„PwC“ atlikta „Pulse“ apklausa, kurioje dalyvavo 246 įmonių vadovai iš Šiaurės ir Pietų Amerikos, Europos, Ramiojo vandenyno regiono ir Vidurio rytų šalių, parodė, kad 97 proc. vadovų inovacijas versle nurodo kaip aukščiausią prioritetą.
Skirtinguose pasaulio regionuose inovacijos nevienodai svarbios. Didžiausias inovacijų poreikis jaučiamas Ramiojo vandenyno regiono šalyse ir Šiaurės Amerikoje, kur vadovai vieningai pripažino, kad verslo inovacijoms jų įmonėse skiriamas didžiausias dėmesys. Vidurio ir Rytų Europoje 18 % įmonių vadovų tvirtino priešingai, teigdami, kad inovacijos nėra prioritetas tose rinkose, kuriose veikia jų įmonės.
Apklausa taip pat atskleidė, kad požiūris į verslo procesų efektyvumą ir inovacijų svarbą versle nuo 2009 m. reikšmingai pasikeitė. Beveik du trečdaliai pasaulio įmonių vadovų mano, kad inovacijos ir veiklos efektyvumas yra vienodai svarbūs jų įmonių sėkmei. Daugiausia taip teigiančių verslo lyderių buvo Lotynų Amerikoje (71 proc.), o kiek mažiau – Vidurio Rytuose (50 proc.).
Inovacijų svarbos įvertinimas rodo, kaip pasikeitė vadovų dėmesio centras lyginant su 2009 m. atlikta apklausa. Tuo metu didinti verslo procesų efektyvumą buvo svarbiausias tikslas, nes įmonės siekė kompensuoti dėl finansinės krizės sumažėjusias pajamas ir dėl to smukusį pelningumą. Dabar trys ketvirtadaliai įmonių vadovų mano, kad inovacijos bent jau ne mažiau svarbios, kaip ir veiklos efektyvumas.
Tuo tarpu Lietuvos verslo lyderiai vis dar mano, kad svarbiausia verslo sėkmei yra didinti veiklos efektyvumą.
Daugiau nei pusė (53 proc.) apklaustų Lietuvos įmonių vadovų mano, kad viena iš galimybių, kaip užtikrinti verslo plėtrą, yra kurti naujus produktus ir paslaugas, tačiau tik 9 proc. vadovų nurodė, kad inovacijos yra vienas iš trijų svarbiausių prioritetų jų versle ir joms ketinama skirti investicijų per ateinančius 12 mėnesių. Tuo tarpu net 67 proc. respondentų nurodė ketinantys per ateinančius 12 mėnesių investuoti į veiklos efektyvumo didinimą.
Anot Audriaus Cesiulio, „PwC“ Konsultacijų skyriaus direktoriaus: „Lietuvos įmonių vadovų apklausos rezultatai atspindi vyraujančią nuomonę (ir tam tikra prasme inertinį mąstymą), kad pagrindinis Lietuvos įmonių konkurencinis pranašumas slypi santykinai mažesnėse veiklos sąnaudose ir gebėjime gaminti gaminius su maža savikaina. Tokiai nuomonei įsitvirtinti padėjo ir finansinės krizės laikotarpis.“
„Tačiau labai svarbu, – tęsia A. Cesiulis, – nepamiršti, kad ilgalaikėje perspektyvoje, augant šalies ekonomikai ir darbo užmokesčiui, šis konkurencinis pranašumas mažės, todėl būtina galvoti apie kitus konkurencinio pranašumo šaltinius, tarp kurių vienas svarbiausių yra inovacijos. Inovacijos gali būti taikomos ne tik kuriant naujus produktus ar paslaugas, bet ir diegiant naujus verslo modelius, veiklos procesus, informacines sistemas – visa tai padėtų įmonėms sukurti unikalų ilgalaikį konkurencinį pranašumą“ – teigia A. Cesiulis.