• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Richardas Bransonas – vienas iš pačių įtakingiausių pasaulio verslininkų, tarptautinės investicinės grupės „Virgin Group“, kurios metinė apyvarta per 20 mlrd. dolerių, įkūrėjas. R. Bransono požiūriu pelnas nustojo buvęs pagrindine verslo varomąja jėga. Savo naujojoje knygoje „Velniop įprastą verslą“ (angl. „Screw Business as Usual“) išleido leidykla „Alpina Publisher“, R. Bransonas siūlo susimąstyti apie mūsų planetos ateitį ir aiškina, kaip pagalba žmonėms ir ekosistemoms gali skatinti verslo vystymąsi. Pateikiame 5 ištraukas iš šios knygos.

REKLAMA
REKLAMA

Padėti - naudinga

Aš esu įsitikinęs, kad jeigu planeta, kokią mes ją pažįstame, ir gyvybė, kokią mes ją pažįstame, išliks, tai tik mūsų pastangų, mūsų judėjimo į priekį dėka. Aš nekalbu tik apie katastrofą, gresiančią žmonėms ir Žemei dėl klimato kaitos. Aš kalbu apie vieną iš svarbiausių klimato kaitos priežasčių, apie vieną iš pagrindinių grėsmių, iškilusių žmonijai: spartėjantį gamtos išteklių nykimą. Per porą artimiausių dešimtmečių mes galime likti be naftos, mineralų, gėlo vandens, žuvų.

REKLAMA

Daug protingų ir padorių žmonių seniai dirba siekdami, kad vyriausybės ir tautos įsisąmonintų, jog atėjo metas ne tik nustoti naudotis planetos ištekliais taip, tarsi jie būtų neišsemiami, bet ir būtina kažką daryti šia linkme. Tačiau dabar kiekvienas turi pridėti ir savo balsą, ir savo energiją prie bendrų pastangų sustabdyti katastrofą, kuri gali prasidėti mums visiems.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo to geriau ir žmonėms, ir verslui. Kompanijos, kurios eina šiuo keliu, pradeda matyti realius ekonominius privalumus. Tą rodo ir analizė, kurią atliko pasaulio verslo konsultacinė analitinė grupė FTSE: „Kompanijos, kurių visuomeninė veikla organizuojama ir valdoma pastoviai, gauna daugiau pajamų“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nereikia gelbėti pasaulio – reikia išmokti gyventi šiame pasaulyje

Pernelyg ilgai mes bandėme spręsti planetos problemas, įliedami trilijonus dolerių finansinei pagalbai – tai šen, tai ten. Taip, buvo ir tebelieka absoliuti tiesa, kad mes turime daryti viską, kad palengvintume žmonių kančias ekstremaliais atvejais... Mums reikia baigti su nuolatiniais bandymais gelbėti pasaulį ir vietoje to atverti naujus kelius, rodančius, kaip gyventi šiame pasaulyje.

REKLAMA

Viena iš praėjusio amžiaus aštuntojo dešimtmečio pačių destruktyviausių teorijų skelbė, kad pagrindinis verslo tikslas, kokiais keliais jo bebūtų siekiama – nešti pelną akcijų turėtojams. Toks principas vedė prie daugybės socialinių problemų, kada kompanijos lengva ranka, nė nemirktelėjusios, atleisdavo darbuotojus, nuodijo vandenį ir atmosferą, iškeldavo sau vienadienius tikslus, kuriuos vėliau buvo galima ir užmiršti. Verslo žmonėms laikas suprasti, kad ilgalaikėje perspektyvoje akcijų turėtojams pelną kuria tos kompanijos, kurios vertina savo darbuotojus, protingai valdo ekologiją – o ir apskritai žvelgia į priekį.

REKLAMA

Verslas – tai atsakomybė

Verslininkai visame pasaulyje išranda naują būdą verslui vystyti, kad jis tarnautų visuomenei ir gintų mūsų gamtos išteklius.

Vienas iš tokių verslo lyderių – Jinas Guoksinas (Yin Guoxin). Per pastaruosius trisdešimt metų jis išaugo iš mažos kinų drabužių parduotuvės pardavėjo iki kompanijų grupės „ChenFeng“ vadovo, kuri gamina apie 400 milijonų vienetų drabužių per metus garsiausiems prekių ženklams Europoje, JAV ir Japonijoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis pradėjo rinkti lietaus vandenį ir valyti panaudotą žymiai anksčiau už visus Kinijos fabrikus – ir žymiai anksčiau, negu to pradėjo reikalauti produkcijos užsakovai. Tas pats ir su elektros energija. Jinas ėmė kontroliuoti energijos vartojimą, sumažindamas jį visuose savo fabrikuose. Dabar jis pralenkė visus energijos taupymo kontrolinius skaičius, kurie nustatyti jo šalyje.

REKLAMA

Jeigu verslo žmonės dirbtų su nuolatine socialine ir ekologine atsakomybe, pasaulis – aš esu tikras – jau taptų žymiai geresnis. Labai svarbu tai, kad tai naudinga ir verslui. Maža to, tai yra vienintelis kelias, kad verslas galėtų vystytis ateityje.

Kai kada nugalėti visai nesudėtinga

Bihare, trečiojoje pagal gyventojų skaičių Indijos valstijoje, žmonės serga liga, kuri vadinama „juodąja karštine“. Vietiniai gyventojai lygina ją su ŽIV. Ji džiovina kaulų smegenis ir paverčia žmones vaikštančiais skeletais. Vaistai, kuriais ji gydoma, toksiški, neefektyvūs ir kainuoja maždaug 200 dolerių gydymo kursui – trys kartos iki gyvos galvos turi įlįsti į skolas, kad išgelbėtų vieną šeimos narį.

REKLAMA

Tuo pačiu metu yra jau patento nebeginamas antibiotikas paromomicinas. Bet jį sukūrusi kompanija jo daugiau nebegamina: nėra prasmės esant tokiam mažam pelnui, kuris būtų gaunamas jį pardavinėjant. Pasinaudodama Billo ir Melindos Gatesų fondu organizacija „OneWordHealth“ paėmė paromomiciną laboratoriniams tyrimams atlikti, kad galėtų pažiūrėti, ar jis kartais negalėtų gydyti „juodosios karštinės“. Antibiotikas galėjo – ką jis ir daro iki šiol. Tai buvo pirmoji ir pati brangiausia „OneWorldHealth“ pergalė. Maža to, vaistų gamyba atsieina taip pigiai, kad Indijos vyriausybė skirsto juos Bihare nemokamai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galima uždirbinėti pinigus, nešant naudą

Samas Wyly gimė Didžiosios depresijos metais Luizianos ūkininkų šeimoje, auginusioje medvilnę, ir tapo verslininku milijardieriumi. S. Wyly papasakojo laikraščiui „The Dallas Morning News“, kad tuo metu, kai jo dukra mokėsi penktoje klasėje, ji uždavė jam klausimą: „Tėti, o ką tu ketini daryti su visomis nuodingosiomis medžiagomis, kurios išmetamos į orą?“ Dukters klausimas pasėjo grūdą, iš kurio galų gale išaugo kompanija „Green Mountain Energy“. Ji buvo įkurta 1997 metais, kada S. Wyly pamatė galimybę pasinaudoti apribojimų nebuvimu elektros energijos tiekėjams visoje šalyje. Samas sugebėjo sukurti kompaniją, kuri tiekia švarią ir patikimą elektros energiją daugiau kaip 300 000 namų ūkių. Nuo įsikūrimo laiko jų dėka į atmosferą nebuvo išmesta virš 5 milijonų tonų anglies dioksido. Kompanija padėjo sukurti ir pastatyti daugiau kaip keturiasdešimt vėjo ir saulės generatorių – ir verslas klesti, o klientų kiekvienais metais padaugėja vidutiniškai 20 procentų. „Green Mountain Energy“ tapo viena iš sparčiausiai augančių ir pelningiausių „žaliųjų“ energetikos kompanijų Jungtinėse Valstijose su didesnėmis kaip 500 mln. dolerių metinėmis pajamomis ir 50 mln. dolerių grynojo pelno.

Samas ne tik atnešė didžiulę naudą planetai, bet ir įrodė, kad „švari“ energija – tai rimtas verslas. Ir dar jis įrodė, kad jeigu įdėmiai išklausysite klausimus, kuriuos užduoda jūsų vaikai, atsakymai gali atvesti prie pačių nuostabiausių dalykų.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų