį apsisprendimą lems du, itin svarbūs veiksniai: išliekamoji vertė ir eksploatacijos kaštai.
Vertinimo kriterijus | Range Rover Evoque P250 First Edition |
Pigiausio modelio kaina | 42 250 eurų |
Bandyto modelio kaina | 68 904 eurai |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 6 balai |
Standartinė garantija | 3 metų / 100 000 kilometrų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | 40% nuo automobilio įsigijimo kainos |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų | ~ 1400 eurų (modeliui su dyzelinu motoru) |
Atstovybių tinklas | Vilniuje |
Aukštesnės klasės automobiliai dažniausiai perkami vadovaujantis emocijomis. Tiesiog atėjus į saloną ir pasakius – „Aš noriu tokio. Raudonos spalvos.“
Vis dėlto, nuožmi konkurencija skatina mažesnius automobilių pramonės žaidėjus, tokius kaip „Range Rover“, išryškinti savo stipriąsias puses ir užmaskuoti ar netgi panaikinti bet kokias įmanomas silpnybes. Džiugu yra tai, jog šį kartą „Range Rover Evoque“ sugebės sužavėti ne tik tuos, kurie vadovaujasi emocijomis, bet ir tuos, kuriems racionalumas yra gyvenimo motto.
Anksčiau „Range Rover Evoque“ nebuvo laikomas klasės lyderiu, o tiesiog vidutinioku. Tuo, kurį pirmą kartą pastebi, bet po to į jį nekreipi dėmesio. Tik ne šį kartą.
Net ir dėvint didžiausio pasaulyje skeptiko kepurę sunku nepastebėti britų progreso, visose įmanomose srityse.
Galiausiai pastebi, jog „Range Rover Evoque“ daugeliui vairuotojų yra pernelyg smulkmeniškai ištobulintas automobilis, kuris didžiąją dalį laiko praleis brūžindamas ratlankius į per aukštus šaligatvio bortelius.
Komforto lygis, technologijų gausa bei bendra vairavimo pojūtis yra visiškai kitame lygyje negu anksčiau minėtųjų „Audi“ ar „Volvo“ analogų, nes matai ir jauti, už ką gamintojas prašo tokių pinigų.
Britus taip pat reikėtų sveikinti dėl užsispyrimo ir sugebėjimo laikytis ilgamečių „Range Rover“ principų. Nepaisant kokio dydžio būtų, jų gaminys vis tiek privalo išlikti pilnaverčiu visureigiu. Net jeigu jis ir neturi rėminės konstrukcijos.
MUMS PATIKO
- Švelni dizaino evoliucija leido atsikratyti grubiai atrodančių elementų
- Jautiesi taip, lyg iš tikrųjų vairuotum brangų automobilį
- Technologijų, įdomių, netradicinių sprendimų gausa. Pavyzdžiui, slankiojantis centrinėje konsolėje esantis ekranas. Išplaukiančios durų rankenėlės. Nepraktiška, bet labai gražu ir miela
- Atsižvelgiant į šio dičkio svorį – pagyrų vertas keturių cilindrų variklio gebėjimas automobilį išjudinti iki norimo greičio
- Pagaliau automobilio galinės sėdynės yra tinkamos ne tik vaikams, bet ir aukštaūgiams keleiviams
- Nepaisant stilingos išvaizdos, madingų aksesuarų ir naujausių technologijų – tai, vis dar, pilnavertis visureigis. Su keturių varančiųjų ratų pavara, kuri išgelbės nelabai patyrusių vairuotojų kailį
- Stebėtinai tylus važiuojant didesniu greičiu
MUMS NEPATIKO
- Kuro sąnaudos gali išgąsdinti
- Retkarčiais keistai veikiantis pavarų dėžės algoritmas
- Tam tikrų prietaisų valdymas – neintuityvus
- Nepaisant aukštai sumontuotos vairuotojo sėdynės, matomumas į šonus ir atgal nėra itin geras
- Vidutiniškai skambanti „Meridian“ garso sistema
- Net ir po griežtos dietos jis vis dar per sunkus
- Būsite priversti atstovybėje palikti daugiau šlamančių