Aviacijos verslo pasaulyje vis garsiau diskutuojama, kad ekonominė recesija, lėmusi aviacijos stagnaciją, jau praeityje ir keliami klausimai apie sparčiai augantį orlaivių pilotų poreikį ir kylančius reikalavimus pilotų kvalifikacijai.
Lietuvoje veikiančios „Baltic Aviation Academy“ FTO (Pradinio pilotų rengimo mokyklos) vadovė Indrė Šveistrytė teigia, kad pasaulio aviacijos specialistai šiandien sprendžia dvi problemas – pilotų trūkumą ir pilotų kvalifikaciją.
„Spartėjantis gyvenimo tempas ir glaudesni verslo, socialiniai ryšiai tarp pasaulio šalių skatina itin intensyvią aviacijos plėtrą – žmonės vis dažniau kaip transporto priemonę renkasi lėktuvą. Todėl aviacijos verslas visame pasaulyje intensyviai plečiasi. Kartu tai lemia ir naujai kylančias problemas: įmonės įsigyja daugiau orlaivių, tačiau pritrūksta pilotų. Be to, esamų pilotų kvalifikacijai keliami nauji, kur kas aukštesni reikalavimai, nes pasikeitęs pasaulis XXI amžiuje skatina aviaciją skirti kur kas daugiau dėmesio skrydžių saugumui“, – tendencijas pasakojo Indrė Šveistrytė.
Šiemet per 9 mėnesius „Baltic Aviation Academy“ mokėsi 4 kartus daugiau pilotų nei 2009 metais. Per metus „Baltic Aviation Academy“ mokosi per 2000 aviacijos profesionalų, jie praleidžia daugiau nei 10 000 valandų realaus skrydžio treniruokliuose.
Pasak I. Šveistrytės, vien kaimyninė Lenkija paskaičiavo, kad per 10 artimiausių metų šiai šaliai reikės apie 2000 naujų pilotų, be to, pritrūks ir kitų aviacijos specialistų, nes aviacijos rinka auga. Panašios tendencijos ir kitose šalyse.