Aplinkos ministerija (AM) rugsėjo pradžioje nusprendė, kas už mokesčių mokėtojų pinigus per informacijos priemones bei specialų renginį skatins jaunimą rūšiuoti šiukšles.
Teisę organizuoti ministerijos finansuojamą informacinę kampaniją laimėjo ryšius su visuomene ir reklamą kurianti bendrovė „ID4“.
Keliolika tūkstančių žiūrovų turintis pritraukti Aplinkos ministerijos perkamas renginys ir informacinė kampanija turėtų vykti spalį ir gali sutapti su Seimo rinkimų kampanijos įkarščiu.
Eiliniai parlamento rinkimai vyks spalio 12 dieną. Juose dalyvaus ir aplinkos ministras Artūras Paulauskas - jis yra rinkimuose dalyvaujančios Naujosios Sąjungos (NS) pirmininkas ir partijos rinkimų sąraše įrašytas pirmuoju numeriu.
Pasak AM Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjos Dovilės Montvilaitės, sutartį su laimėtoju planuojama pasirašyti šią savaitę. Iki 15 tūkst. jaunų žmonių turintis pritraukti renginys ir visa renginio kampanija turi būti surengta ne vėliau kaip per mėnesį nuo sutarties su nugalėtoju pasirašymo.
Konkurso „Jaunimo informavimo linija“ nugalėtojas turės internete, TV ir kitose masinės informacijos priemonėse skatinti jaunimą rūšiuoti, tvarkyti atliekas ir pan. bei surengti „muzikos ir meno renginį“, kuris po atviru dangumi truks 4 dienas ir kuriame bus skatinama ekologiška elgsena.
Kaip sakė Aplinkos ministerijos Visuomenės informavimo ir viešųjų ryšių departamento atstovė Rasa Grušelionytė, planuojama informacinė kampanija ir renginys neturėtų būti vertinama kaip ministerijos ar ministro viešųjų ryšių akcija.
„O kaip informuoti žmones, kad yra šiukšlių rūšiavimo, jų mėtymo problema? Kaip mums kitaip tai visuomenei pasakyti? Akcijos tam yra labai geras būdas“, - sakė ji.
„Be abejo, jeigu laimėtojui reikės informacijos iš ministerijos kažkokiais klausimais, mes ją teiksime. Čia viskas spręsis vykdant projektą - jie pateiks scenarijų, reikės derinti, tvirtinti, kad mums viskas tinka“, - aiškino R. Grušelionytė.
Iš pradžių ministerija skelbė, kad laimėtoją atsirinks pagal mažiausią kainą, tačiau „ID4“ vadovas Darius Verbyla prisipažino, kad pagal kainą jo kompanija buvo antroji.
„Mes antrieji buvome su dviem šimtais tūkstančių litų. Nežinau, kodėl atmetė mažiausią kainą pasiūliusį Pilietinių iniciatyvų centrą. Mes buvome antri pagal eilę ir sutartį pasiūlė pasirašyti mums“, - aiškino jis.
D. Verbyla sako kokių nors ypatingų reikalavimų renginio scenarijui ar informacinei kampanijai iš ministerijos nesulaukęs.
„Kol mes nepasirašėme sutarties, kol nederinome veiksmų, tol jokio spaudimo ir nėra, o vėliau žiūrėsime“, - praėjusią savaitę sakė jis.
Konkursą laimėjusios kompanijos vadovas neatmetė, kad visuomenė kalbantį apie aplinkosaugą žiniasklaidoje ar renginyje išvys būtent A. Paulauską.
„Negalvojome apie tai, kad renginys galėtų būti susijęs su rinkimais. Kol kas pagrindinis mūsų rūpestis yra jį suorganizuoti“, - sakė D. Verbyla.
Šis AM konkursas viešojoje erdvėje nuskambėjo dar liepą. Besibaigiant paraiškų padavimo terminui dienraštis „Verslo žinios“ rašė, jog konkurso sąlygos kelia įtarimų, jog nugalėtojas jau žinomas senokai. Esą konkurso sąlygas idealiai atitiko rugpjūtį rengtas festivalis „Be2gether“.
Vienas iš šio festivalio organizatorių iš tikrųjų buvo jau minėtas Pilietinių iniciatyvų centras, pasiūlęs mažiausią kainą, tačiau festivalis įvyko prieš nugalėtojo paskelbimą - nugalėtojo rinkimai buvo nukelti paprašius konkursantų patikslinti savo siūlymus.
D. Montvilaitė neatskleidė, kokią kainą buvo pasiūlęs Pilietinių iniciatyvų centras, tačiau pažymėjo, kad ji buvo „žymiai mažesnė“ nei „ID4“. Pigesnis pasiūlymas esą atmestas dėl to, kad jo rengėjai paprašyti nepagrindė kai kurių kvalifikacinių reikalavimų.