Kaip ir prieš metus, pagrindinį ralio trofėjų – brolių K. ir A. Girdauskų atminimo taurę, skirtą veteranų įskaitos nugalėtojams, laimėjo vienas garsiausių šalies lenktynininkų, devynis kartus buvusios sovietų sąjungos ralio čempionas Eugenijus Tumalevičius su nepamainomu savo šturmanu, iš JAV atvykusiu, galima sakyti nuolatiniu „Kauno rudens“ ralių dalyviu Aleksandru Chaimskiu.
Pagrindinio prizo laimėtojai vairavo mažytį „Toyota IQ“ automobilį.
Tokie atvejai, kai nugalėtojai apgina prieš metus iškovotą pagrindinę taurę, turtingoje „Kauno rudens“ ralių istorijoje gana reti. Tuo malonesnė išimtis Eugenijui ir Aleksandrui, įrodžiusiems, jog jų parakinėse sprogstamoji medžiaga anaiptol dar nesudrėkusi.
Tradiciškai šiame ralyje dalyvauja daug veteranų, buvusių K. ir A. Girdauskų draugų ir varžovų įvairiose pasaulio trasose. Tarp 73 visų ralio dalyvių, išsirikiavusių prieš startą Rotušės aikštėje, veteranų būrys buvo tikrai gausus.
Tačiau ne kiekybė stebino susirinkusius. Beliko tik gėrėtis, kaip nepaisant garbingo žilagalvių amžiaus, daugelis jų prie vairo jautėsi lyg savo stichijoje, tarsi jaunystės metais. Todėl ir kova visoje jiems tekusioje 81,91 km distancijoje su 8 greičio ir specialiosiomis rungtimis virė atkakli, o sudėti ginklus teko tik nedaugeliui.
Lyderiams pralaimėję 48,5 sek. finišavo antrieji bendrosios įskaitos laimėtojai Vidmantas Petronis su Laimonu Jurgelevičiumi, vairavę VAZ 2106, o treti liko Regimantas Bindokas su Šarūnu Mažeika, vairavę VAZ 2001 ir nuo antrųjų prizininkų atsilikę tik 15 sek.
„Seniai žinau, jog Lietuvoje laimėti užsieniečiui – labai nelengva užduotis, bet pasistengsime“, - prieš startą juokavo mūsų šalies kelius ir lenktynininkus neblogai pažįstantis svečias iš Estijos Joel Tammeka, drauge su Juhanu Anupoldu išvairavę „Volga GAZ 2410“ automobilį, su kuriuo jaunystėje yra laimėję daug pergalių.
Estai su prognozėmis neapsiriko, bet taurę, tapę antraisiais prizininkais SIA3/6 klasėje, išsivežė.
SIA3/5 klasėje pergalę iškovojo mišrus Gruzijos ir Armėnijos sportininkų Davido Chachanidzės ir Arseno Sergisovo ekipažas, vairavęs egzotiškąją „Pobeda M20“.
SIA3/1 klasėje antras buvo latvių Andrio Štalso ir Janio Jumičio ekipažas su „Moskvich 412“, o dar vienas latvių Italo ir Raivo Alsinšų tandemas su Lada 2105 džiaugėsi pergale SIA3/3 klasėje.
Latviai pranoko antruosius prizininkus iš Bulgarijos – Stojaną Apostolovą ir Stanką Petkovą-Zhishevą, kelio į finišą ieškojusius su VAZ 2107. Beje, tai buvo Bulgarijos sportininkų debiutas „Kauno rudens“ ralyje.
Kaip visada, itin daug palaikymo susilaukė legendinė Dovilo Čiutelės ir Tautvydo Kerpausko raudonoji Lada, su kuria jie buvo greičiausi šioje grupėje, tačiau rungtyniavo svečių klasėje, ir jau ralio simboliu tapęs vilniečių Tado Vitkevičiaus ir Feliks Krivickij ZAZ 965, su kuriuo jie lenktyniavo ir garsiajame Monte Karlo ralyje, o savaitgalį Kaune baigė pergale SIA3/4 klasėje.
Modestas Jakas su Tomu Liutkumi, vairavę lygiai tokią pat „Lada 2101“, su kuria Lietuvą Europoje prieš gerą penkiasdešimtmetį garsino K. Girdauskas, iškovojo pergalę SIA 3/1 klasėje.
Džiaugėsi bendražygių atminimo taurėmis
Veteranai itin brangina savo buvusių bendražygių lenktynių trasose atminimo taures. „Kauno rudens“ ralyje jų buvo net septynios.
Anatolijaus Potapčiko atminimo taure džiaugėsi Bronius Nargėlas su Vitalijumi Voiniušu, Sigito Alesiaus – Tomas Beganskas su Jaroslavu Orbelianu, Evaldo Čerškaus – Gintaras Šadauskas su Donatu Ožiūnu, Romualdo Barkausko – Arvydas Kačiukas su Edgaru Vasilenko, Anatolijaus Pauliaus Jankūno – J. Tammeka su J. Anupoldu, o Ilja Ostrovskio – V. Petronis su L. Jurgelevičiumi.
Kuo žavus „Kauno ruduo?“
Ralį organizavusios Tarptautinės automobilių sporto veteranų asociacijos ir rėmėjų pastangomis „Kauno ruduo“ vėl susilaukė nemenko dėmesio. Kuo gi jau bemaž 50 metų žavi šis renginys?
Bene taikliausiai į šį klausimą atsakė daugkartinis šalies čempionas, automobilių sportą garsinantis ir ralio, ir žiedinėse trasose Ramūnas Čapkauskas.
„Daugelis gali nustebti po įtempto sezono mane vėl išvydę prie „Kauno rudens“ ralio starto linijos, - renginio atidaryme kalbėjo R. Čapkauskas. – Pirmąkart likimas su garsiaisiais broliais Girdauskais mane suvedė, kai buvau vos 7-erių, ir nuo to laiko jo gniaužtai nepaleidžia manęs nuo automobilių sporto. Ačiū broliams Girdauskams, ačiū jums visiems, garbūs veteranai, už pavyzdį ir neapleidžiantį azartą, kuriuo jūs uždegate jaunimą“.
Ramūnas su sūnumi Titu, vairavę „Mitsubishi Lancer Evo IX“, 1 min. 50 sek. persvara laimėjo sportininkų, kuriems Kauno miesto ir rajono bei Šakių savivaldybių teritorijomis teko varžytis 175,8 km. bendro ilgio trasoje su 13 greičio rungčių, iš kurių 5 – ant žvyro dangos, ginčą.
Antri šioje grupėje liko Paulius Prasauskas su Aurimu Kučinsku („Mazda MX3“), o trečiąją vietą, antriesiems prizininkams pralaimėję vos 3 sek., užėmė Tomas Kažemėkaitis su Sauliumi Šuopiu, vairavę BMW 325.
Tarp dailiosios lyties atstovių greičiausios buvo Rita Sabaitė ir Jurgita Raulušaitienė su „Renault Clio Sport“. Antros liko šeimyninis Agnės Mažeikienės ir Vaidos Mažeikaitės ekipažas su „Honda CRX“.
„Kauno rudens“ ralio žiūrovus traukė ir prieš startą Rotušės aikštėje išrikiuoti istoriniai automobiliai, tarp kurių seniausias buvo 1929 m gamybos REO ir kurį vairavo Arvydas ir Donatas Pauliukai.
Vairuodami nedaug jaunesnius Kauno gatvėmis ir aikštėmis ratus suko Gitautas ir Ineta Žičkai (1935 m. „Mercedes Benz 320“), Šarūnas ir Aušra Žitkevičiai (1936 m. „Mercedes Benz 200“), Vytis Indziulas ir Alina Grigonienė (1938 m. „Mercedes Benz 170“) ir kiti, kurie pirmieji baigė pasirodymą ir išsidalijo apdovanojimus.
Lygūs su lygiais
Tampa gražia tradicija, kai vis daugėja varžybų, kuriose kartu lenktyniauja ir žmonės su negalia. „Kauno rudens“ ralis netapo išimtimi. Čia rungėsi keturi tokie ekipažai.
Nugalėjo, kai ir tikėtasi, daugelio ralių „Aplink Lietuvą“ ir kitų varžybų dalyviai Rolandas ir Raminta Šukiai, pranokę brolius Raimondą ir Mindaugą Dabužinskus.
Treti liko Tadas Makūnas su Sauliumi Butrimavičiumi.