• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos sujungimo su Europa projektai - elektros tiltas į Lenkiją ir "Rail Baltica" - gali būti atidėti, jei jie nebus įtraukti į trumpąjį prioritetinių Europos Sąjungos (ES) projektų sąrašą.

REKLAMA
REKLAMA

ES šalių vadovai penktadienį (10.17) Briuselyje pasibaigusio ES viršūnių tarybos posėdžio metu diskutavo apie Europos Komisijos siūlomą 29 tarptautinių infrastruktūros projektų sąrašą. Iš 29 norima atrinkti 15 projektų, kurių vykdymas prasidėtų per artimiausius 3 metus. Nepatekę į trumpąjį sąrašą projektai būtų atidėti.

REKLAMA

Finansų ministrės Dalios Grybauskaitės žiniomis, kol kas abiejų Lietuvai aktualių projektų trumpajame sąraše nėra. Tai ministrė pareiškė penktadienį po posėdžio vykusioje spaudos konferencijoje.

D. Grybauskaitės teigimu, "turėjome labai įdėmiai žiūrėti, kad viršūnių susitikimo išvadų formuluotės, kurios iš pradžių atrodė lingvistiškai visai "nekaltos", nesudarytų galimybių neįtraukti projektų, kurie aktualūs naujoms narėms".

REKLAMA
REKLAMA

Pirminis tekstas tokią galimybę numatė, todėl Lietuvos premjeras ir finansų ministrė kartu su kitomis suinteresuotomis šalimis aštriai kritikavo ir pateikė pasiūlymą dėl teksto keitimo. "Mūsų tekstas buvo priimtas, o tai reiškia, kad sudarant trumpąjį prioritetinių transeuropinių projektų sąrašą turėtų būtų įtraukti ir stojančių šalių interesus atitinkantys projektai", - sakė ministrė pasibaigus Europos Sąjungos (ES) viršūnių tarybos susitikimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau ministrė pareiškė dar nemačiusi trumpojo projektų sąrašo. "Europos Komisija pareiškė, kad toks sąrašas yra, tačiau nė vienas finansų ministras, ne tik naujųjų, bet ir esamų narių, nėra to sąrašo matęs", - piktinosi ministrė.

REKLAMA

Lietuvos pareigūnai tikisi, kad Europos Sąjunga atsižvelgs į jų pateiktus pasiūlymus ir pavyks į trumpąjį sąrašą įtraukti ir Lietuvos projektus. Galutinį sąrašą ES viršūnių taryba tvirtins gruodį.

Premjero Algirdo Brazausko teigimu, jei reikėtų rinktis, tai prioritetiniu būtų laikomas "Rail Baltica" projektas. Jau pirmosios šio projekto vystymo fazės pabaigoje iki Kauno būtų nutiesta greitaeigė europinės vėžės geležinkelio linija. Traukiniai šia linija galėtų važiuoti iki 160 kilometrų per valandą greičiu.

ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų