• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasaulinio prekės ženklo „Virgin“ įkūrėjas ir vadovas Richardas Bransonas nuolat dalijasi savo verslo patirtimi bei patarimais su užsienio verslo portalo Entrepreneur.com skaitytojais.

REKLAMA
REKLAMA

Remiantis verslo edukacijos portalo Entrepreneur.com medžiaga pateikiame R. Bransono mintis apie tai, kaip įvertinti naujas galimybes rinkoje, kaip apskaičiuoti naujo verslo riziką ir kaip galėtume pritaikyti naują galimybę jau egzistuojančiame versle.

REKLAMA

„Daug naudingiau susikoncentruoti ties keliais principais“

Daugelis žmonių sako, kad mūsų „Virgin Group“ veikia netinkamai: mes užsiimame daugeliu verslų, pradedant muzika ir žurnalu, baigiant traukinių transportu ir alternatyviąja energetika. Žmonės dažnai prašo paaiškinti tokios struktūros racionalumą. Juos domina, kaip mes nusprendžiame, į kuriuos verslus verta investuoti.

REKLAMA
REKLAMA

Viskas susiję su rizika. Gyvenime daug naudingiau susikoncentruoti ties keliais principais ir tikslais. Lygiai tas pats ir versle. Vienas svarbiausių principų, kurio laikomės investuojant į naujus verslus yra: naujasis verslas negali turėti potencialo gadinti prekės ženklą.

Taigi, kiekvienas naujas „Virgin“ verslas privalo išlaikyti „prekės ženklo testą“ (angl. brand test). Mes dažnai gauname jaudinančių pasiūlymų, kurių dėka užsidirbtume daug pinigų. Tačiau jei prekės ženklo testas neišlaikomas, mandagiai atsisakome pasiūlymo ir judame toliau. Pavyzdžiui, niekuomet nesiveltume į cigarečių gamybos verslą. Galiausiai, norime mėgautis savo produktais patys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tik retais atvejais su komanda svarstau kaip uždirbti pinigų“

Du principai yra labai stipriai tarpusavyje susiję. Mes manome, kad nėra jokio reikalo veržtis į naują rinką, nebent esti galimybė „supurtyti“ ją nuo pamatų. Beveik visos mūsų iniciatyvos turi remtis prielaida, jog šio produkto ar paslaugos vartotojams tikrai reikia.

REKLAMA

Turbūt pastebėjote, kad pelno numatymas neužima labai svarbios vietos šiame procese. Tik išimtiniais atvejais aš su komanda svarstau kaip bus galima uždirbti pinigų. Nematau prasmės investuoti vien dėl noro užsidirbti pinigų. Pradėti reikia ne nuo būsimų pajamų šaltinių – kitaip nebus galutinai nutarta kaip bendrovė uždirbs pinigų. Konsultantai sakys, jog idėja veikia, o buhalteriai – jog ji neveikia.

REKLAMA

„Galutinį apsisprendimą turi padiktuoti širdis“

Kai ateina laikas priimti sprendimą, jį padiktuoti turi širdis. Jeigu verslas susijęs su aistra ar hobiu, tuomet daug didesnė tikimybė, kad verslas bus sėkmingas. Šį dalyką supratau labai anksti, kai dar su kolegomis leidome „Studento“ žurnalą, norėdami suteikti studentams didesnę įtaką visuomenėje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuo to laiko kiekvienas naujas verslas gimė iš įžvalgos, jog rinkoje esti spragų. Klasikinis pavyzdys yra „Virgin Airlines“ oro linijos. Dar prieš pradedant šį verslą, nemažai keliaudavau pats. Skrydžiai mane erzindavo, kartais pasiekdavo depresijos stadiją. Nujaučiau, kad galiu patobulinti paslaugas, pagerinti skrydžio kokybę. Tai suveikė – turim naują verslą.

REKLAMA

„Visuomet apsisaugok nuo galimo kritimo“

Per daugelį metų „Virgin Group“ susikūrė rizikuoti mėgstančios kompanijos reputaciją. Tiesa, jog nusprendę pradėti naują verslą ar įsiveržti į esančią rinką, mes elgiamės agresyviai ir be baimės. Net ir tuomet, kai „rinkos ekspertai“ pataria mums atsisakyti savo planų. Iš tiesų mes rizikos nemėgstame, tad mažiname ją vienu principu: „Visuomet apsisaugok nuo galimo kritimo“.

REKLAMA

Tarkim, kai nusprendėme nuo muzikos verslo pasukti į oro linijas, nustačiau sau vieną sąlygą: derybose su „Boeing“ privalau išsinuomoti lėktuvą metams (kitos kompanijos perka) už labai gerą kainą. Jeigu nauja iniciatyva nepasiteisins, tuomet galėtume labai pigiai ir be didelių nuostolių palikti šį verslą. Taipogi, nuostolių nepatirtų ir kiti mūsų verslai, pvz., „Virgin Records“ kompanija ir toliau galėtų sėkmingai vystytis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mes atlikome daugelį kitų drąsių žingsnių visame pasaulyje – telekomunikacijų, bankininkystės rinkose, plečiant sveikatos klubus. Mes tiesiog siekiame rasti išėjimą, jei viskas klostysis ne taip, kaip norėtume. Jūs turite apsaugoti savo darbuotojus. Būtent nuo jų priklauso, kompanija puiki ar tik vidutinė.

Šaltinis: Užsienio verslo portalo Entrepreneur.com straipsnis „Rizikos skaičiavimo menas“ (angl. „The Art of Calculated Risk“) (2010 m. lapkričio 1 d.). Straipsnio autorius –  „Virgin“ kompanijos įkūrėjas ir vadovas, Richardas Brensonas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų