• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos pietuose įsikūręs miestelis daugeliui automanų asocijuojasi ne su vaizdingomis vietovėmis, bet su Prienuose įsikūrusiomis „Dog Custom Works“ dirbtuvėmis. Kadangi į šias dirbtuves reabilituotis dažniausiai atvažiuoja patys įspūdingiausi Japonijoje sukurti ir pagaminti automobiliai, nenuostabu, jog per daugelį metų Prienai užsitarnavo japoniškų automobilių sostinės vardą. 
„Nissan Skyline“, „Toyota AE86“, „Toyota Celica GT-Four“, beveik visos ribotos laidos „Impreza WRX STI“ modifikacijos ir nesuskaičiuojamas skaičius žymiosios „Datsun Z“ modelių šeimos palikuonių. Šie ir kiti automobiliai iš tekančios saulės šalies kažkada riedėjo maždaug 10 tūkst. gyventojų turinčio miestelio asfaltu.
Tačiau šiame miestelyje gyvena dar vienas auksarankis, kuris, daugelio vienos markės gerbėjų teigimu, turi pačią idealiausią, pačią fantastiškiausią „Opel Monza“ Baltijos šalyse. Jeigu tai pasakytų vienas žmogus - suklustume, tačiau kai šį teiginį girdėjome iš keletos skirtingų automanų - susikrovėme mantą ir kartu su „Opel Klasika“ bendruomenės įkūrėju, Vytautu, iškeliavome į Prienus susipažinti su šia mistiška, tik nuotraukose matyta „Opel Monza“. Be to, Prienuose mūsų laukė dar du automobilių entuziastai, kurie vienaip ar kitaip mėgsta sukioti „Opel“ markių varžtelius.

Lietuvos pietuose įsikūręs miestelis daugeliui automanų asocijuojasi ne su vaizdingomis vietovėmis, bet su Prienuose įsikūrusiomis „Dog Custom Works“ dirbtuvėmis. Kadangi į šias dirbtuves reabilituotis dažniausiai atvažiuoja patys įspūdingiausi Japonijoje sukurti ir pagaminti automobiliai, nenuostabu, jog per daugelį metų Prienai užsitarnavo japoniškų automobilių sostinės vardą. 
„Nissan Skyline“, „Toyota AE86“, „Toyota Celica GT-Four“, beveik visos ribotos laidos „Impreza WRX STI“ modifikacijos ir nesuskaičiuojamas skaičius žymiosios „Datsun Z“ modelių šeimos palikuonių. Šie ir kiti automobiliai iš tekančios saulės šalies kažkada riedėjo maždaug 10 tūkst. gyventojų turinčio miestelio asfaltu.
Tačiau šiame miestelyje gyvena dar vienas auksarankis, kuris, daugelio vienos markės gerbėjų teigimu, turi pačią idealiausią, pačią fantastiškiausią „Opel Monza“ Baltijos šalyse. Jeigu tai pasakytų vienas žmogus - suklustume, tačiau kai šį teiginį girdėjome iš keletos skirtingų automanų - susikrovėme mantą ir kartu su „Opel Klasika“ bendruomenės įkūrėju, Vytautu, iškeliavome į Prienus susipažinti su šia mistiška, tik nuotraukose matyta „Opel Monza“. Be to, Prienuose mūsų laukė dar du automobilių entuziastai, kurie vienaip ar kitaip mėgsta sukioti „Opel“ markių varžtelius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SAMSUNG CSC


Kadangi į Prienus važiavome pamatyti klasikinių „Opel“ markės automobilių, į kelionę pasikinkėme Vytautui priklausančią „Monza“. Automobilį, kuris per savo gyvenimą yra matęs labai daug gero ir blogo, tačiau atrodo, jog patekęs į Vytauto rankas vokiškas kupė prisikėlė antram gyvenimui. Taip sakome todėl, nes iš Gargždų kilusio vaikino papasakota automobilio įsigijimo istorija šiek tiek nustebino.
„Sumokėjau kaip už gerą, o gavau... Turbūt būtų paprasčiausia pasakyti, jog mašina nebuvo tinkama eksploatuoti“, - pasakojimą pradeda Vytautas. Tačiau prieš atskleisdamas visą istoriją, pasirūpinome rytine kava, keliais užkandžiais ir pašalinę visas dulkes nuo žavaus „Monza“ kėbulo, pasukome „Opel“ nosį link Trakų ir išsiruošėme į kelionę, kurios galutinis tikslas - Prienai.

