Primename, kad nuo rugpjūčio, kai Vyriausybėje buvo pasirašytas Geros verslo praktikos, įvedant eurą, memorandumas, vis daugiau prekybininkų ir paslaugų teikėjų oficialiai pasižada kainas perskaičiuoti sąžiningai. Šiuo metu daugiau nei 2200 Lietuvos ūkio subjektų viešai įsipareigojo vykdyti šį pažadą.
Didėjantys skaičiai rodo, kad vis daugiau verslo atstovų stengiasi būti sąmoningai atsakingi ir savo klientams užtikrinti bei viešai parodyti, jog kainas iš litų į eurus perskaičiuos sąžiningai.
Finansų ministro Rimanto Šadžiaus nuomone, „verslininkai, dalyvaujantys sąžiningo kainų perskaičiavimo kampanijoje, sugebės savo praktine veikla išsklaidyti dalies visuomenės nepagrįstą baimę dėl savaiminio kainų augimo įvedant naują valiutą“.
Prisijungusių prie memorandumo sąrašas yra skelbiamas interneto tinklalapyje www.euras.lt.
Balsas.lt įvairių prekybininkų ir paslaugų teikėjų iš skirtingų Lietuvos regionų teiravosi, kaip jiems sekasi ruoštis euro įvedimui ir kodėl jie nusprendė prisijungi prie Geros verslo praktikos, įvedant eurą, memorandumo.
Klaipėdos UAB „Autojūra“ vadovė Danutė Povilionienė pasakojo, kad pasiruošimas euro įvedimui nėra sudėtingas. Ji jau spėjo ir lipduką „Perskaičiuota sąžiningai“ užsiklijuoti.
„Euro įvedimui ruošiamės paprastai, stengiamės vykdyti visas įstatymų numatytas nuostatas. Esame paruošę prekių bei paslaugų kainynus su litu ir euru, taip pat stengiamės, kad ir mes patys, ir klientai susipažintų su būsimu laikotarpiu.“
Anot D. Povilionienės, jų įmonei euro įvedimas didelės naudos galbūt neatneš, tačiau atėjus naujai valiutai situacija labai pablogėti taip pat neturėtų.
„Memorandumą pasirašyti nutarėme, kad mūsų klientai žinotų, jog mūsų įmonė yra sąžininga ir euras iš esmės nieko nepakeis“, – sakė D. Povilionienė.
Sąžiningo verslo vietas žymi lipdukas
Primename, kad prekybininkai ir paslaugų teikėjai, pasirašę memorandumą, gauna lipduką „Perskaičiuota sąžiningai“, kuriuo galės paženklinti prekybos ir paslaugų teikimo vietas, naudoti jį rinkodaros tikslais ir taip informuoti vartotoją, kad laikosi memorandume nustatytų principų.
Beveik visi kalbinti verslininkai teigė, kad savo veiklos vietas jau apklijavo lipdukais „Perskaičiuota sąžiningai“.
Pasiruošimas euro įvedimui
„Kokio nors specialaus pasiruošimo nėra, dirbame savo darbą, atliekame paslaugas kaip ir anksčiau. Vienintelis dalykas, kurį atlikome, – užsisakėme iš banko eurų komplektų grąžai“, – apie pasiruošimą euro įvedimui pasakojo Kauno UAB „Auto laboratorija“ darbuotojas Mantas.
Kelmės rajone dirbanti UAB „Auto Group LT“ vadovė Nijolė Miknienė sakė: „Kainas perskaičiuojame sąžiningai. Nesinaudojame euro įvedimu kaip pretekstu kelti prekių kainas.“
Euro nauda verslui
Kalbinti verslo atstovai apie euro įvedimo naudą jų veiklai pasisakė dvejopai – vieni tikino jokios naudos iš valiutos keitimo negausią, nes jų veikla apsiriboja tik Lietuva, kiti džiaugėsi, kad bus paprasčiau bendradarbiauti su užsienio rinkomis.
„Mūsų įmonė nėra didelė ir tokie klausimai nekelia diskusijų. Paprasčiausiai plaukiame pasroviui ir stebime rinką, konkurentus. Nauda gal tik ta, kad bus mažiau išlaidų, susijusių su valiutos konvertavimu, nes patys importuojame detales iš ES. Kol kas tai vienintelis pliusas, kuris šauna į galvą“, – pasakojo Kauno UAB „Auto laboratorija“ atstovas.
O UAB „Auto Group LT“ vadovė N. Miknienė pasidžiaugė, kad, nors bus papildomų išlaidų, turėsime bendrą valiutą visoje ES.
Kas skatina jungtis prie memorandumo
Balsas.lt verslininkų taip pat teiravosi, kad juos skatina jungtis prie Geros verslo praktikos, įvedant eurą, memorandumo.
„Kai nueini į parduotuvę kaip vartotojas, kaip klientas, tikiesi, kad kainos bus perskaičiuojamos sąžiningai. Prisijungimas prie Geros verslo praktikos, įvedant eurą, memorandumo – puiki proga pradėti tai daryti nuo savęs“, – sakė MB „Autoemocija“ vadovas Irmantas Vanagas.
UAB „Auto laboratorija“ darbuotojas Mantas kalbėjo: „Prisijungėme, nes esame sąžiningi. Mūsų įmonė patenka tarp 4 procentų Lietuvos įmonių, kurios gali didžiuotis sertifikatu „Stipriausi Lietuvoje“.“
UAB „Auto Group LT“ vadovė N. Miknienė teigė: „Prisijungėme, nes esame sąžiningi, atsakingi, paslaugūs, bendruomeniški, neklaidiname vartotojų.“
Visų apklaustų verslininkų tikslas – nuraminti savo klientus ir užtikrinti, kad kainos bus perskaičiuotos sąžiningai. Todėl eidami į prekybos ar paslaugų teikimo vietas visada atkreipkite dėmesį, ar užklijuotas lipdukas „Perskaičiuota sąžiningai“, nes tai viešas pažadas visuomenei ir ženklas kiekvienam klientui, kad lipduku pažymėtose vietose dirba atsakingi verslininkai.
Euras.lt (nuotr. organizatorių)