1969 metais JAV astronautas Neilas Armstromgas tapo pirmuoju žmogumi išsilaipinusiu Mėnulyje, tais pačiais metais Maumaras Kadafis pradėjo valdyti Libiją. Tais pačiais 1969 metais Ženevos automobilių parodoje debiutavo koncepcinis „Bertone Spicup“. Tais laikais būta daug įdomesnių ir ryškesnių automobilių, tačiau šis italų stiliaus grando kūrinys dabar unikalus tuo kad yra vienintelis toks pasaulyje, ir gali pasigirti visai įdomia istorija.
Viskas prasidėjo nuo to, kad „BMW“ bosas septintame praėjusio amžiaus dešimtmetyje ramybės nedavė „Alfa Romeo Montreal“ triumfas. Vokiečiai su italais iš „Bertone“ bendravo nuo 1961 metų, kupe „BMW 3200 CS“ buvo beveik grynas italų meistrų kūrinys. Tad vokiečiai 1969 metų pradžioje vėl paprašė „Bertone“ sukurti kažką neeilinio, kad publika Ženevos parodoje alptų ir melstųsi prie „BMW“ stendo.
1969 metais Ženevos automobilių parodoje debiutavo koncepcinis „Bertone Spicup“. autoblog.com nuotr.
„Bertone“ meistrai sukūrė labi neįprastą koncepcinį automobilį. Kaip pagrindą jie paėmė „BMW 2800“ su 2,8 litro darbo tūrio 168 a.g. varikliu, sutrumpino ir uždengė tiems laikams labai neįprastu kėbulu. Tačiau Ženevos automobilių parodoje potencialūs pirkėjai prieš „BMW 28000 Bertone Spicup“ ant kelių nepuolė. Kadangi tais laikais norint išvažiuoti į bendrojo naudojimo kelius nereikėjo jokių naujo automobilio sertifikavimo procedūrų, „BMW“ vilčių nepateisinusį konceptą pardavė pirmam pasitaikiusiam pirkėjui.
O toliau prasideda vos ne detektyvas. Žinoma, kad automobilį nusipirkęs olandas su juo pravažiavo virš 100 tūkst. kilometrų, automobilis buvo perdažytas, o vėliau... tiesiog dingo. Tik prieš kelis metus apleistas „Bertone Spicup“ atsirado vieno olandų kolekcininko garaže, vėliau jis automobilį perleido belgų restauratoriui. Tačiau dabar automobilis parduotas aukcione už 460 tūkst. eurų ir atsidūrė „BMW“ muziejuje.
1969 metais Ženevos automobilių parodoje debiutavo koncepcinis „Bertone Spicup“. autoblog.com nuotr.