Pasak „The Times of India“ cituojamų pareigūnų, lėktuvas beveik išnaudojo visą 3,5 kilometro ilgio oro uosto kilimo taką. Tai gerokai daugiau nei įprastai reikalingi 2,5–3 kilometrai tokio tipo lėktuvams pakilti.
Šis neįprastai ilgas riedėjimas kilimo taku dabar yra vienas iš pagrindinių katastrofos tyrimo objektų. Tyrimui artimas šaltinis „The Times of India“ sakė: „Ilgesnis riedėjimas rodo, kad lėktuvas galėjo neturėti pakankamos traukos pakilimui. Faktai paaiškės tik iššifravus juodąją dėžę.“

Paskutiniai piloto žodžiai
Paskelbti paskutiniai piloto žodžiai iš sudužusio „Air India“ lėktuvo atskleidė naujų detalių apie paskutines akimirkas prieš katastrofą, rašoma „The Independent“.
Indijos aviacijos pareigūnai patvirtino, kad pilotas išsiuntė pagalbos signalą prieš įvykstant aviakatastrofai.
„Trauka nepasiekta... krentame... Mayday! Mayday! Mayday!“ – tokie buvo piloto žodžiai likus kelioms sekundėms iki to momento, kai lėktuvas pradėjo kristi žemyn ir galiausiai sprogo.
„Mayday“ – tarptautinis nelaimės signalas, reiškiantis, kad orlaiviui kyla rimtas ir tiesioginis pavojus.
Ką reiškia „nepasiekta trauka“?
Aviacijoje „nepasiekta trauka“ reiškia, kad varikliai nesukūrė pakankamos jėgos, reikalingos orlaiviui pakilti nuo žemės. Trauka – tai į priekį nukreipta variklių sukurta jėga, padedanti lėktuvui įveikti pasipriešinimą ir pasiekti reikiamą greitį.
Jei pakilimo metu nesukuriama visa būtina trauka, lėktuvas gali nepasiekti pakilimui reikalingo greičio. Tokiu atveju, jei likusio kilimo tako nepakanka saugiam stabdymui, galimas avarinis įvykis.
Ankstesnių techninių sutrikimų požymių nebuvo
Nepaisant galimo traukos praradimo, oro uosto šaltiniai „The Times of India“ patvirtino, kad prieš pakilimą nebuvo jokių techninių nesklandumų požymių. „Nebuvo prašymų keisti kilimo taką, reguliuoti traukos lygį ar koreguoti sparno atvartų konfigūraciją. Oro sąlygos buvo stabilios, matomumas geras. Nors temperatūra buvo aukšta, ji neviršijo leistinų ribų,“ – „The Times of India“ citavo vieno pareigūno žodžius.
Tai patvirtina ir oro uosto stebėjimo kamerų įrašai: nors kilimo procedūra truko ilgiau nei įprasta, jokių akivaizdžių sutrikimų ar avarijos ženklų nebuvo matyti.
Skrydžių valdymo centro darbuotojai nefiksavo jokių variklio darbo sutrikimų.
Maža to, šių lėktuvo modelių varikliai turi visiškai atskirtas valdymo sistemas, todėl abiejų galios praradimas vienu metu yra stebinantis visus aviacijos ekspertus.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!