REKLAMA

SAMSUNG CSC


Tik įsėdę į automobilį, su Vytautu pradėjome kalbėti apie jo mylimą klasikinį automobilį, kuris, beje, naudojamas ne ypatingomis progomis, bet kiekvieną dieną. Nors toks gyvenimo būdas šiems „Opel“ modeliams yra pavojingas (keliais pabarstyta druska šio modelio kėbulams yra negailestinga), tačiau vaikinas teigia, jog tai savotiškas iššūkis.
„Monza suteikia visiškai kitokį vairavimo malonumą, nei bet kuris modernesnis automobilis. Variklio skleidžiamas garsas, vibracijos, sunkiau pasukamas vairas ir kiti veiksniai priverčia nenuobodžiauti ir šypsotis“, - privažiuodamas buvusią Lietuvos sostinę - Trakus, pasakoja Vytautas.

REKLAMA
REKLAMA

Vilnius - Prienai


Automobiliui, su kuriuo važiavome į Prienus, tikrąją ta žodžio prasme, turėjo praeiti sudėtingą plastinės operacijos procesą. Nors iš pradžių Vytauto kieme stovėjo tik viena „Monza“, tačiau vėliau šalia naujo pirkinio atsirado dar vienas egzempliorius, kuris pasitarnavo kaip donoras. Nemaža dalis interjero, kėbulo ir kėbulo apdailos detalių buvo paimtos iš donoro. Automobilio širdis taip pat pasikeitė. Vietoj 2.5 litro darbinio tūrio motorą pakeitė galingesnė, pajėgesnė 3.0 litrų šešių cilindrų jėgainė.
Klausant Vytauto pasakojimų, susidaro įspūdis, jog automobiliui buvo atlikta pilnavertė restauracija, tačiau kaip bet kuris nors kitas automanas, taip ir Vytautas įvardino ne vieną ir ne du trūkumus, kuriuos jis norėtų pašalinti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prienų autoklubas


Pusantros valandos užtrukusi kelionė prabėgo kaip penkios minutės. Pasiekę Prienų miestelį, iškart pasukome link didžiulio garažų masyvo, kuriame turėjome išvysti Prienų autoklubui priklausančius automobilius. Vienas posūkis į dešinę, kitas posūkis į kairę ir - mes jau čia!
Tad pradėkime nuo kairės - Rido „Opel Senator“,Andriaus  „Fiat 126“ ir „Opel Kadett“ kabrioletas, Vytauto „Opel Monza“„ Šarūno „Opel Manta“ ir kamputyje - naujausia Prienų autoklubo šeimos narė - dviejų durų „Opel Ascona“.

REKLAMA

SAMSUNG CSC


SAMSUNG CSC


Atlikus jau daugiau kaip 100 metų gyvuojantį automanų ritualą - „Laba diena, einame pasižiūrėti tavo automobilio“, Ridas mus pakvietė pasižiūrėti į garažuose stovinčius automobilius, kurie yra kaip ištikimiausi augintiniai. Atvėrus Tarybų Sąjungą menančias garažo duris, mūsų akis iškart pasitiko vienas pirmųjų Rido projektų - pagal 2000-ųjų madas patobulintas „Opel Rekord
Iš garažo beveik neišvažiuojantis „Opelis“ yra tarsi nuostabaus muziejaus eksponatas, kuriame atsispindi Rido požiūris į kiekvieną projektą. Tai - kruopštumas, dėmesys detalėms ir užsispyrimas atlikti kiekvieną darbą iki galo. Jeigu bent vienas punktas būna įgyvendintas 99% - niekados neišgirsite - „Ai, bus gerai.“

