Lietuvių triumfas
„Rally Fortecya“ – Ukrainos pietvakariuose vykstantis vienas seniausių Ukrainos ralių, vadinamas 100 tramplinų raliu. Organizatoriai labai stipriai stengiasi jį paversti didele ir populiaria švente, o kadangi dalyvių Ukrainos čempionate ne daugiau nei 30, jie intensyviai kviečia dalyvauti svečių šalių sportininkus. Geriausi draugai – iš Baltijos šalių, tad ir Lietuvių čia buvo net 5 ekipažai, iš kurių didžiausią taurę namo parsivežė „Alca Germany“ komandos nariai Aurimas Eidžiūnas su Justu Barysu, „Lada 2105 VFTS“ automobiliu klasėje tarp viena ašimi varomų automobilių išplėšę pergalę.
Tuo tarpu Dariaus Biesevičiaus ir Stasio Tarailes ekipažas, kuris bendroje įskaitoje užėmė aukštą – 6-ą vietą, buvo labai arti gerokai aukštesnės pozicijos. Puikų ekipažo tempą sujaukė 11-ame greičio ruože pradėjęs kaisti „Mitsubishi“ variklis.
„Likus keturiems kilometrams iki finišo, teko važiuoti avariniu režimu, ko pasekoje pralošėme apie minutę laiko. Po finišo apžiūrėję apžiūrėję automobilį neradome rimtų problemų ir galėjome tęsti ralį“, – įspūdžiais dalinasi Stasys Taraile.
Gerai šiose varžybose pasirodė „Mitsubishi Lancer EVO“ bolidu važiavę Artūras Daunoravičius ir Edgaras Urbonavičius – jie varžybas užbaigė 11-oje vietoje.
Dėl techninių nesklandumų finišo nepasiekė „Subaru Impreza“ pilotavę Karolis ir Marius Kairiai bei BMW lėkę Dovilas Čiutelė su Daivanu Pranciuliu.
Ukrainiečiai skraido oru
„Geri įspūdžiai. Visada smagu naujais, užsienietiškais keliais pasivažinėti. O Ukrainoje jie kiek kitokie nei pas mus. Labai kieti, akmenuoti ir greiti. Žvyro danga – labai kieta. Nors slidesnė nei pas mus, automobiliai ten prasčiau stoja, tačiau neišsiaria net važiuojant 4 kartą. Kai kurias atkarpas teko važiuoti net po 4 kartus, tai tikrai nustebino, kad visą laiką danga išliko tokia pati, o tai labai gerai, nes visi dalyviai turėjo vienodas sąlygas, tiek startuojantys priekyje, tiek gale, kas mums Lietuvos čempionate dažnai kiša koją“, - sakė su „Lada“ geriausią rezultatą tarp viena ašimi varomų automobilių parodęs Aurimas Eidžiūnas.
„Subaru“ važiavęs Karolis Kairys sako, kad 100 tramplinų ralio vardą jis gali visiškai pateisinti ir prideda, kad jų ten gali būti ir gerokai daugiau, neva kai kuriuose greičio ruožuose bene pusę kelio tenka skristi oru.
„Didžiulį įspūdį padarė greičio ruožų kelio danga. Žvyrinė kelio danga, ant kurios pravažiavus 45 automobiliams, net nesimato provėžų, o ir girdėti padangų cypimą ant žvyrinės dangos buvo labai keista. Taip pat kelkraščiuose buvę didžiuliai ir aštrūs akmenys, trasą darė sudėtingesnę“, – komplimentus organizatoriams dalina Stasys Taraile.
O vietiniai ralistai skraido ir dar kaip, prieš ukrainiečius pakovoti nėra lengva. Lenktynininkai pastebėjo, kad šie trasoje važiuoja taip greitai, kaip tik gali. Ir netgi greičiau nei gali. Barsto savo pergales ir čempionato taškus grioviuose kone kas antras.
„Įdomus ukrainiečių vairavimo stilius. Rodos, starte jie priklijuoja dešinį pedalą prie grindų ir lekia. O tai labai atsispindi rezultatuose. Iš 46 startavusių finišą pasiekė tik 21, mažiau nei pusė. Matėme trasoje daug ekipažų laikančių OK ženklus, o kur jų mašinos nusivartė – net nepastebėjom“, - sakė technikos tausojimo taktiką pasirinkęs ir į finišą pirmas atvažiavęs A. Eidžiūnas, išsiveržęs į priekį savo įskaitoje nuo ralio vidurio.
Ukrainos ralio dalyvių parko lygis primena Baltijos šalių parkus prieš kelis metus. Didžiausia žvaigždė – Valerijus Gorbanas, sukaupęs daug patirties Pasaulio ralio čempionate, „Rally Fortecya“ užtikrintai laimėjęs „Mini WRC“ automobiliu. Ralyje dalyvavo dar vienas R5 klasės automobilis, o visi kiti – visais ratais varomi „Mitsubishiai“ ir priekine ašimi varomi „Honda Civic“. Vienas kitas „Žigulys“.
Negailėjo dėmesio tiek dalyviams, tiek žiūrovams
Ralio organizatoriai kaip niekur kitur skiria daug dėmesio dalyviams. Svečiams sumažino startinius mokesčius, padėjo kirsti sieną, pasirūpino nakvynėmis ir vis rūpestingai skambinėjo klausinėdami ar nieko netrūksta.
„Priėmimas tikrai aukšto lygio, o ir organizacija stipri. Žiūrovų zonose stovėjo ekranai, kurie transliavo vaizdą žiūrovams, buvo net keturi greičio ruožai pačiame Kaminec Podalsky senamiestyje. Labai gražu, žiūrovų ten minios. Tuo tarpu kitur jų buvo mažiau, mat nelabai buvo kaip privažiuoti iki gražių vietų. Prie kai kurių tramplinų žiūrovus vežiojo Ukrainos visureigių klubo nariai“, - pasakojo Aurimas Eidžiūnas.
Karolis Kairys jam pritarė dėl priėmimo ir dėl organizatorių dėmesio. Jie rūpinosi, kad ralis būtų matomas, tai vaizdo reportažų ir nuotraukų netrūko. Vis tik kliurkų jie neišvengė.
„Prisimenu, kai viename karjere susirašinėjant trasą ratais sukiojosi apie 40 automobilių, nes nerado kelio kaip išvažiuoti. Organizatoriai tiesiog nebuvo dar sustatę ženklų“, - nusijuokė Karolis Kairys parėžęs, kad iš techninės pusės Lietuvoje raliai organizuojami geriau.
„Dar buvo atšauktas vienas vakarinis greičio ruožas. Kiek girdėjome, tai tiesiog dėl to, kad starte greitosios pagalbos automobilio nebuvo. Tad nepavyko išbandyti naujų LED žibintų, kuriuos mums suteikė „xled.lt“, - pridėjo.
Lietuviai sako, kad „Rally Fortecyja“ toli gražu nebuvo lengvas pasivažinėjimas Ukrainoje. Per 2 dienas jiems teko įveikti apie 350 km, iš kurių 140 km sudarė įvairiausio plauko greičio ruožai. Nepaisant to, ne pirmus metus Ukrainoje važiuojantys tautiečiai turėjo galimybę užmegzti santykius su Ukrainos sportininkais, kuriuos ragina pasirodyti ir Lietuvos trasose.