Vadovaudamiesi tokiomis mintimis birželio 14 d. Zarasuose prasidėsiančiame ralyje jo rengėjai pakvietė dalyvauti istorinių automobilių, motociklų ir sunkvežimių vairuotojus ar jų savininkus.
Ralio rengėjus itin nudžiugino Zarasų mero Arvydo Steponavičiaus geranoriškas požiūris į renginį. Meras ne tik įsteigė taurę ralio nugalėtojams, bet ir subūrė vietinių entuziastų grupę, kuri padarys viską, kad renginys taptų puikia švente ne tik jo dalyviams, bet ir žiūrovams, kurie įspūdingų automobilių kavalkados lauks tarpiniuose finišuose.
Istorinių automobilių ir motociklų raliui Zarasų rajono keliais startas bus duotas 11 val. Zarasų centrinėje aikštėje priešais savivaldybę, tačiau žiūrovai prieš startą čia išrikiuota dalyvių technika galės gėrėtis dar anksčiau, iki starto.
133,9 kilometro ilgio ralio maršrutas drieksis pačiomis vaizdingiausiomis rajono vietovėmis asfalto keliais. Tad žygio dalyviai pro automobilio langą galės gėrėtis ne tik įspūdingiausiais Lietuvos Šveicarija vadinamo Zarasų rajono vaizdais, bet ir dalyvauti foto-kino sesijose prie seniausio bei storiausio
Lietuvoje ir vieno seniausių Europoje, 1500 metų skaičiuojančio Lietuvos gamtos paminklo - Stelmužės ąžuolo, naujam gyvenimui prikelto Antazavės dvaro, unikalios neoromaninio stiliaus su ryškiais neogotikos bruožais akmeninės Salako bažnyčios ir kt.
„Senovinių automobilių ir motociklų vairuotojų neturėtų gąsdinti žygio pavadinime atsiradęs žodis „ralis“, - sako varžybų vyriausiasis komisaras Remigijus Dermantas. – Renginio dalyviai nelėks kaip akis išdegę, o važiuos oriai, maždaug 50-60 km/val. vidutiniu greičiu, kaip ir dera tokių transporto priemonių vairuotojams. Numatytas ir poilsis gamtoje, žolelių arbatos, šviežio sūrio ir medaus ragavimai, o kad žygį lydėtų ir varžybiškumo elementas, ralio dalyvių laukia dvi tikslaus pravažiavimo rungtys“.
Ko gero vienu įstabiausių šio ralio akcentų turėtų tapti jo finišas. Apie 17 val. ralis finišuos kaip feniksas iš pelenų kylančiame Vasaknų dvare, šalia to paties pavadinimo ežero, kur jau antrą dieną šurmuliuos pirmą kartą Lietuvoje rengiamas tris dienas tris naktis truksiantis alaus festivalis, pasak dvaro šeimininko Alfonso Kėvišo, ateityje galbūt tapsiantis tokia pat alaus mėgėjų švente, kaip garsioji Miuncheno „Oktoberfest“.
Žygio dalyviai, apdalinti taurėmis, prizais ir diplomais, galės kelio dulkes nuplauti ragaudami bent vienos rūšies iš čia putosiančio daugiau nei 30 skirtingų skonių ir stilių alaus, kurį, beje, bus galima ragauti ne kaip įprasta iš pilnų bokalų, o 100 ml degustacinėmis dozėmis, alkį numalšinti netradiciniais maisto patiekalais, o susitarę iš anksto, ir likti nakvynei dvaro menėse.
Jau užsiregistravusių dalyvauti ralyje paraiškos liudija, jog paganyti akis žiūrovams tikrai bus į ką. Ralyje galėsime gėrėtis originaliais ir itin retais „Porsche 924“, „Ford-Capri“, „Fiat 126“, pirmuoju garsiosios serijos septintuku – BMW 735, lūkesčius pranokusiu „Volkswagen Kaffer“, Amerikos gamintojus išgarsinusiu, net 7 litrų darbo tūrio variklį turinčiu penktosios kartos 1977 metų gamybos „Cadillac de Ville“, daugelio mūsų jaunystę menančiais, originaliais ir tviskančiais, tarsi vakar nuo konvejerio nuriedėjusiais „žiguliukais“ – „VAZ 2101“ ir „VAZ 2108“ ir kitais žvilgsnį kerinčiais automobiliais bei motociklais.