REKLAMA

Opel


Opel


Opel


Opel


Opel


Išėję iš vieno, įėjome į kitą garažą, kuriame kiekvieną saulės spindulį gaudo ne vienas, bet dar du Rido projektai - ne vieną kartą išgirta „Opel Monza“ ir dienos siurprizu tapęs - „Ford Capri“. Tik pravėrus antrojo garažo duris, mūsų, Vytauto ir Šarūno akys iškart pradėjo „valgyti“ geltona spalva nudažyto „Ford Capri“ kėbulo linijas.
Pirmasis ratas, antrasis ratas, trečiasis garbės ratas aplink geltonąjį „Ford Capri“ - akys vis dar suranda įvairiausių detalių, kurias norisi apžiūrėti atidžiau. Pavyzdžiui, juoda spalva nudažyti ratlankiai buvo paimti iš tikro „Estonia“ lenktyninio bolido, o po variklio gaubtu slepiasi „Ford“ 2.0 litrų darbinio tūrio benzininis motoras su turbina.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SAMSUNG CSC


SAMSUNG CSC


SAMSUNG CSC


SAMSUNG CSC


SAMSUNG CSC


SAMSUNG CSC


Štai ji - nepriekaištingo stovio, maždaug trejus metus užtrukusios restauracijos vaisius - „Opel Monza“ su 3.0 litrų, šešių cilindrų benzininiu varikliu. Kaip ir anksčiau matytas „Ford Capri“, taip ir ši „Monza“ turi tik keletą smulkių modifikacijų, kurios padėjo pagerinti bendrą automobilio vaizdą. Tuo tarpu patys svarbiausi komponentai ir detalės išliko originalūs. Tokie, kokius į automobilį sumontavo „Opel“ inžinieriai, o vėliau ir šios markės gamyklos darbuotojai stovėdami prie konvejerio.

REKLAMA

SAMSUNG CSC


SAMSUNG CSC


SAMSUNG CSC


Būtent šį automobilį Ridas ištraukė iš savo garažo, ir kartu su Andriaus „Fiat“, Šarūno „Opel Manta“ ir Vytauto „Opel Monza“, iškeliavome pasivažinėti po Prienų apylinkes, kuriose netrūksta nei vaizdingų vietovių, nei vingiuotų kelio ruožų, nei ilgų tiesiųjų. Trumpai tariant - automanų nirvana.

REKLAMA

Rido Opel Moza


Rido Opel Moza


Lydimi Andriaus „Fiat 126“ ir Rido „Opel Monzos“, pajudėjome link ant Nemuno kranto esančios stovėjimo aikštelės, kurioje būtų puiki proga nufotografuoti automobilius ir po entuziastingai pasivažinėjimo šiek tiek plačiau pakalbėti ne tik apie kiekvieno praeivio akį patraukiančios mašinos privalumus ar trūkumus, bet ir apie šių dienų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prienai rulez


Pakeliui į mūsų kelionės tikslą, miškingi Prienų apylinkių keliai tapo puiku išmetimo sistemų bandymų poligonu. Jeigu tuo metu kas nors miške ir miegojo, pravažiavus keturių automobilių konvojui buvo priversti keltis.

Kompanija


Štai jie - keturi automobilių entuziastai, kurių triūsas ir meilė automobiliams paįvairina ir taip pakankamai niūrių Lietuvos transporto priemonių parką. Nuo kairės į dešinę - Ridas su „Opel Monza“, Vytautas su „Opel Monza“, Šarūnas su „Opel Manta“ ir Andrius su „Fiat 126“.
O dabar - laikas nuotraukoms.

GALERIJA


Jūsų vairuojamą ar konstruojamą automobilį privalo pamatyti ne tik Jūsų draugai, bet ir visoje Lietuvoje (ir netik) gyvenantys automanai. Mums įdomūs visi projektai ar automobiliai, svarbiausia, jog jis turėtų keturis ratus. Papasakokite mums apie savo automobilį. Su mielu noru pavaišinsime kava. Susisiekite 
el.paštu. 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų